Güncelleme Tarihi:
Pirelli P Zero’nun, mor renkle vurgulanan ultra yumuşak hamuru ilk kez Monaco’da kullanılacak ve takımlar bunu yanında kırmızı renkli süper yumuşak ve sarı renkli yumuşak lastikleri tercih edebilecekler. Bunlar Pirelli’nin ürün gamının en yumuşak lastikleri.
Bu hamurlar Monte Carlo’nun az tutunan, düşük hızlı ve her zaman lastiklerin mekanik tutuşunu sınayan pist yapısında iyi bir iş çıkartacak. Monta Carlo o kadar efsanevi bir pist ki burayla ilgili söylenmeyen çok az şey kaldı denebilir. Takvimin en prestijli yarışı olmasının yanında en çok beklenmedik olayın gerçekleştiği pist olarak da tanımlanabilir.
• Sokak pisti çok düşük bir tutuş sunuyor ve hafta sonu pistin gelişimi ciddi bir biçimde gerçekleşiyor.
• Takımlar otomobilleri piste olabildiğince ‘yapıştırmak’ için maksimum yere basma gücü ayarlarını tercih ediyor.
• Lastiklerin aşınması takvimin en azıyken, lastik ömürleri çok uzun olabiliyor. Bu da yumuşak lastiklerle bile tek pit stop stratejisini olanaklı kılıyor.
• Burada geliştirilecek taktiklerin güvenlik aracı çıkması ve geçişlerin neredeyse imkansız olduğu üzerine şekillenmeli.
• Ultra yumuşak lastikler ilk ke kullanılacağı için Perşembe günkü antrenmanlar hayati derecede önem taşıyor.
• Turun ortalama hızı sezonun en düşük seviyesinde olduğu için maksimum performans gösterebilmek adına lastikleri ısıtmak çok büyük önem taşıyor.
Sarı yumuşak: Alışılmadık şekilde hafta sonunun en sert hamuru. Çok takım tercih etmedi.
Kırmızı süper yumuşak: Favori yarış lastiği, Monaco’da uzun stintlerin atılmasına olanak veriyor.
Mor ultra yumuşak: Birçok takım tarafından seçildi; sıralamalar için ortak tercih, yarışta da kullanılacak.
Geçen sene nasıldı?
Kazanan: Rosberg (Tek pit taktiği: Süper yumuşaklarla başladı, 66 turluk yarışın 37’inci turunda yumuşaklara geçti)
En iyi alternatif srateji: Hamilton, iki pit taktiğiyle ikinci. Oldukça geç giren güvenlik aracında pite girip yeni süper yumuşakları taktı ama daha sonra bunun bir hata olduğunu söyledi.
Geri kalan birçok pilot tek pitle yarıştı: Sonuncu başlayıp onuncu bitiren Sainz da bu taktiği uygulamıştı.
“Monte Carlo yeni, mor renkli ultra yumuşak lastiklerimizin kullanıldığı ilk yarış olacak. Bu hamur bir lastiğin içine koyabileceğimiz maksimum teknoloji ve performansı temsil ediyor. Üstelik Monaco GP’sinde birçok takım tarafından yarışta da kullanılacak olması bu hamurun sadece sıralamalar için değil yarış için de son derece uygun olduğunu gösteriyor. Monaco’nun eşsiz şartları ve ilk antrenmanların Perşembe koşulacak olması takımların bu lastiği karakterini ilk kez bu antrenmanlarda deneyecekleri anlamına geliyor. Ancak o zaman yarış stratejisini anlayabileceğiz, yarış içinde geçişler zor olduğu için pilotlar pit stopları mümkün olduğunca minimuma indirmeye çalışacaklar.”
Yeni olan ne var?
• Monte Carlo’da özel bir tanıtım yapacağız ve bu gelecek için çok ilginç olacak. Oraya gittiğimiz bu konunun detaylarını paylaşacağız.
• Artık çok daha etkileyici bir yarıl kontrol kulemiz var ve bunun inşa edilmesi aylar sürdü.
• Ultra yumuşak lastiğin ömrüne bağlı olarak Monaco’da birden fazla pit yapıldığını görebiliriz.