Güncelleme Tarihi:
IETT soforleri 21 Mayis'ta odenmis olmasi gereken maaslarini henuz alamadi. Calisanlar 18 Nisan'dan bu yana da ikramiye gibi sosyal haklarindan da mahrum. IETT Musteriler Daire Baskani Ali Pariltan ‘‘alinan Ikarus ve Mercedes'lerin kredi odelemeleri dolayisiyla bir mali aksama sozkonusu'' diyerek durumun gecici oldugunu belirtti.
IETT'ye yoneltilen elestiriler de bu noktada yogunlasiyor: 1997 yilinin Ocak ayinda 30 bin lira olan bilet ucretleri iki bucuk yilda yaklasik yuzde alti yuz artarak 200 bin lira oldu. Bu zamlara gerekce olarak da yeni alinan otobusler gosteriliyordu.
Kurulusta sendika yetkisi acisindan da bir karmasa suruyor. Hak-Is'e bagli Hizmet-Is Sendikasiyla, KESK'e bagli Belediye-Is Sendikasi arasinda 15 Haziran'da sonuclanacak bir yetki mahkemesi var. Yani calisanlarin haklarini koruyacak sendika hukuken belli degil.
Hizmet-Is'ten durumla ilgili yapilan aciklama, genel mudurlugunkine paralel bir cizgide. Sube baskani Ali Osman Kart, sorunun alinan otobuslerin kredi odemelerinden kaynaklandigi belirtilerek, bir iki aya kadar sorun kalmayacagi sozunu aldiklarini soyluyor: ‘‘Anakent'le yapilan protokolde bu otobuslerin ucreti Anakent tarafindan karsilanacakti. Onlardaki kriz IETT'ye yansiyinca bu durum ortaya cikti.''
Belediye-Is Sube Baskani Tamer Kececi ise, genel mudurlugun sendikalar arasi bu yetki karmasasindan faydalanarak odememe yoluna gittigini iddia ediyor: ‘‘Sosyal haklardan vazgectik, maaslari da odemiyorlar. Ne zaman odeyecekleri de belli degil. Olup bitene karsi eylem dusuncemiz elbette var ama isverenin yandaslariyla anlasamayiz.''