Güncelleme Tarihi:
Prize takmak zorunda olmasanız bir prizli hibrit araca yine de öyle der miydiniz? 2017'den itibaren Mercedes-Benz, prizle şarj edilen lüks sedanı S500e'ye kablosuz şarj özelliği ekleyecek. Otomobil üreticisi bu özelliğin 2018 model yılında yenilenecek S500e'ye eklemeyi planladığını duyurdu.
Mercedes-Benz S500e kablosuz şarj sistemi, aracın altındaki alıcı bir bobin ve garaj/otopark yerine kurulacak bir şarj altlığından oluşuyor. Araçtaki donanımlar sürücünün aracını şarj altlığının üstüne doğru park etmesine yardımcı olacak. Mercedes'in söylediğine göre kablosuz sistem %90'lık bir verimle çalışıyor ve 3.6 kW'lık bir şarj kapasitesine sahip. Firma bu düzenek üzerinde S500e test araçlarıyla 2015'ten beri çalışıyor.
Mercedes ayrıca makyajlanacak S500e'nin daha uzun bir menzile sahip olacağını söylüyor. Lityum-iyon batarya ünitesi gücünü 8.7 kWh'ten 13.3 kWh'e çıkaracak. Bunun sonucunda şirketin sunduğu verilere göre menzilde 50 kilometrelik bir artış sağlanacak.
Amerika'da yalnızca Kaliforniya'da S550e olarak satılan Mercedes-Benz S500e, 3.0 litrelik çift turbolu V6 motora ve bir elektrik motora sahip. Bu iki ünite toplamda 442 beygir ve 650 Nm tork sağlıyor. Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı'nın tahminlerine göre araç tamamen elektrikli kullanımda 20 kilometre gidebiliyor. Ayrıca araç tamamen dolu depo ve bataryalar ile 4.1 l/100 km yakıt tüketimini yakalayabiliyor.
Mercedes 2018'den itibaren tüm prize takılarak şarj edilen araçlarının Karma Şarj Sistemi (CCS)'ne sahip olacağını da duyurdu. Alternatif ve doğru akım kullanarak bu standart özellik Mercedes araçlarına özel hızlı şarj istasyonlarında 150 kW'a kadar şarj olma özelliği kazandıracak.
Mercedes-Benz AR&GE Grubu başkanı Thomas Weber, daha çok elektrikli araç satmanın Mercedes için kilit hedef olduğunu söylüyor.
"Filomuzdaki elektrikli araç satış yüzdelerini istikrarlı bir şekilde arttıracağız." diyen Weber:
"Daimler'deki elektrik devrimi 2020 yılına kadar 6 haneli rakamlara ulaşacak."
Kaynak: Mercedes-Benz