Güncelleme Tarihi:
Suzuka'da yarış boyu telsizden vites kutusunda sorun olduğunu bildiren Button, problemin yarışın sonlarına doğru düzeldiğini ifade etmişti.
Japonya GP'de zaten aynı parçanın değişimi nedeniyle grid cezası alan Button'un Kore'de ceza alması ise, McLaren tarafından beklenmeyen bir durum.
Takım patronu Martin Whitmarsh, problemin genel bir arızadan çok, bir sensör arızası olduğunu açıkladı.
"İlk pitstop sırasında arka sağ frenlerin neredeyse alev alacak gibi olduğunu farketmişsinizdir. Çok sıcaktı. Bu aşırı ısınma bazı sensörlerin de sağlıklı çalışmasını engelledi ve sonrasında sorunlar yaşamaya başladık. Sanırım birkaç tur sonra soğudu ve düzelmeye başladı. Böyle şeyler telsizde duymaktan hoşlandığımız şeyler değil."
"İkinci pit stop sonrası aynı sorundan endişelendik ancak trafiğe takılmadı ve yeterince soğutmayı başardı. Viteslerin yumuşak geçişiyle ilgili bir sorundu ancak bana kalırsa sorun sensörlerin fazla ısınmasından kaynaklandı."
"Takım gerekli incelemeyi yapacak ancak bir değişim gerekse bile Kore'de bir ceza gelmesi söz konusu değil."
Mevcut kurallara göre bir takım, Button'da olduğu gibi vites kutusu değişimi yaparsa, sonraki yarışta beş yarışlık süreye başlamamayı tercih edebiliyor.