Güncelleme Tarihi:
Galatasaray'ın yeni stad projesi uzun süredir gündemde. Yeni stadyumla birlikte tribün altlarına kulübe gelir sağlayacak ofis ve ticaret alanları da inşa edilecek. Fenerbahçe de Şükrü Saraçoğlu Stadı'nın tribün kapasitesini arttırıyor. Tamamlanan kale arkası tribünün altında Kadıköy'ün en büyük marketlerinden biri var. İki proje de ‘‘Ne güzel stadyumlarımız modernleşiyor. Kulüplerimizin gelir kaynakları çoğalıyor’’ diye alkışlanıyor. Ancak şehrin en yoğun iki merkezinde bulunan bu stadların, haftanın yedi günü kullanılacak hale getirilmesinin ne gibi sonuçlar doğuracağı pek düşünülmüyor. Şehir plancıları odası iki proje'ye de şimdiden karşı çıkıyor.
Galatasaray 1996'dan bu yana Ali Sami Yen Stadı'nı yıkıp yerine yeni bir stadyum ve alışveriş merkezi inşa etmeye çalışıyor. Projeye göre yapılmak istenen inşaat, 37 bin kişilik bir stadyumu, 11 bin 350 metrekare ofisi, 510 meterekare ticaret alanını ve 35 bin metrekarelik otoparkı kapsıyor. Yani araç ve insan yoğunluğunun fazlasıyla hissedildiği Mecdiyeköy'deki Ali Sami Yen Stadı her gün yaşayan bir bina haline gelecek.
Fenerbahçe Kulübü de tribün kapasitesini arttırmaya ve tribünlerin altında yeni mağaza alanları oluşturmaya yönelik projeyi kademeli olarak uygulamaya koydu. Bu sezon hizmete giren kale arkası tribünün altında Kadıköy'ün en büyük marketlerinden biri bulunuyor. Halen inşa halinde olan diğer tribün de de aynı model uygulanıyor. Üstelik zaman içinde çok daha büyük olan kapalı ve maraton tribünlerin de benzer şekilde yıkılıp çok daha geniş iş ve ticaret alanları ile inaşası gündeme gelecek.
Taraftar kolay ruhsat alır
İstanbul Şehir Plancıları Odası ise iki projenin de şehrin zaten yoğun olan noktalarında araç ve insan trafiğini arttırarak yeni sorunlara yolaçacağı görüşünde. Oda Başkanı Ahmet Turgut, ‘‘Son yıllarda İngiliz, İtalyan ve İspanyol kulüpleri aynı zamanda alışveriş merkezi olan stadyumlar inşa ediyorlar. Fenerbahçe ve Galatasaray'ın stadyum projeleri, kulübe gelir sağlanacağı için mantıklı ancak Ali Sami Yen, Fenerbahçe ve İnönü stadyumlarının yerleri yalnış. Çünkü şehrin içinde kalmışlar. Böylesine büyük binaların çevrelerinde olması gereken boşluk zaten yok. Ayrıca trafik açasından çok problemli bölgeler’’ diyor. Şehir merkezinde trafiğin, ancak raylı sisteme geçildiğinde rahatlıyacağını belirtiyor.
Turgut, ‘‘peki bu projeler nasıl ruhsat alıyor?’’ sorusuna ‘‘meseleye kulüp taraftarlığı açısından bakıldığı için ruhsatlar kolaylıkla veriliyor’diyor.