Kulüpler Ortak GiriÅŸimi

Güncelleme Tarihi:

Kulüpler Ortak Girişimi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 27, 2010 14:03

2007 yılında oluşan KOG-Kulüpler Ortak Girişimi İstanbul Trofesi, 2010 sezonunda başlıyor IRC ölçü sistemi ve birliği, Yarış organizatörleri kulüplere yön göstericiliğini sürdürmekte.

Haberin Devamı

Trofe 1 Mayis 2010, Cumartesi günü  Marina Dragos Yelken Ihtisas Kulübü tarafından düzenlenecek Dragos Kupası Yat Yarışı ile başlıyacak.

Yarış Ilanı ile merak edilen ortak ölçü sistemi acıklandı.İstanbul'da halen bir birine yakın üç bant aralığı uygulanmakta yat yarışlarında. Bantlarda ortaklık saglansada uygulama ve genel kurallarda üç yapı mevcut İYK,TAYK ve KOG . Kalamış Yelken Kulübü ise  sporbotları kendi içinde yarıştıracak bir sistem için çaılşıyor yarışlar yapmayı planlamakta.IRC ölçü sertifikalarında bu tip tekneler için bir farklı ölçülendirme mevcut.Ege ve Akdeniz kulüpleri ise TAYK'ın sistemini benimsemekte yada kendi bünyesine göre farkli bir sistem uygulamakta.Karadeniz ve Van gölünde bir hendikapli yat yarışımız yok.İstanbulda yüze yakın yarışan yat ve  katılım mevcut, kısacası yat yarış filosu İstanbul'da.Toplam 200 kadar yat yarışıyor, carter teknelerinide katarsak 300 yata ulaşılmakta tüm Türkiye'de.Hemen sonra Bodrum gelmekte yarışan yat sayısı elli cıvarında.Bodrum 2000 ' li yıllarda başladığı yarışlarını ve katılımcı sayısını hızlıca artırmakta ve geliştirmekte yarışlarını yaz -kış sürdürüyor.Bu konuda tiçari hizmet veren bir çok tekne sahibi mevcut.Bodrum Marina ve Yat Kulübü'nün ortak çalışmaları hızlı sonuçlar verdi.Marmaris ve Göcek'te sezon öncesi ve sonrası kiralik teknelerin katılımıyla yat yarışları yapılmakta ve geniş katılımlar olmakta,katılan yatların sayısı  yüzü geçiyor, bölgelerine ekonomik bir katkı sağlıyor. Yatlar  kulüplerin belirlediği bu bant aralıkların'da hendikapli olarak yarışmaktalar kurallar gereği.

Haberin Devamı

Yarışlarını ortak band ayırımında düzenleyecek  FB Yelken Şubesi ,Türk Yelken Vakfı ,Suadiye Yat Kulübü, Marina Dragos Yelken İhtisas Kulübü,MYK'nin ortak kararıyla kesinleşen IRC Handikaplı Sınıflar - Yat Yarışlarında Kulüplerin yarışlarını açık tutabilecekleri sınıflar 2010 sezonunda aşağıdaki şekilde
 
IRC 1 (Sarı)       : TCC 1,070 ve üzeri olan tekneler ve, DLR 145 ve altında olup, HF 10,40 ve üzerinde olan 9,00m üzeri tekneler .
Â
IRC 2 (Yeşil)      : TCC 1,069 ve 1,020 arası olan tekneler.
 
IRC 3 (Lacivert)   : 1,019 ve 0,960 arası olan tekneler.
 
IRC 4 (Mavi)       : 0,959 ve altı tekneler.
 
IRC 5 [Gezi] (Turuncu): TCC 1,000 altında olmak kaydıyla(*), HF 7,5 ve altında olan tekneler.

Haberin Devamı

(*) TCC 1,000 ve üzeri olan tekneler HF lerine bakılmaksızın TCC değerlerine göre ilgili oldukları IRC 1/IRC 2/IRC 3/IRC 4 bant aralıklarından birinde yarışırlar.
 
IRC 5 sınıfı tanımlaması dışında kalan tekneler hariç, IRC 1, 2, 3 ve 4 sınıflarında yarışacak teknelerin HF leri 7,6 ve üzeri olmalıdır. HF leri 7,5 ve altında ve aynı zamanda TCC leri 1,000 altında olan tekneler sadece IRC 5 sınıfında yarışırlar.Şeklinde eski acıklama getirilmiş ''destek'' sınıfına,yat yarışlarına yeni başlıyanlar için kullanılan fakat zaman zaman bir şekilde kurallar gereği açık ama etik olmayarak profesyonel yarışcıların  belli amaçlar için yarışmayı sürdürmüştü bu sınıfta.İyi niyetli ,katılımı artırmak amaçlı bu sinif genellikle süistimale uğratılıyor .Yeni ismi gezi sınıfına girecek tekneler çok acık şekilde sınırlanmış. Bir önemli detay'da'' Sınıflar arasında dilekçe vs. başvurularla bant aralığı/sınıf değişikliği kabul edilmez.'' şeklinde
 
IRC 1, IRC 2, IRC 3 ve IRC 4 sınıfları teknelerde Endorsed Sertifika beyanı istenecek ve IRC 5 sınıfında ilgili Kulüplerimizin ‘Yarış İlanı’ hükümleri geçerli olacak.
 
2010 KOG - İstanbul Trofesi’ne dâhil yarışlara kulüplerin yarışlarına web sayfalarımızdan ulaşılmakta.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!