Güncelleme Tarihi:
Pole pozisyonun sahibi olan David Coulthard'ın arabası formasyon turu öncesi stop edince, İskoç pilot yarışa en arkadan başladı. İyi bir çıkış gerçekleştiren Michael Schumacher ise yarışın başında liderliği ele geçirdi ve (pit stop farkı yüzünden birkaç tur ikinci olsa da) sonuna kadar da bırakmadı.
Fransa'nın güneyinde küçük bir preslik olan Monaco, bu sene McLaren takımı için bir kabus oldu. Sıralama turlarının yapıldığı Cumartesi günü çok iyi bir performans gösteren takım, yarış için de çok umutluydu. Ancak Coulthard bu sezon ikinci defa çıkış kontrol sistemi ile ilgili bir problem yaşayarak en arka sıradan start almak zorunda kalıca, podyuma çıkması da neredeyse imkansız oldu. McLaren'ın bu sezon yaşadığı teknik problemlere bir yenisi de yarış sırasında eklendi. O ana kadar başarılı bir yarış çıkaran ve ikincilikte yeri sağlam olan Mika Hakkinen, ne olduğu henüz belirlenemeyen ve takım tarafından "çok sıra dışı bir problem" olarak açıklanan mekanik bir arıza sonucu yarışa son noktayı koydu. Yarışa devam eden tek McLaren sürücüsü Coulthard ise yaklaşık 34 tur boyunca Arrows pilotu Bernoldi'nin arkasında kalınca, en önde giden pilotlardan tur yedi. Ancak Bernoldi pite girince gerçek hızına kavuşan Coulthard, yarıştan sonra Bertoldi'yi suçlayan açıklamalar yaptı.
Michael Schumacher açısından ise yarış oldukça sakin geçti. Şu anda Alain Prost'a ait olan 51 GP zaferine bir adım daha yaklaşan Schumi, aynı zamanda Monaco'daki 5. birinciliğini de elde etmiş oldu.
Takım arkadaşı Rubens Barrichello ise ikinci olmasına rağmen rahat bir yarış çıkaramadı. Yarışın başlarında sağ ayağına kramp giren Brezilya'lı pilot finish görebildiği için oldukça mutluydu.
Hafta sonunun yıldızlarından biri de, üçüncü olan Eddie Irwine'dı. Jaguar'a tarihi boyunca ilk podyum derecesini kazandıran Irwine, Monaco'da her zaman iddialı olduğunu da bir kez daha kanıtladı. Irwine üçüncülük için BAR takımında Jacques Villeneuve ile epey çekişti. Ancak BAR pilotu 4.lükle yetinmek zorunda kaldı. Diğer BAR pilotu Olivier Panis ise 11. turda mekanik bir sorun yüzünden pit'e girdi. Ancak çıkışta sorununun giderilmediğini anlayınca, 13. turda yarışa veda etti.
Monaco yarışı Prost takımı için de çok özeldi. Tarihindeki ilk puan'ını burada Jean Alesi ile kazanan takım, ihtiyacı olan morali de buldu. Altıncı olan Alesi eğer 69. turda lastiği patlamasaydı, Coulthard'ın önünde rahat bir 5.lik alacaktı.
Şanssız takımlardan biri de Williams-BMW'ydi. Daha ikinci turda J.P. Montoya bir sürücü hatası sonucunda bariyerlere çarptı ve 5. durumda sürdürdüğü yarışa noktayı koydu. Takım arkadaşı Ralf Schumacher ise 3. götürdüğü yarışa 57. turda mekanik bir arıza sonucu veda etti.
On arabanın bitirebildiği ve sadece iki takımın (Ferrari & Arrows) her iki arabasının da damalı bayrağı gördüğü bu yarış sonunda, Michael Schumacher en yakın takipçisi Coulthard ile arasındaki puan farkını 12 puana çıkardı.