Konforlu ve hızlı Leopard 44

Güncelleme Tarihi:

Konforlu ve hızlı Leopard 44
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2012 13:01

Leopard, 17-19 Mart’ta Avrupa merkez satış noktası olan Fransa’nın Nice kentinde tanıtım günleri düzenledi.

Haberin Devamı

Dünya genelindeki distribütörleriyle de bir araya gelen Leopard, etkinlikte yelkenli katamaranlarından 39 ve 44 ile motorlu katamaranları 39 ve 47 Powercat’i Nice Limanı’nda beğeniye sundu.

Türkiye’de Mayıs 2011’den bu yana Solo Denizcilik'in temsil ettiği Leopard katamaranları Robertson & Caine firması tarafından Cape Town’da üretiliyor. 1991’de John Robertson ve Jerry Caine tarafından kurulan firma, dünyanın önde gelen charter firmalarından Moorings ve Sunsail’i bünyesinde barındıran Tui Marine ile 1998’de yaptığı anlaşma ile katamaran üretimine hız verirdi. Moorings ve Sunsail’e yaptığı üretimlerle beraber bugüne kadar 900 civarında katamaran imal etti. Bugün hâlâ üretimin büyük kısmını charter tekneleri oluşturuyor. Her yıl suya indirdiği 125 katamaranın yüzde 70’i charter amaçlı.

Şu an firmanın Leopard markasıyla ürettiği üçü yelkenli, ikisi motorlu toplam beş modeli bulunuyor. Yelkenliler 11,43 metrelik 39, 12,98 metrelik 44 ile 14,13 metrelik 46; motorlu katamaranlar ise 11,75 metrelik 39 PC ve
14,42 metrelik 47 PC’den oluşuyor. Bugüne kadar en çok satan model olan 46’nın üretimi durdurulmuş. Yerini ise detayları henüz açıklanmayan ama birkaç feet daha büyük olduğunu öğrendiğimiz yeni modele bırakıyor. Bu arada charter için üretilen katamaranların model isimleri “Moorings” olarak anılıyor. Örneğin Leopard 44’ün Mooring için üretilen modelinin ismi Moorings 444, Leopard 39 ise Moorings 393 olarak adlandırılıyor. Gövdeler ve
yerleşimler ise tamamen aynı.

Charterdan gelen deneyim

Etkinlikte bir araya geldiğimiz markanın Avrupa satış temsilcisi Arnaud Savignat katamaran alıcılarının farklı istekleri olduğunu Leopard’ın ise kendisini diğer markalardan ayıran başka bir yere koyduğunun altını çiziyor: “Eğer iç hacmin büyüklüğüne bakıyorlarsa ona göre üretilen başka marka katamaranlar var piyasada. Sadece iç hacmi değil performansı ve ona göre dizayn edilmiş dış tasarımına bakıyorlarsa biz tercih sebebi oluyoruz.”

Savignat, Leopard katamarnlarında temel düşüncenin konforla birlikte kullanım kolaylığı olduğunu vurguluyor. Yüzlerce teknesi charterda kullanılan marka bunun meyvelerini de topluyor. Charter kullanıcılarından alınan feedback’lerle katamaranların tasarımları da şekilleniyor. Teknelerde hemen her şeyin ulaşılabilir olması ve kullanım kolaylığı bu deneyimler sonucu ortaya çıkmış. Firmanın üç yelkenli katamaranının yanında iki de motorlu katamaranı var. Motorlu katamaran piyasası dünyada henüz çok dar bir pazara sahip. Savignat’a ülkemizdeki marina fiyatlarını da göz önünde bulundurarak “neden motorlu bir katamaran alayım ki?” diye soruyorum. Genişliğiyle sunduğu konforun yanında sağladığı yakıt tasarrufuyla tercih edilebileceğini söyleyen Savignat sözlerine şöyle devam ediyor: “Tekne eğer sadece marinada durmayacaksa, yani gerçekten kullanılacaksa diğer maliyetlerin düşük olması marina maliyetini dengeleyebilir. Üstelik Türkiye’de hâlâ katamaran bağlayabileceğiniz marina bulabilirsiniz. Avrupa’da, şu an yer bulsa, motorlu katamarana geçecek çok sayıda müşterimiz var.”

15 yıl öncesine kıyasla yelkenli katamaranların geldiği noktaya dikkat çeken Savignat, motorlu katamaranların da aynı evrimi yaşıyacaklarına ve bundan belki 10 yıl sonra tek gövdeli motoryatlardan motorlu katamaranlara geçişin hızlanacağına inanıyor. Firmanın gerek yelkenli gerek motorlu katamaranlarında Türkiye için hedeflediği satış adedi ise ilk yıl için üç ya da dört. Sonraki yıllarda sayının katlanacağı düşünülüyor. Avrupa’daki en önemli iki
pazar olarak Almanya ve Türkiye’yi görüyorlar.

Yenilikçi katamaran

Etkinlikte ilk gün filonun en küçük yelkenlisi Leopard 39 ile ikinci gün de Leopard 44 ile Nice açıklarında test seyrine çıktık. Solo Deniz’in Türkiye lansmanını Ekim 2011’de Pendik Boat Show’da yaptığı Leopard 44 konforuyla göz doldurmuştu. Katamaranda yüksek kapasiteli (780 litrelik su ve 700 litrelik yakıt) tankları, elektrikli vinç ve daha pek çok özellik bulunuyor. Aynı zamanda klima, tatlı su yapıcı ve yıkama-kurutma makinesi gibi pek çok donanım da opsiyonlar arasında sunuluyor. Charterdan gelen deneyimler sonucu akülere, su depolarına, motora kolay erişim sağlanmış. 13 metrelik katamaran iç tasarım ve yerleşimde de yenilikler sunuyor. Baş güvertede file dışında yeni bir mekân yaratılmış. Üst binanın saçağının altına, gölgelik alana oturma grubu yapılmış. Daha da güzeli buraya salondan açılan kapıyla direkt geçiliyor olması. Katamaran üç veya dört kamara seçeneğiyle sunuluyor. Test ettiğimiz tekne üç kamaralı. Geniş havuzluktan girilen salonda iskeleye kuzine; sancak baş tarafa da masalı oturma grubu yerleştirilmiş. Sancak ve iskelede her iki gövdedeki kamaralara inen merdivenler yer alıyor.

Haberin Devamı

Üç basamakla inilen sancak gövde ana kamaraya ayrılmış. Kıçta çift kişilik yatak, başta da banyo yer alıyor. Banyo ve yatak arasında ise dinlenme alanı oluşturulmuş. İskelede başta ve kıçta birer kamara var. Kamaraların ortasına da banyo yerleştirilmiş. Çok sayıda sosyal mekâna sahip katamaran üç aileyi rahatlıkla ağırlayabilir.

Keyifli seyir

Test seyrine kalabalık bir grupla çıktık. Hava önceki güne göre iyiydi. Genelde 25 knot esti, zaman zaman da 27 knot’a kadar çıktı. Hızımız ise 9,5 knot’lara ulaştı. Dalaga 2 metreye kadar çıksa da tekne son derece stabildi. Seyir konforu oldukça iyi. Baş güvertede, çok ağır dalga gelmediği takdirde hiç ıslanmadan seyir yapmak mümkün. Hem 39’da hem 44’te kullanım kolaylığı göze çarpıyor. Çok rahat tramola atabiliyorsunuz.
Bunda tekne gövdesinin genişliği de önemli faktör. Gövdeyi biraz daha dar yaparak bu sorunu tamamen ortadan kaldırmışlar. Bu arada seyir sırasında kamaralarda bulunmak da büyük keyif. Geniş yan pencereler seyir keyfini
artıran unsurlardan. Girişte yazdığımız 335 bin euro’luk fiyata Solo Deniz’in halihazırda süren 48 bin 61 euro’luk “Temel Paket”i de dâhil. Hardtop bimini standart olarak sunulurken motoru da 39 beygire yükseltme opsiyonu bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!