Hayalim bu sene İstanbul’da F1 pilotu olarak yarışmak

Güncelleme Tarihi:

Hayalim bu sene İstanbul’da F1 pilotu olarak yarışmak
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 23, 2005 00:00

Belki yakın geçmiÅŸte bu çok büyük bir hayaldi. Bir Türk pilotunun Formula 1 yarışlarında boy göstermesi gerçekten aklımıza bile gelmeyecek bir olaydı. Gerçi Formula 1 yarışlarının ülkemizde yapılacağını bile hayal edemiyorduk. Åžimdi Can Artam, Formula 1 pilotluÄŸuna doÄŸru giden yolda emin adımlarla ilerliyor.Artam, yeni sezonda Formula 1 yarışları ile aynı anda düzenlenecek olan GP2’de start alacak. Onun en büyük hedefiyse 21 AÄŸustos’ta düzenlenecek olan yarışta Formula 1 pilotu olarak Türk insanının karşısına çıkabilmek. Gerçi Artam, GP2’de yarışmaya devam etse bile Ä°stanbul Grand Prix’sinde Türk insanının karşısına bir gurur abidesi olarak çıkacak.En önemli adımlar senin için geçtiÄŸimiz sezon atıldı. GeçtiÄŸimiz sezon neler yaÅŸandığını anlatır mısın?Benim için ÅŸu ana kadar en zor sene 2004 oldu. Formula 3000 benim için gerçekten çok büyük bir adım oldu. Çünkü Formula 3000, Formula 1’den sonra en iyi pilotların bulunduÄŸu ÅŸampiyonaydı. Benim orada start alan pilotlara göre tecrübem daha azdı. Yarıştığım pistlerin hiçbirinde de start almamıştım. Dolayısıyla benim için gittiÄŸimiz her pist yeniydi. Åžampiyonanın formatı dolayısıyla antrenman ve test ÅŸansı da çok fazla yoktu. Kısa süreli antrenmanların ardından direkt olarak yarışıyordunuz. Dolayısıyla bu durumlarda zorluklar yaÅŸadım. Sonuçlara bakıldığında devamlı önlere doÄŸru bir geliÅŸme oldu. Yıllardır seyrettiÄŸim yarışlar, seyrettiÄŸim kiÅŸiler, seyrettiÄŸim pilotların hepsi orada yer alıyor. Televizyondan izlediÄŸim, oyunlarını oynadığım, hikayelerini duyduÄŸum yerlerde olmak rüya gibiydi. Oralarda Türk bayrağını taşımak, Türkiye’yi temsil etmek çok güzeldi. Bu sezon neler olacak? Kaç pilot ÅŸampiyonluk mücadelesi verecek?12 takım ve 24 pilot GP2’de ÅŸampiyonluk mücadelesi verecek. Bizler Formula 1’den sonraki en iyi 24 pilotuz. Åžampiyonlar Åžampiyonu olan Heikki Kovalainen gibi isimler burada yarışıyor. Formula 1 tecrübesi olan pilotlar var. Bu iÅŸe emek veriyorum ve bir gün emeklerimin karşılığını alacağımı düşünüyorum. Ben bu iÅŸi yapabileceÄŸime, Formula 1’de yarışabileceÄŸime inanıyorum. Ä°nsanlarda bunu yakın zamanda görecek.Åžampiyona ne zaman baÅŸlıyor, yeni takımın nasıl?Sezon testler ve antrenmanlarla baÅŸladı. Formula 1’in Avrupa’ya gelmesiyle birlikte bizde baÅŸlayacağız. Bu sezon iSport Takımı adına start alacağım. Her ÅŸey çok iyi görünüyor, otomobilin performansı çok iyi. Takım finansal güç olarak belki bazı takımlar kadar iyi deÄŸil, ama mühendislik açısından çok iyi. Bunu son antrenmanlarda en hızlı zamanları yaparak gösterdiÄŸimize inanıyoruz. Bu sonuçlar birçok insan için sürpriz oldu. Otomobilleri geliÅŸtirmeye yönelik çalışmalar yapılıyor. Åžu ana kadar performans olarak birçok insanı ÅŸaşırttığımızı düşünüyorum. Antrenmanlarda en hızlı zamanları yapmış olmamız sezon içinde önemli ipuçları veriyor. Formula 1 için kendine koyduÄŸun bir hedef var mı?Asıl hedefim, asıl hayalim bu sene Ä°stanbul’daki yarışta start alabilmek. Bu yıllardır hepimizin kurduÄŸu bir hayal. Formula 1 artık Ä°stanbul’a geliyor, yani ayağımıza kadar geldi diyebilirim. Benim hayalim orada Formula 2 yerine Formula 1’de start alabilmek. Bu olur, olmaz bir ÅŸey diyemiyorum, ama benim hedefim bu. Bu olmasa bile önümüzde ki yıl herhangi bir ÅŸekilde bu hedefime ulaÅŸabileceÄŸimi düşünüyorum. Yani bu test pilotu da olabilir, üçüncü pilot olarak da olabilir. F1 Ä°stanbul’un bilet fiyatları çok pahalıŞampiyon olunca babam destek olduYarış kariyerine baÅŸlaması hakkında bilgiler veren Artam, babasının ÅŸampiyon olduktan sonra yarışmaya baÅŸladığından haberi olduÄŸunu söyledi. Artam bu konu hakkındaysa ÅŸu açıklamayı yaptı: ‘Yarış hayatıma Amerika’da okuduÄŸum dönemlerde karting ile baÅŸladım. Kısa bir süre yarışmamın ardından ÅŸampiyonluk kazandıktan sonra baÅŸka yarışlara katılmaya baÅŸladım. Sonrasında da sırasıyla Formula Renault, Formula 3 ve sonrasında da Formula 3000 yarışlarına katıldım. Ä°lk baÅŸlarda babam bu iÅŸlere karşı çıkıyordu. Ben zaten Amerika’ya üniversite eÄŸitimi için gitmiÅŸtim. Böyle bir durum söz konusu deÄŸildi, ama bu hep benim içimde vardı. O zamanlar daha çok üniversiteyi bitirdikten sonra ralli ile ilgileneceÄŸimi düşünüyordum. Ä°lk karting yapmaya baÅŸladığımda babamın haberi yoktu. Ondan gizli olarak karting yarışlarına katılmaya baÅŸlamıştım. Fakat ÅŸampiyon olduktan sonra artık söylemek zorunda kaldığım için haberi oldu. Yani ÅŸampiyonluk gelince destek de geldi.’Ferrari tahtını Renault’ya kaptırdıFormula 1 Dünya Åžampiyonası’nın ikinci ayağı Malezya’da gerçekleÅŸtirildi. Sezonun ilk yarışı olan Avustralya’da Giancarlo Fisichella ile birinciliÄŸi kazanan Renault Takımı bu kez Fernando Alonso ile kazanmayı bildi. Sıralama turlarında en iyi zamanı yapan Alonso kariyerinin en rahat yarışlarından birini çıkararak ilk sırada finiÅŸ görmeyi baÅŸardı. Renault Takımı böylelikle iki yarış arka arkaya zafer kazanmanın keyfini yaÅŸamış oldu. Ferrari pilotu Rubens Barrichello ise geçtiÄŸimiz sezonlarda tur bindirmeye alışık olduÄŸu pilotlardan bu kez tur yedi. Sezonun ilk ayağını ikinci sırada tamamlayan Barrichello bitime altı tur kala da yarışı terk etti. YaÅŸayan efsane olarak adlandırılan Michael Schumacher’in yüzü bu yarışta da gülmedi. 13’üncü sırada yarışa baÅŸlayan Schumacher zor anlar yaÅŸadığı Malezya’yı yedinci sırada tamamlayabildi. Ferrari’nin yaÅŸanan bu kötü gidiÅŸin ardından yeni otomobilleri F2005’i Avrupa’nın ilk yarışı yerine Bahreyn’de piste sürebileceÄŸi haberleri de gelmeye baÅŸladı.MALEZYA’DA Ä°LGÄ°NÇ OLAYLAR OLDUSezonun ikinci ayağında ilginç olaylar vardı. Bunlardan ilki şüphesiz 2004 yılının flaÅŸ ekibi BAR Honda’nın başına gelenlerdi. Sezonun ilk ayağında son tur çekilerek iki pilotuna birden finiÅŸ gördürmeyen takım bu kez motor problemi nedeniyle yarışı terk etmek zorunda kaldı. Daha yarışın başında Jenson Buton motor problemi yaÅŸayarak pit alanına gitmek zorunda kaldı. Bu yarışa rahatsızlığı nedeniyle katılamayan Takuma Sato’nun yerine start alan Anthony Davidson’da aracının motorunun alev almasının ardından daha ilk turlarda yarışa veda etti.Ä°kinci ilginç olay ise ilk yarışın galibi Renault pilotu Giancarlo Fisichella ve BMW Williams pilotu Mark Webber arasında yaÅŸandı. Yarışın tamamlanmasına 19 tur kala önündeki Fisichella’yı geçmek için atak yapan Webber bir anda Ä°talyan pilotu üzerinde buldu. YaÅŸanan bu olayın ardından iki pilotta yarışı terk ederken Webber yaÅŸanan olayın ardından oldukça sinirliydi. Trulli, Toyota’ya en iyi derecesini kazandırdıGeçtiÄŸimiz sezon Renault Takımı adına yarışan Jarno Trulli yarışı eski takım arkadaşı Alonso’nun ardından ikinci sırada tamamladı. Trulli elde ettiÄŸi bu baÅŸarıyla neredeyse tamam mı, devam mı kararı vermek üzere olduÄŸu iddia edilen Toyota Takımı’na en iyi yarış sonucunu hediye etmiÅŸ oldu. BMW Williams Takımı’nın yeni transferi Nick Heidfeld ise yarışı üçüncü sırada tamamlayarak takımına sezonun ilk podyum keyfini yaÅŸatırken kariyerinde de ilk kez podyumda olmanın mutluluÄŸunu tattı.Seat Cup Türkiye 3 Nisan’da baÅŸlıyorTürkiye’deki tek marka kupalarına yeni bir soluk getiren Seat Cup Türkiye, 3 Nisan’da Ä°zmir’de gerçekleÅŸecek 2005’in ilk yarışıyla sezona merhaba diyecek. Yeni pilotların da yer alacağı 2005 sezonunun büyük bir çekiÅŸmeye sahne olması bekleniyor. Seat Cup Türkiye heyecanına üçüncü yarış ile birlikte (22 Mayıs Ä°zmit Körfez Pisti) 15 bayan pilotun mücadele edeceÄŸi ‘Polo Cup’ (Volkswagen Polo Ladies Cup) eklenecek. Bununla birlikte Seat Cup, 21 AÄŸustos haftasında Formula 1 Pisti’nde gerçekleÅŸtirilecek. Formula 1 Dünya Åžampiyonası heyecanı ile birlikte düzenlenecek yarışın büyük ilgi görmesi bekleniyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!