OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 16, 2003 00:00
İstanbul'u yılın dört mevsimi alışveriş yapılabilir, gezilebilir bir marka kent olarak tanıtmak amacıyla gelecek ay düzenlenecek alışveriş festivali ''İstanbul Shopping Fest 2003''e firma, mağaza ve otel katılımının az olduğu bildirildi.İstanbul Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde, İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) tarafından ikincisi düzenlenen ve 15 Şubat-15 Mart 2003 tarihleri arasında gerçekleştirilecek festivale katılmak isteyen firma, mağaza ve oteller için başvuru süresi yarın sona eriyor.    Balkanlar'dan Türk cumhuriyetlerine, Almanya'dan İtalya'ya kadar pek çok ülkeden turistin beklendiği festivalin öncelikli bölgeleri, kentin ünlü alışveriş merkezleri Sultanahmet, Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı, Eminönü, Taksim, Beyoğlu, İstiklal Caddesi, Şişli, Nişantaşı,Bakırköy, Laleli, Zeytinburnu, Etiler,
Beşiktaş, Bağdat Caddesi ve Kadıköy olarak belirlendi. İndirimler, hediyeler ve sürprizlerin sunulacağı, en çok alışveriş yapan 50 yabancı çiftin Türkiye tatili ile ödüllendirileceği etkinliğe mağazalardan alışveriş merkezlerine, çarşılardan restoranlara, müzelerden galerilere, gece kulüplerinden güzellik merkezlerine,
spor salonlarından otellere ve konser salonlarına kadar Ä°stanbul'da faaliyet gösteren firma ve kuruluÅŸlar katılabiliyor.    EtkinliÄŸin hedef kitlesini ise yabancı turistler, yurtdışında yaÅŸayan Türkler, Ä°stanbul halkı ile yerli turistler oluÅŸturuyor.     "BÃœYÃœK KATILIM YOK"     İTO Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım, festivalle turizmde büyük gelir saÄŸlamayı, Ä°stanbul'un ticaretini artırmayı ve gelen turistlerin harcama limitlerini yükseltmeyi amaçladıklarını söyledi.    Festivali görsel bir baÅŸarıya ulaÅŸtırdıkları zaman katılımın büyük olacağını ifade eden Yıldırım, ''Åžu anda herkes 'olsun, hele bir görelim, turist getirirlerse nasılsa bizim dükkana da uÄŸrar' gibi bir beklenti içinde. O yüzden büyük ölçüde katılım yok'' diye konuÅŸtu.     Festival için baÅŸvuran firma ve kuruluÅŸlar arasında Profilo, Akmerkez ve Kapalıçarşı gibi alışveriÅŸ merkezlerinin ağırlıkta olduÄŸunu vurgulayan Yıldırım, yer olarak da Laleli ve Osmanbey gibi belirli yerlerden katılım olduÄŸunu bildirdi. İstanbul AlışveriÅŸ Festivali'nde, tekstilin ön planda bulunacağına iÅŸaret eden Yıldırım, festivale ağırlıklı olarak yurtdışından katılım olacağını söyledi.    İTO BaÅŸkanı Yıldırım, ÅŸunları kaydetti: ''Åžu anda oteller, o konuda beklediklerinin üzerinde doluluk oranına eriÅŸtiler. Ä°stanbul'daki oteller 'bir talep var' diyorlar. Yurtdışındaki acenteler de Ä°stanbul Festivali'ni program olarak satmaya baÅŸladı." Yıldırım, festival için Ä°stanbul'a 100 bin turist gelmesini beklediklerine iÅŸaret ederek, her gelen turistin de bin dolar harcaması halinde 100 milyon dolar döviz girdisi saÄŸlanacağını ifade etti.Â
button