Hızları da maaÅŸları da yüksek

Güncelleme Tarihi:

Hızları da maaşları da yüksek
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 19, 2005 00:00

Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nda 10 takım ÅŸampiyonluk mücadelesi veriyor. En iyi pilotları kadrolarında bulundurmak için büyük çaba harcayan takımların bütçeleri milyar dolarları buluyor.300 kilometrinin üzerinde hızlara ulaÅŸan F1 pilotlarına 2004 yılında ödenen para 116 milyon dolar oldu. 40 milyon dolarla Formula 1’in en çok kazanan pilotu olarak dikkat çeken Michael Schumacher, 7 ÅŸampiyonlukla aldığı parayı hakkettiÄŸini gösterdi. DiÄŸer pilotların ücretleri ise 5 milyon dolarla 20 milyon dolar arasında deÄŸiÅŸiyor.HANGÄ° TAKIM DAHA BAÅžARILIFerrari:  Ä°lk Grand Prix (GP) yarışına 1950 yılında katılan Ferrari takımı, 14 kez markalar ÅŸampiyonu oldu. Pilotlar sıralamasında da 14 kez birincilik elde eden baÅŸarılı takımın 183 GP galibiyeti bulunuyor. 176 yarışa pole pozisyonda baÅŸlayan Ferrari takımı, 183 defa en iyi tur zamanına imza atmış. Bu güne kadar 717 GP’ye katılan takımın topladığı puan ise 3378,5. BAR Honda: Fomula 1’in baÅŸarılı takımlarından BAR Honda ilk GP yarışına 1999 yılında katıldı. Geçen sezon çok baÅŸarılı bir grafik çizen genç takım, bu güne kadar 2 GP’de pole pozisyonda start aldı. Toplamda 112 yarışa katılan BAR Honda, katıldığı yarışlardan 206 puan aldı. Renault:  Ä°lk kez 1977 yılında formula 1’de yarışan Renault takımının markalar ve pilotlar ÅŸampiyonluÄŸu bulunmuyor. Åžimdiye kadar 189 yarışa katılan takım 25 kez zafere ulaÅŸtı. 36 pole pozisyonu bulunan Renault, 626 puan toplarken, 22 en iyi tur zamanına imza attı.Williams BMW: Williams takımı 1973 de ilk GP’sine katıldı. 2488.5 puan toplarken 113 kez zafere ulaÅŸan takımın 9 markalar 7 de pilotlar ÅŸampiyonluÄŸu bulunuyor. Katıldığı 463 yarışın 129’una pole pozisyonunda baÅŸlayan takım 127 kere en iyi tur zamanı yaptı.McLaren: McLaren takımı 1966 da ilk GP‘sini koÅŸtu.Markalarda 8, pilotlarda 11 ÅŸampiyonluÄŸu bulunan takım 2964.5 puan toplayıp 143 zafere ulaÅŸtı. 590 GP’ye katılan takım, bunlardan 119’una pole pozisyonunda baÅŸladı ve 112 en iyi tur zamanına imza attı. Sauber: 1993 te ilk defa bi GP’de yarışan takımın markalar ve pilotlar ÅŸampiyonluÄŸu bulunuyor. Daha önce damalı bayrağı rakiplerinde önde göremeyen takımın pole pozisyonu ve en iyi tur zamanı bulunmuyor. Toplam 210 GP’ye katılan takım 189 puan topladı.Red Bull: Red Bull Takımı Formula 1’e bu sene Jaguar’ı alarak baÅŸladı. Devamlı yükselen bir grafik çizen     takım David Coulthard’la kadrosunu güçlendirdi. Bu güne kadar 13 yarışa katılan Redbull 24 puan topladı.Toyota: 2002 yılında kurulan takım gün geçtikçe artan performansıyla dikkat çekiyor. 2005 yılında kendine büyük hedefler koyan Toyota,      Âtransfer ettiÄŸi pilotlarla ne kadar ciddi olduÄŸunu gösterdi. Yeni pilotları Ralf Shumacher ve Jarno Trulli’den cok ÅŸey bekleyen takım, Ä°stanbul’dan iyi bir sonuçla ayrılmak istiyor. Toyota takımı katıldığı 64 GP’den 95 puan topladı. Jordan: 1991 yılında ilk GP’sine katıldı. 4 kez zafere ulaÅŸan takım         2 tane pole pozisyonu, iki tanede         en iyi tur zamanı var. 244 yarışa  katılan istikrarlı takım 290 puan  topladı.Minardi: 1985 yılından beri Formula 1 dünya ÅŸampiyonasında yarışan Minardi takımının henüz bir birinciliÄŸi bulunmuyor. Katıldığı 334 GP’de sadece 38 puan topladı.Kaskta 16 bin kilometre tel varFormula 1 kasklarında kullanılan üstün performanslı T 800 elyafının her bir telinin yaklaşık 12 bin telcikten oluÅŸtuÄŸunu biliyor muydunuz? Bu telciklerden her biri insan saçından 15 kat ince ve tek bir kask için üretilen tüm telciklerin toplam uzunluÄŸu yaklaşık 16 bin kilometredir. Pilotların nabzı 210’u görüyorFormula 1 pilotlarının yaÅŸadığı stres, starttan hemen sonra zirveye çıkar. Ä°lk viraja ulaÅŸmak için yarışırlarken birkaç saniye içinde pilotların nabzı 180’e fırlar. Adrenalin hormonları vücutta bir acil durum yaratmıştır. Bu durum, egzersiz bisikleti üstünde sınırlarını zorlayan bir sporcunun vücudunda olduÄŸundan yaklaşık olarak iki kat ÅŸiddetlidir. Pistin yanında çakıl taşı kaplı düzlükler yerine duvarların ve bariyerlerin bulunduÄŸu Monako pistinin labirenti andıran virajlarında bu düzeyin bile üstüne çıkılır. Bu pistte pilotların nabzı zirve noktası olan 210’a ulaÅŸabilir.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!