Güncelleme Tarihi:
Problem mi, yatçılar mı, katılımcı Demokrasi, demokrasi, açılım, gündem dolu, yelkenciler, sporcular, tekne sahipleri sandalı olanlar, balıkçılar, spor amaçlı keyif amaçlı bu işleri yapanlar denize çıkmak isteyen adam, zengin adamlar haram zadeler şeklinde mi görülmektedir maliye bürokratları içinde
Tek adresten bir beyan ile bu tekne kağıt işleri olmaz mı, internetten olmaz mı, fatura ödeme merkezi gibi, niye olamaz, yelkende başarı derken,
Ruhsat için müsteşarlık
Telsiz için Kıyı Emniyeti
Lisans için ADF
Yarış lisansı için TYF
Ödemeler için banka dekont
Vergi dairesi ilgili ÅŸubesi
Maliye talimatları
Yelken Eğitimi için MEB, TYF, ADF, RYA, İSAF ama bu profesyonel iş değil.
...
Niye bu işlemleri muameleciler bir iki günde yapar ve kağıtlarını belgelerini alırken sade vatandaş okuma yazma bilir ,diplomaları olan bir ay bekler derken.
Yapamayanlar içinse cezalar  korkunç. Sayın Levent  Çelmen  (tiyatrocu-yapımcı-denizci) yazmış internet gurubuna yaşadıklarını yazdıklarından ilham ve alıntı yaparak durumu özetlemeye çalışalım.
Bağlama kütüklerinin 2009 sonunda yapılmamasından doğan usulsüzlük cezası  Harcın 2 misli cezalandırma var. Evet yanlış okumadınız iki misli önceden zaten vergisi ödemişsiniz Türk bayrağı da çekmişsiniz zamanında ödeme yaptığınız için muafiyet yada bir size af yok, tekneniz durduğu yerde değer kaybetti ,geçmiş olsun ,10 beygirin altındaydınız verginiz bile yoktu eskiden,10 beygirin altı ehliyet gerekmez ama tescil var harç var,konun dünya da pek örneği yok ama devlet kazansın derken
Arif Erdem yazıyor
400 TL lik örnekten yola çıkacak olursak,geçtiğimiz yıl ödeyemediniz 2009
400 + 800 ceza =  1200+440 yeni toplam=TL (toplam verilmesi gereken) bu sene 2010 tescil harcı iki senelik 1640 TL birde balıkçı barınağına bağlama için bedeli yada marina,yıllık bakım bu iş astarı yüzünden pahalı oldu kayıt yaptırmamış 30.000 tekne var
 Cezanın 15 gün içinde ödenmesi durumunda 1/4 oranında bir muafiyet gerçekleşebiliyor( Cezadan)
Evet bu ceza işi s sadece kayıt altına girme anlamında değil işte burası gerçekten ilginç,bunu icat eden bulan memuru  her türlü ödüle kendisini aday gösteriyorum.
Her yıl ödenecek parada gecikme olduğu taktirde. cezası ; Yine 2 katı
Nerde kalmıştık 1200 borcumuz var,440 bu sene gene yatıramadık taksitte yok peşin,iş güç pek iyi değil ceza 880 toplam 1320+ 1200 eski borç ceza iki yıl toplamı toplam 2520 TL vay canına,normalde yelkenli tekneyiz tüm dünyada özendiriliriz
Galaksideki tek örnek ceza uygulaması mükemmel bir buluş varsa dünyada böle bir uygulama ben bir daha denize çıkmayacağım,söz veriyorum,bu işi bırakıyorum
Birde denizin ortasında teknelere yanaşıp maliye memurları ehliyet ruhsat harç mi soracak,yoksa deniz polisi ,sahil güvenlik asli işini bırakıp her daim bizlerin peşinden mi koşturacak ,evrak mi soracak,nasıl yanaşacak bu kısım apayrı bir durum
Â
 Şimdilik ortalık sesiz pek kimse farkında değil,maliyeye neden nasıl diye kim soracak, bu yanlış uygulamayı,biz sade vatandaşlar mı,niye devlet vatandaş için hizmet eden,anlayan bürokrasiyi seçmez  bu denize çıkmak bu kadar zor iş mi Türk bayrağı altında  Türk bayrağını seçenlere midir bu deli dumrul vergileri.Başka devletler kendi  bayrakları  için özendirirken tekneleri,sahiplerini, bizde niyedir bu kadar ceza ilgililere soruyorum.
2010 YILI İÇİN BAĞLAMA KÜTÜĞÜ RUHSATNAMELERİNDEN VE BUNLARIN VİZELERİNDEN ALINACAK HARÇLAR
5 metreden 9 metreye kadar olanlardan | 220,00 TL |
9 metreden 12 metreye kadar olanlardan | 440,00 TL |
12 metreden 20 metreye kadar olanlardan | 880,00 TL |
20 metreden 30 metreye kadar olanlardan | 1760,00 TL |
30 metreden büyük olanlardan | 3520,00 TL alınır. |
Â
Sayın Zahit Şekerçioğlu (bilişimci-yazar-yelkenci) önermişti,yelkenciler lokalinde ,Registration Department (Kayıt Tescil Bürosu) her işi yapan ,zamandan ,kağıttan her şeyden tasarruf edelim.Derki Zira Registratin = Tescil bu yönetmelikle RUHSAT'a dönüştürülmüş.
Yani KAĞIT değil aynı zamanda İZİN. İzni kim verecek idare. Nasıl ? Mutlaka bir takım kısıtlamalarla. Kayıtlı tekneler SINIFLANDIRILACAK, klasifiye, tasnif, men...yasak...
Bu bakımdan Ruhsat yerine lütfen Tescil.
Taki denize çıkmanın bir vatandaşlık hakkı olarak algılanmasına kadar.
Ama ile başlayan tüm cümleler kısıtlama, önlem, men, yasak ve bürokrasi demektir.
Denizlerimiz ve kıyılarımız "olmazların" ardına gizlenecek kadar vatandaştan uzak tutulmamalıdır.
Vatandaşın vatanında serbestçe dolaşma hakkı ülkenin milli çıkarı gereğidir.
Aslında gerçek gündemimizle yapay gündemlerin nasıl çorba edebildiğinden de bahsedıyor yelkenciler,denizciler arasında. Bu da bizim yaşadıklarımızın temel sebebidir. Zira "can alıcı" gerçek gündem ile "magazinsel" gündemleri , mix, = vurdumduymazlığı yaşa.,ilizyon demekte
 kabahat idare edende mi ? Edilende mi?
Bence bizde. Â .
Bir kayıkta donatan 1, ekip 10. Ratio 1:10.
Yazılarımda hep bu konun altını çizerim sayı önemlidir, teken olmazsa sayı nasıl artacak,başarı zaten sayınız varsa taban yaydıysanız sporuz da karesi orantılı olarak gelecektir logaritmik artacaktır yoksa,saman alevi günü kurtarırız,yapıyoruz deriz 80 teknede 50 ödül dağıtırız ve bu  spor hep pahalı bir uğraş olarak kalır ,sektörü sağlıklı oluşmaz,yelkende elitlerin işi gibi görünür.Gezmediğiniz deniz sizin olamaz Zahit ağabeyin görüşlerinden ,yazısından alıntı yapmaya devam edelim
İlgili kuruluşlar bir birleriyle yarışırcasına "Yelken Eğitimi Standartları"  devreye soktu,hazırladı. Yani ?  Her aklına esen ders veremeyecek. Yani vatandaş yerine idare seçecek, kimin ders verebileceğini Bu ne demek ? Yeni, ilave bürokrasi demek. Neticesi ? Yelken dersleri daha pahalı olacak. Bunun neticesi ? Yelken Eğitimi tabana yayılamayacak, elitler arası bir spor kalacak. Bunun neticesi ? Yasaklar olacak. Ehliyetliler lisanslılar azalacak. Teknelere daha az ekip, denizlere daha az Türk'lü tekne çıkacak. Dahası? Denizler daha az sivilleşecek daha çok resmileşecek. Dahası? Dahası size kalmış.
Kıyılarımızda daha özgür ülkeler CİRİT ATACAK,
Türk'ler kıyıdan bakacak.
Ya da ayçiçeği çitleyecek.
"Knidostan tarihi eserleri kayıklarına doldurup, aşırmışlar, bu yabancılar, ne hainler..."
 "A kardeşler o Knidos'ta en az yabancı kadar Türk olsa idi, buna cesaret edebilirler mi İDİ ?"
Ama sonuçta eserler nerede ?
Yurt dışında.
İlgili kurumlar konuyla ilgili niye çabalamaz  denize çıkmak, tekne bağlamak için çözüm üretmez. 2009 da yelken sporunda yaşanan bir çok olay var, inceleyeceğiz fakat en vahimi sevincimiz oldu. Türk bayrağına geçiş kolaylaştı dedik, müsteşarlığın çabaları bakanlığın görüşleri derken Maliye başak bir şey dedi ceza dedi.
 yelken sporunda gezi denizciliğinde, yönetici makamında olanlar ortak akıl için çabalamaz,internet çağında olduğumuzun farkına varmaz,kişilerin tercihlerini serbest piyasada yasaklarla nasıl etkileyebilir.
Denizde çoğalmak için kalıcı köklü çabalar için açıklama yapmaz  neden hep tescil makamlarıdır, yarı resmi bir hale gelirler sivil örgütlerken. Konuyu incelemeyi sürdüreceğiz.
Pruvanız neta, rüzgarınız kolayına olsun…