Güncelleme Tarihi:
Mercedes-Benz, daha yeşil bir otomobil üreticisi olmak için önümüzdeki iki yılda 7.8 milyar dolarlık yatırım yapacak ve bu paranın bir bölümü gelecekteki taşıtlara 48 voltluk araç üstü güç destek ünitesi uygulamasına gidecek. Gelen ekstra gerilim ile şirket daha verimli elektrikli güç aktarma elemanlarına güç sağlayabilecek. Car and Driver'a göre bu Mercedes'in ılımlı hibrit araçlarının yolunu açacak. Bu teknoloji ilk olarak yenilenmiş S-Serisinin sıralı 6 silindirli yeni motoru M256 üzerinde uygulanacak, ancak zamanla markanın diğer araçlarında da boy gösterecek.
Şimdi araçlarda bulunan 12 voltluk düzene göre artacak gerilim Mercedes'in yeni motora bütünleşik marş motoru jeneratörü (ISG) eklemesini sağlayacak. Bu özel elektrik motor geleneksel alternatör ve marş motorunun yerini alacak ve rejeneratif frenlemeden de yararlanarak ılımlı hibrit motora destek olacak. ISG ve 48 voltluk sistem motorun daha çabuk çalışmasına izin verecek. Yeni güç ünitesi neredeyse anında çalışabiliyor ve start-stop sistemi ünitenin milini aracın yavaşlamaya başladığı herhangi bir anda durdurabiliyor. Car and Driver'a göre, ISG yakıt tüketimini %15 oranda azaltabilir.
Güç ünitesinde 48 voltluk destek elemanı, Mercedes'in elektrik motorlarına geçişinde yalnızca küçük bir adım. Bir diğer adım 2017'de, yenilenmiş S-Serisi prize takılan hibrit aracın daha yüksek kapasiteli lityum-iyon bataryayla ve opsiyonel olarak kablosuz şarj sistemiyle donatılmasıyla gelecek. Bir söylentiye göre, lüks Alman markası Paris Motor Show'da tamamen elektrikli crossover araç tanıtarak Tesla Model X'e rakip olmayı planlıyor. Gelecek bu CUV muhtemelen 2019'da satışa sunulacak.
Kaynak: Car and Driver, Mercedes-Benz