Güncelleme Tarihi:
Formula 1'de son dönemin en çok tartışılan konuları arasında yer alan pilot güvenliğine ilişkin radikal bir karara imza atıldı. Organizasyonun yönetim birimi FIA, önümüzdeki sezondan itibaren kokpiti korumak amacıyla "halo" sisteminin zorunlu hale getirildiğini açıkladı.
Yapılan resmi açıklamada, son yıllarda yapılan geliştirmelerle birlikte halo sisteminin kokpit güvenliği adına en etkili sonuçları verdiği belirtilirken, takımların da desteğiyle alınan bu kararla birlikte önümüzdeki sezon sisteme ilişkin yeni dizayn çalışmalarının süreceği vurgulandı.
Kokpite yerleştirilen bir aksamla pilotları dışarıdan gelebilecek yabancı maddelere karşı korumayı amaçlayan "halo" sistemi, kokpitin fiziksel görünümünü önemli ölçüde değiştirmesi sebebiyle eleştirilerin hedefi olmuştu. Geçtiğimiz yıl test aracında bu sistemi deneyen Mercedes pilotu Lewis Hamilton, izlenimini "Formula 1 tarihinin en kötü görünümlü değişikliği" olarak özetlerken, ilerleyen süreçte yorumlarını yumuşatarak böyle bir değişimin sürüş güvenliği açısından gerekliliğine vurgu yapmıştı.
Estetik açıdan gelen eleştirilerin yanı sıra sürüş performansına negatif etkileri olabileceği de konuşulan "halo" sisteminin diğer pilotlar tarafından nasıl karşılanacağı merak konusu.
Formula 1'de pilotların güvenliği konusundaki tartışmalar, 2009 yılındaki Macaristan Grand Prix'sinde Rubens Barrichello'nun otomobilinden kopan bir süspansiyon parçasının arkadan gelen Felipe Massa'nın kafasına isabet etmesi sonucu Massa'nın kafatasında çatlak oluşmasıyla alevlenmişti.