Güncelleme Tarihi:
İstanbul Park'ta ilk kez Formula 1 yarışına çıkacak Hamilton, İstanbul'da daha önce GP2'de yarıştığını hatırlatarak, “İstanbul Park'a dair çok güzel anılarım var. Geçen sene GP2'de burası benim için çok belirleyici bir yarışa sahne olmuştu ve bu piste MP4-2 ile çıkabilmek için sabırsızlanıyorum” dedi.
İngiliz pilot, İstanbul Park'ın birçok zorlayıcı bölümleri bulunduğunu kaydederek, “Geçiş imkanı sağlayan özelliğiyle burası araba kullanmak için müthiş bir pist. Pist oldukça geniş ve bu da arabaları geçerken size yardımcı oluyor. Geçen sene 2. turda spin atıp arka sıralara düştükten sonra yarış boyunca tekrar ikinciliğe yükselmeye çalıştım ve kendimi yarışı kazanmış gibi hissettim. Bu sene en üst basamağa ulaşmak gerçekten mükemmel olur” diye konuştu.
8. viraj için “Muhteşem” tabirini kullanan Hamilton, “Burası 8. viraj gibi muhteşem ve dümdüz hızlı virajları ile fiziksel olarak güçlü olmayı gerektiren bir pist. Kısa yaz tatili boyunca bu yarışa tam anlamıyla hazır olabilmek için antrenmanlarıma devam ettim. Takımla beraber şu anki motivasyonumuz tam. Sezonun sonuna altı yarış kaldı ve rekabeti iple çekiyorum” diyerek sözlerini tamamladı.
ALONSO: "EN ÇOK 1. VİRAJDA ZORLANIYORUM"
İstanbul'da hafta sonunda yapılacak Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sinin favorilerinden olan son 2 sezonun Dünya şampiyonu McLaren Mercedes pilotu Fernando Alonsu ise şöyle konuştu:
İstanbul Park'ın çok güzel bir pist olduğunu ifade eden İspanyol pilot, “Pilotların alışık olduğundan daha fazla sol viraj olmasına ve bundan dolayı da boynumuzun sol tarafına daha çok baskı uygulanmasına neden olan saat yönünün aksine dönüşü pistin en önemli özelliklerinden biri” dedi.
Alonso, antrenmanlarda, sezon içinde boyunlarının sağ kısmı baskıya daha çok maruz kaldığı için bu bölgeyi geliştirmeye çalıştıklarını belirterek, “Dolayısıyla ne zaman saatin ters yönünde dönen bir pistle karşılaşsak bunun için hazırlanmamız gerekir” diye konuştu.
Kendisi için en zorlu virajın birinci viraj olduğunu vurgulayan Alonso, pist ve virajlarla ilgili şunları söyledi:
“Bu pistte ana düzlüğe gelmeden önceki çok yavaş geçilen son bölüm gibi bir çok farklı virajlar var. Benim için en zorlu viraj üçüncü vitesle geçilen birinci viraj. Burada çok dikkatli olmanız gerekiyor. Bu virajı zor kılan özellik ise buranın kör bir apekse sahip olması ve dolayısıyla nerede içeri doğru döneceğinizi ve nerede frenaj bölgesine dokunacağınızı bilmeniz oldukça zor ve bunları yapmadığınız takdirde aracınız da arka kısımda daha fazla tutunmaya uğrayacaktır.
Bundan sonra üçüncü, dördüncü ve beşinci virajları içeren çok zor bir bölüme geliyorsunuz. Üçüncü ve dördüncü vitesle geçilen ve kör noktaları bulunan çok hızlı ve farklı virajlar var, ama dördüncü viraj birinci vitesle tepe aşağı bir konumda olduğundan özellikle daha zor. Bütün apeks ve frenaj bölgesi kör noktaya geliyor ve dolayısıyla buraya ne zaman gireceğiniz konusunda karar vermenizi zorlaştırıyor.
5. viraj biraz ustalık gerektiriyor çünkü burası yine yokuş aşağı olan bir kısım ve dolayısıyla aracınızın arka kısmında daha fazla tutunma sorunu yaşıyorsunuz. İstanbul Park'ın bir başka iyi özelliği de bu pisti özel kılan eğim farklılıkları. Bu farklılıklar, sizde, pistin çok hızlı ve akıcı olduğu hissini yaratıyor.
Bu pistteki en iyi geçiş fırsatı 12. viraja girerken yapılan frenajla sağlanıyor. 10. virajdan devam eden ve ortasındaki küçük bir köşede 11. virajı bulan çok uzun bir düzlük var ki biz de burayı kolaylıkla düz geçiyoruz.
10. virajdan iyi bir çekiş kontrolü ve hızla çıkmak ve arabanın önüne kaygan bir eğim alarak 11. virajı sorunsuz bir şekilde tamamen düz dönmek ve sonrasında 12. virajın frenajında dengeli kalabilmek gerçekten çok önemli. Bu noktadan sonra pek geçiş imkanı yok.
13. ve 14. virajlar iki ustalık gerektiren viraj çünkü bu virajlar düşük hızda ikinci viteste geçiliyor. Her şeyi hesaba kattığımızda burası çok iyi bir pist.”
HONDA PİLOTLARI İSTANBUL PARK'A HAYRAN
Honda pilotları Jenson Button ve Rubens Barrichello, İstanbul Park Pisti'ne hayran kaldıklarını söyledi.
İngiliz Jenson Button, Türkiye Grand Prix'sinin F1 takvimindeki en sevdiği yarışlardan biri olduğunu belirterek, “Pistin planı, zorlu uzun düzlük kombinasyonları, dar keskin virajları ve çok hızlı dönülen 8. virajı ile mükemmel. Yükseltiler arasındaki farklılıklar bu pistin pilotlar için çok eğlenceli olmasına ayrıca katkıda bulunuyor. Birinci viraj ve geçen sene benim bir pozisyon kazandığım üçüncü virajda çok güzel geçiş fırsatları var. Bunun yanı sıra 9. ve 12. virajlarda da geçiş şansına sahipsiniz. Bu pistte çok hızlı bir tur atabilmek için her virajda arabanızı zorlamanız ve pistin kavislerini iyi kullanmanız gerek. Geçtiğimiz iki sene boyunca burada iyi yarışlarım oldu ve ilk 6 sırada yarışı bitirdim, ama şu anki performansımız pek o noktalarda değil. Ama geçen yarıştan sonra bir gelişme olmasını bekliyorum” diye konuştu.
Brezilyalı Rubens Barrichello ise İstanbul'daki pistin geçtiğimiz 2 yıl boyunca kendisini çok etkilediğini ifade ederek, şunları söyledi:
“Bu pist ender rastlanan ve fiziksel olarak güçlü olmayı gerektiren saat yönünün tersine döndüğünden pilotlar açısından oldukça zorlayıcı ve pistteki titreşimler de çok çok uç noktalarda ki, bu da attığınız turu daha heyecanlı bir hale getiriyor. Birçok pilot için pistteki en önemli nokta üçlü apeksin, çizginizin çok düzgün olmasını gerektiren hızlı 8. virajdır. Tatil tekrar gücümüze ulaşabilmemiz ve sezonun son bölümüne hazırlanabilmemiz için iyi bir fırsattı. Fabrikada aracın gelişimiyle ilgili çalışmaların devam ettiğini biliyorum. Türkiye'de daha iyi bir yarış geçireceğimizden eminim.”
HEIDFELD: "İSTANBUL BÜYÜLEYİCİ AMA TRAFİĞİ DÜZENSİZ"
Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'sinde mücadele edecek olan BMW pilotu Nick Heidfeld, İstanbul'un büyüleyici, ancak trafiğinin düzensiz olduğunu söyledi.
İstanbul trafiğinden yakınan Heidfeld, “Oldukça iyi bir sürede şehir merkezinden yarış pistine ulaşabilmek için yine BMW motosikletimi kullanacağım” derken, “2006'daki yarış hayal kırıklığı yarattı. Gridde 6. sırada yer almak güzeldi, ama yarışta ilk virajda Giancarlo Fisichella aracıma vurdu ve bende finiş çizgisine kadar zarar görmüş arabamı zorlukla getirmeyi başardım” diye konuştu.
Alman pilot, 8. virajın favorileri arasında olduğunu da sözlerine ekledi.
ROBERT KUBICA: “8. VİRAJ DAHA ŞİMDİDEN BÜYÜK BİR ÜNE SAHİP OLDU”
BMW'nin Polonyalı pilotu Robert Kubica ise İstanbul Park'ın inanılmaz bir pist olduğunu vurgulayarak, “Sekizinci viraj daha şimdiden büyük bir üne sahip oldu. Birçok sürücü bu bölümü zorlayıcı buluyor. Bu kısım çok uzun ve aslında 4 farklı kıvrımdan oluşuyor. Çizgilerinizi ayarlayabildiğinizde çok zevkli olan bir pist” şeklinde konuştu.