Güncelleme Tarihi:
Bu nedenle takımlar arasındaki farkların net olarak görüleceği bir yapıya sahip. Kötü bir otomobilin burada başarılı olma şansı yok denecek kadar az. Yaklaşık elli dereceyi bulan pist sıcaklığı ve nemden ötürü, araçların soğutulması büyük önem taşıyor. Sezon öncesi otomobillerin limitleri belirlenirken, referans alınan birkaç pistten biri Sepang. Araçlarda sadece bu pist için üretilen özel parçalar ve şasi üzerinde açılan, ızgara tarzı soğutma kanalları mevcut.
56 turluk yarışın, otomobiller ve sürücüler açısından, oldukça zorlu geçmesi bekleniyor. Değişen kurallarla birlikte, dayanıklılık faktörü ön plana çıkıyor. Pist zeminin aşındırıcı olması ve yüksek sıcaklık nedeniyle, Pireli Malezya’ya en sert hamurları getiriyor. Sezonun en kırıcı yarışını izleyebiliriz.
Galibiyet ve podyum mücadelesini, lastik kullanımı ve büyük ölçüde dayanıklılık belirleyecek. Yarış dışı kalan birçok pilot görebiliriz. Yarışı bitirmek puan almak için yeterli olabilir. Melbourne’de rahat kazanan Mercedes takımı, galibiyetin en büyük favorisi konumunda, Mclaren, Williams ve Redbull’u podyum mücadelesinde görebiliriz.
Saf hız olarak Hamilton bir adım önde fakat finiş görme ve istikrar açısından Rosberg daha başarılı. Dayanıklılık problemi yaşamazlarsa, Mercedes pilotları ilk iki sırayı alabilir. Son güncellemelerle yarın saniye hızlanan Mclaren’de umutlar yüksek, beklentiler fazla. Avusturalya’da podyum mücadelesi veren Redbull toparlanma sürecinde ve Vettel ön sıralar için mücadele edeceğinden emin. Ferrari yine kapalı kutu, hayal kırıklığı yaratan ilk yarıştan sonra, takım problemin neden kaynaklandığını anlamaya çalışıyor.
Yeni kuralların getirdiği belirsizlik, yarış hafta sonu için, takımlar ve pilotlarda endişeli bir bekleyiş yarattı. Yağmur yağma ihtimalinin de yüksek oluğunu düşünürsek, keyifli bir yarış bizleri bekliyor.
İşte o pist;