Güncelleme Tarihi:
Dünya Supersport Şampiyonu Kenan Sofuoğlu, ağabeyi Sinan Sofuoğlu'nin motosiklet kazasında hayatını kaybetmesinin ardından ilginç olaylar yaşadığını belirterek, "Sıkıntım şuydu; bana da bir şey olursa annem, babam ne yapar? Dikkat edeyim, düşmeyeyim de annem, babam görmesin diye çok sıkıntı yaşadım. İtalya'da geçirdiğim kaza bana biraz rahatlık verdi. O çok büyük bir kazaydı. Şöyle düşündüm; zaten başına bir şey gelecekse, önüne geçemiyorsun" dedi. Sofuoğlu, kendisine şampiyon olduğu dönem ise sadece 200 altın verildiğini belirterek, "Tüm bunların sonunda ne kazandın diye geriye dönüp bakarsan, ikinci lig topçusu bile benden daha fazla para kazanıyor. Ama ben memnunum. Çünkü sevdiğim işi yapıyorum" dedi.
Dünya Supersport Şampiyonası'nda 2007 yılından sonra 2010 yılında da şampiyonluk kupasını kaldıran Kenan Sofuoğlu, fanatik bir Trabzonsporlu. Sakarya doğumlu olmasına karşın annesinin Trabzon'un Tonya, babasının ise Of ilçesinden olduğunu söyleyen Kenan, Trabzonspor Dergisi'ne önemli açıklamalar yaptı. Sakarya'da bir Trabzonlu gibi yaşadığını belirten Kenan, "Yurt dışında 8 yıldır 54 numarayla yarışıyorum. Onu değiştirmedim ama Türkiye'deki yarışlarda 61 numarayı taşıyacağım. Eski bir şampiyon olan ancak hayata gözlerini yuman ağabeyim Sinan Sofuoğlu, tam bir Trabzon hastasıydı. Hayat onun için sadece Trabzonlu'luk demekti. Benim için de Trabzon'un yeri çok önemli" diye konuştu.
"ROSSİ'NİN HER ŞEY ÖNÜNDEYDİ, YA BENİM!"
Kendisine örnek olarak Fatih Sultan Mehmet'i örnek altığını da ifade eden Kenan Sofuoğlu, "Hiçbir zaman bir sporcuyu idol olarak kendime seçmedim. Acaba onlar benim geldiğim yerden gelseler, bu kadar dayanabilirler miydi? Yaşadıklarımı bir ben, bir de çevremdekiler bilir. Avrupalılar'ın her türlü imkanları önlerinde. Rossi ve diğerleri, yapılmış hazır yollarda yürüdüler. Ben ise yolları yaparak, açarak geldim. Örnek aldığım kişi, Fatih Sultan Mehmet. Bunun nedeni 21 yaşında yüzlerce yıldır fethedilemeyen İstanbul'u fethetmesi. Ben de henüz o yaşlardayım, 22 yaşında Dünya SuperSport şampiyonu oldum" dedi.
"BABAMIN RESTAURANTI OLSA, BUGÜN ŞAMPİYON OLAMAZDIM"
Ailesinin ilk yıllarda motor sürmesine çok karşı çıktığını da ifade eden Sofuoğlu, "Bahattin ağabeyim sakatlanınca motor boşta kaldı. Bende babama yalvardım ve motorla katıldığım ilk amatör yarışta birinci oldum. Hikayem de böyle başladı. Motosiklete yönelmemin sebebi, ağabeylerimin sürekli motosiklet kullanmaları ve babamın motosiklet tamir dükkanının olmasıydı. Şunu açıkça söyleyebilirim; babamın bir restoranı olsaydı ya da devlet memurluğu yapsaydı bugün ben dünya şampiyonu olamazdım. Kader bu. Bizim hayatımız, işimiz motosiklet. Ağabeylerimi kaybetmemiz de aynı şekilde. Biz motosikletten kopamıyoruz. Siz annenizi, babanızı silebilir misiniz ?" şeklinde konuştu.
"İTALYA'DAKİ KAZA BANA RAHATLIK VERDİ"
Sinan ağabeyinin vefatının ardından ilginç olaylar yaşadığını da ifade eden Kenan Sofuoğlu, "Sinan ağabeyimin vefatından sonra derecelerim iyi olmamaya başladı ki, yarışlar moral işidir. Moralim bozuktu. Sıkıntım şuydu; bana da bir şey olursa annem, babam ne yapar? Dikkat edeyim, düşmeyeyim de annem, babam görmesin diye çok sıkıntı yaşadım. İtalya'da geçirdiğim kaza bana biraz rahatlık verdi. O çok büyük bir kazaydı. Şöyle düşündüm; zaten başına bir şey gelecekse, önüne geçemiyorsun. Babam bu yönde bir tepki vermedi bana . Annedir sonuçta . Annem sürekli, 'dikkatli ol 'diyor. Ama yarışma diye bir şey ağzından çıkmadı" dedi.
"ÖDÜL YÖNETMELİĞİ DEĞİŞMELİ"
Bir Türk olarak kendi evinde yarışı olmadığını da ifade eden Kenan, "Hep deplasmandayım. Buna rağmen dünya şampiyonu oluyorsunuz. Sonuçta bir olimpik sporcuya 2 bin altın verilirken, benim ödülüm federasyonun da desteğiyle 200 altın oluyor. Devletin, yönetmelikleri, ödülleri ve desteğiyle biraz daha diğer sporlara eğilmesi gerekiyor. Bunu kesinlikle yadırgamıyorum. Çünkü benden önce motosiklet sporuyla bu düzeyde uğraşan bir sporcu yoktu. Doğal olarak da devletin bir yönetmeliği yoktu. Şu anda federasyonumuz inanılmaz derecede aktif. Belki de konuya şuradan başlamak gerekiyor. Önce sporcu üzerine düşen vazifeyi yapmalı ve belli noktaya gelmeli" ifadelerini kullandı.
"UÇAK BİLETLERİMİ AİLEM ALIYORDU"
Türkiye'de bu sporun bilinmediğini de söyleyen Kenan, "İnşallah ben bunu zamanla öğretmeye çalışacağım. İleriye yönelik projelerim de var. En büyük niyetim, motosiklet yarışı okulu açmak; Sofuoğlu Racing School. Bilgi birikimimin kaybolup gitmesini istemiyorum. Burada yetişebilecek çok yetenekli çocuklar var. Özellikle bir Türk'ün cesareti Avrupalılar'dan daha farklı ve fazladır. İlk yılımda yarışabilmek için çok para harcadım. Çok derken, 20 bin Euro. Ama bu para bizim için çoktu. İşyerimiz vardı. Bütün motosikletlerimize kadar sattık. Daha sonra benim her yıl normal şartlarda 100 - 200 - 300 bin Euro civarında sponsor gelirine ihtiyacım vardı. Hiçbirini bulamıyorduk. Ama çok başarılı olduğum için de takımlar benden vazgeçmiyordu. Yıllarca bu işten para kazanmadım. Uçak masraflarımı ailem zar zor karşılıyordu. Karavan kiralıyordum, karavanda kalıyordum o şekilde orada yaşamaya çalışıyordum. Tabii şampiyonluk sonrası işler değişti. Tarihte rekor 7 yarıştı bir sezon içinde, ben 13 yarıştan 8 tanesinde birinci oldum. Tüm bunların sonunda ne kazandın diye geriye dönüp bakarsan, ikinci lig topçusu bile benden daha fazla para kazanıyor. Ama ben memnunum. Çünkü sevdiğim işi yapıyorum" dedi.
"SCHUMACHER BENİM MOTOSİKLETİMLE TEST YAPTI"
Annesinin kendisini evlendirmeye çalıştığını da ifade eden Kenan, "Anneme kalsa, bugün evlenmemi istiyor. Babam ise 'Sen ne yaparsan doğru yaparsın' diyor. Çünkü yedi yıldır yurt dışında yalnız yaşıyorum. Babam bana hiçbir konuda baskı yapmadı. Benim düşüncemde önümüzdeki üç dört senelik süreçte böyle bir planım yok. Tabii ki her şey nasip kısmettir. Ayrıca şimdi böyle bir aday da bulunmuyor . Schumacher benim motosikletimle test yaptı. Benden 4-5 saniye yavaştı. Bizde bir turda 4-5 saniye yersen barajı aşamazsın. Rossi 2 hafta önce Ferrari'nin F1 aracını kullandı. Bir saniye civarında yavaş. Formula 1, bizim yarışlara göre çok kolay. Schumacher ve bir çok pilotun dediği gibi Formula 1'de araca eşeği bile oturtsanız, kullanabilecek hale gelirmiş.Rossi, dünyadaki en yetenekli, en iyi pilot. 8 kez dünya şampiyonu oldu. 4-5 yaşlarında kariyerine başlamış. Ben ise 18 yaşında. Ayrıca farklı klasmanlardayız. Ben Moto GP'ye gitsem zorlanırım, Rossi SuperSport'a gelse zorlanır" diye konuştu.