Meksika'da meteoroloji pilotlara sürpriz yaptı

Güncelleme Tarihi:

Meksikada meteoroloji pilotlara sürpriz yaptı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2004 00:00

Dünya Ralli Åžampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Corona Rally Mexico geçtiÄŸimiz hafta koÅŸuldu. Yarış öncesi yapılan keÅŸif ve tahminler, rallinin ideal hava ÅŸartlarında ve kırıcı olmayan hızlı bir parkurda geçeceÄŸine iÅŸaret ediyordu. Ancak umulan olmadı, yarış öncesinde ve esnasında hüküm süren kapalı hava ve zaman zaman yaÄŸan yaÄŸmur, parkuru beklenenden daha kaygan ve kırıcı hale getirdi.Yüksek rakımlı daÄŸ yollarından oluÅŸan etaplarda motorlar güç kaybederken, umulmadık arızalar ve yeni kurallar gereÄŸi 4 hafta öncesinden nomine edilen fakat yol ÅŸartlarına uymayan lastikler, tüm ekiplere zor anlar yaÅŸattı.Meksika Rallisi, Subaru ekibi için çok iyi baÅŸladı. Ä°lk gün sonunda Subaru pilotu Petter Solberg, gösterdiÄŸi performans ile yeni Impreza'nın ne kadar hızlı olduÄŸunu kanıtladı. 4 etap sonunda liderliÄŸe yerleÅŸen ve günü lider kapamayı uman Petter Solberg, Meksika'nın kötü sürprizlerini ilk yaÅŸayan pilot oldu. Son zaman kontrol noktasında aracı çalışmayan Petter Solberg, 5 dakika ceza yiyerek liderliÄŸi kaybetti ve arka sıralara düştü. Böylece ilk iki yarışın galibi Sebastien Loeb, günü lider kapadı. Marcus Gronholm 307 WRC'siyle günü üçüncü bitirirken, Focus WRC ile yarışan Markko Martin dördüncü oldu. Ä°lk dört ekibin 14 saniyenin içinde yer almaları, rekabetin çetinliÄŸini gözler önüne seriyordu. Mitsubishi ekipleri ise mekanik sorunlarla boÄŸuÅŸuyorlardı. Gilles Panizzi bir kayaya vurunca otomobilinde yaÄŸ sızıntısı oluÅŸtu. Fren sorunları her iki Mitsubishi'yi de yavaÅŸlatırken, Dani Sola Grup N'de günü lider olarak bitirdi. Günün ÅŸanslı ismi ise Markko Martin'di. Ford pilotu 170 km civarı bir süratle spin atmasına raÄŸmen mucize eseri aracı yoldan çıkmadı ve yarışa devam etti. Martin gün sonunda verdiÄŸi demeçlerde, 150 metre kadar yan gittiklerini ve kaza yapmadıklarına hala inanamadığı söyledi. Ä°lk gün sonunda ekiplerin ortak görüşü, havanın kapalı ve yağışlı olmasından ötürü, sıcak havaya göre önceden seçtikleri lastiklerin, kaygan yol ÅŸartları için fazla sert hamurlu olduklarıydı. Hava ve yol ÅŸartlarının beklenenden farklı olması, bu noktada ekipleri bir anlamda gafil avladı.YÃœZLER ASIKÄ°kinci gün bir çok ekip, yeni problemlerle boÄŸuÅŸtu. Hidrolik direksiyon sistemi arıza yapan 307 WRC'si ile Marcus Gronholm, bu ÅŸekilde üç etap gitmek zorunda kaldı. Fin pilot bir kaç dakika kaybederek 6'ıncılığa düştü. Takım arkadaşı Harri Rovanpera ise daha ÅŸanssızdı. 7'inci etapta saÄŸ ön süspansiyon kolu kopan aracını onarmak için etabın içinde 16 dakika durmak zorunda kalan Harri Rovanpera, 22'inciliÄŸe düştü. Fakat daha büyük ÅŸanssızlıklar yaÅŸayanlar da vardı. Lider Sebastien Loeb, bir zıplama sonrasında bir kayaya çarpınca Xsara WRC'sinin karteri hasar gördü ve Fransız pilot yarışı bırakmak zorunda kaldı. Tecrübeli pilot Alister McRae ise Grup N Subaru'su ile yoldan çıkarak yarışı terketti. Mitsubishi pilotu Gigi Galli de mekanik sorunlarla yarışı bırakırken, takım arkadaÅŸları Panizzi kardeÅŸler bu kez ÅŸanzıman sorunlarıyla zaman kaybediyorlardı. Ekipler kolay sandıkları bu rallide yaÅŸadıkları problemler karşısında ÅŸaÅŸkına dönerlerken, önceki gün 5 dakika ceza yiyen ve kaybedeceÄŸi birÅŸey kalmayan Petter Solberg, yeni Impreza WRC'si ile inanılmaz bir tempo yakalayarak günün tüm etaplarında best-time yaptı ve 13'üncülükten beÅŸinciliÄŸe tırmandı. Bu takdire layık performansı, takım arkadaÅŸlaı Mikko Hirvonen'in sorunsuz bir gün sonunda 4'üncülüğü elde etmesi izledi. Sorun yaÅŸayan Peugeot pilotları ve yarış dışı kalan Sebastien Loeb'ün yokluÄŸunda Ford pilotu Markko Martin liderliÄŸe yerleÅŸti ve 10 saniye ceza yemesine raÄŸmen günü lider kapadı. Yeni yarışlara çabuk adapte olan Carlos Sainz, Xsara WRC'si ile sadece 14 saniye farkla ikinci durumdaydı. Üçüncü ise, Ford pilotu François Duval idi. Petter Solberg ve Marcus Gronholm'ün 5.lik mücadelesi de oldukça zorlu geçiyordu ve iÅŸ son güne kalmıştı. Åžanzıman sorunu giderilen Gilles Panizzi'nin Mitsubishi'si, bu kez de hararet problemi nedeniyle yavaÅŸladı. Fransız pilot yine de günü ilk sekizin içinde bitirmeyi baÅŸardı. Dani Sola, Mitsubishi'si ile Grup N liderliÄŸini sürdürdü.LÄ°DERLÄ°K SAVAÅžIÜçüncü gün beklenen tek mücadele liderlik savaşı oldu. Ä°lk iki etapta Marcus Gronholm'un Petter Solberg'i sıkıştırmaması, Petter Solberg'in ise takım arkadaşı Mikko Hirvonen'i kolayca yakalayıp geçerek 4'üncülüğe tırmanmasının yanısıra, genç Ford pilotu François Duval'in her zamanki temkinli temposuyla 2'incilik mücadelesinde Carlos Sainz'i zorlamaması, tüm dikkatleri Markko Martin ve Carlos Sainz'in birincilik mücadelesine çevrilmesine neden oldu. Günün ilk etabında Markko Martin best-time yapıp, Carlos Sainz ikincilikte kalırken, bir sonraki etapta bu kez Matador best-time yaptı, Markko Martin ikinci oldu. Mücadele tüm zevkiyle sürerken, günün üçüncü etabında Carlos Sainz'in takla haberi geldi. Sorunlu frenlerine raÄŸmen maksimum atak yapan ‘Matador’, Xsara WRC'si ile takla atmıştı ancak yarışa devam ediyordu. Bu durumda yaklaşık bir buçuk dakika kaybeden ‘Matador’, ikinciliÄŸi François Duval'e kaptırmış oldu. Böylece Ford ekipleri yarışın bitimine iki etap kala ilk iki sıraya oturmuÅŸ oldular. Petter Solberg ise takım arkadaşı Mikko Hirvonen'e adım adım yaklaşıyordu. Son iki etapta yerini koruyan Ford ekiplerinden Markko Martin-Michael Park, yarışı ilk sırada bitirirken, diÄŸer Ford ekibi François Duval-Stephane Prevot ikinci oldu. Takla atarak hasar alan aracıyla Carlos Sainz-Marc Marti ise üçüncülükle yetindiler. Sondan bir önceki etapta takım arkadaÅŸlarını geride bırakan Petter Solberg-Phil Mills ikilisi, yedikleri 5 dakika cezaya raÄŸmen 4. olurken, Grup N kategorisini Ä°spanyol Dani Sola kazandı.Focus WRC rüştünü ispatladıMeksika Rallisi, beklenenin aksine dayanıklılığın ön plana çıktığı bir yarış oldu. Özellikle yollardaki kayalar, otomobillere ağır hasarlar verirken, neredeyse her ekibin fren problemleri yaÅŸaması dikkat çeken bir baÅŸka nokta idi. Ford Focus WRC'nin sadece hızlı deÄŸil, aynı zamanda son derece dayanıklı olduÄŸunu bir kez daha ispatladığı yarışta, yeni Subaru Impreza WRC 2004'ün de oldukça yüksek potansiyelli bir otomobil olduÄŸu dikkat çekti. Markko Martin bu yarışı kazanarak, Carlos Sainz'in ÅŸampiyonaya yeni katılan yarışlarda kurduÄŸu üstünlüğü bozmayı baÅŸaran pilot oldu. Åžampiyonanın bir sonraki ayağı 16-18 Nisan tarihlerinde koÅŸulacak olan Yeni Zellanda Rallisi.Meksika Rallisi Genel Klasmanı1-Markko Martin-Michael Park-Ford Focus WRC2-François Duval-Stephane Prevot-Ford Focus WRC-42 sn3-Carlos Sainz-Marc Marti-Citroen Xsara WRC-1 dk 20 sn4-Petter Solberg-Phil Mills-Subaru Impreza WRC-3 dk 14 sn5-Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen-Subaru Impreza WRC-3 dk 36 sn6-Marcus Gronholm-Timo Rautiainen-Peugeot 307 WRC-3 dk 58 sn7-Jussi Valimaki-Jakke Honkanen-Hyundai Accent WRC-11 dk 16 sn8-Gilles Panizzi-Herve Panizzi-Mitsubishi Lancer WRC-11 dk 30 sn9-Anthony Warmbold-Gemma Price-Ford Focus WRC-14 dk 00 sn10-Harri Rovanpera-Risto Pietilainen-Peugeot 307 WRC-19 dk 20 snPilotlar Åžampiyonası1- Sebastien Loeb-20 puan2- Markko Martin-20 puan3- Marcus Gronholm-16 puan4- François Duval-14 puan5- Petter Solberg-13 puan6- Carlos Sainz-10 puanMarkalar Åžampiyonası1- Ford-40 puan2- Citroen-30 puan3- Peugeot-21 puan4- Subaru-19 puan5- Mitsubishi-5 puanÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!