GS STORE Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, çarpıcı açıklamalar yaptı

Güncelleme Tarihi:

GS STORE Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, çarpıcı açıklamalar yaptı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2013 21:22

GS STORE Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, ArenAslani.com'a Galatasaray'ın mağazacılık alanındaki hedeflerinden, misyonundan ve geçtiğimiz sezonlardaki başarısı ile ilgili açıklamalar yaptı.

Haberin Devamı

"Hedef 100 mağaza"

Öncelikle sayın Ünal Aysal ile birlikte her dalda kurumsallaşmaya giden kulübümüzde bu kurumsallaşmanın meyveleri GS Store’lar aracılığıyla ticari başarılarla da toplanıyor. Bu kapsamda kulübe ekonomik girdi sağlama noktasında önemli bir yere sahip olan GS Store’lar için yapacağınız yeni çalışmalardan ve projelerinizden bahseder misiniz?

Öncelikle belirtmeliyim ki her dönemde GSSTORE’un yönetimini üstlenen arkadaşlarımız ve çalışanlar çok değerli katkılarda bulunmuşlar, dönemlerinin koşulları altında ellerinden geleni yapmaya çalışmışlardır. Ne var ki günümüzde perakendecilik, pazarlama politikalarının çok etkin kullanıldığı, iş modelinin matematiksel gerçeklere dayandığı, tüm paydaşlarının yararlarının kollandığı bir iş alanı haline dönüşmüştür. Bizim gibi spor kulüplerine ait organizasyonlarda taraftara en yaygın ve kaliteli hizmetin verilmesi ile birlikte kulübe maksimum yararın sağlanacağı bir model oluşturmak gerekmektedir.

Haberin Devamı

Üstelik Galatasaray gibi bir kulübün markasının ulaşmış olduğu uluslararası bilinirlik ve yurtiçi ve yurtdışında sahip olduğu potansiyel, ürün gelirleri bakımından, Avrupa’nın ilk 10 kulübü arasında yer alması gereğini işaret ediyordu.
Başkanımız ile yaklaşık 17 ay önce GSSTORE’ların bu felsefede ile organize edilmesini gereğini konuştuk ve hızla planlamalarımızı yaparak gerekli adımları atmaya başladık.
Geçen süre içinde, satış noktalarımızın sayısını 37’den 79’a çıkardık. Halen çalışmaları devam eden diğer yeni satış noktalarının da eklenmesiyle Eylül sonu itibariyle   95 – 100 civarında satış noktasına ulaşmış olacağız.


"420 bin forma, 2 milyon 625 bin ürün sattık"

Rakiplerimizle kıyaslama yaptığımızda GS Store’lar Türkiye ve Avrupa’da ne durumda?

Hedefimiz, gerek kurucumuz Ali Sami Yen’in belirtmiş olduğu “Ecnebi takımları yenmek” felsefesine ve gerekse Sayın Başkan’ımızın ortaya koymuş olduğu vizyona uygun olarak Merchandising gelirleri açısından da Avrupa’nın ilk 10 spor kulübü arasında yer almaktır. 2012/13 Mali Yılı değerleri artık bu seviyeye eriştiğimizi göstermektedir. 1 Haziran 2012 – 31 Mayıs 2013 döneminde 420.000 adet forma satıldığını belirtmek isterim. Yaptığım bir araştırmada şimdiye kadar Türkiye’de bu alanda telaffuz edilen en yüksek rakamın 320,000 adet olduğunu gördüm. Dolayısıyla Türkiye’de bu alanda erişilmesi güç bir rekor kırmış olduk. Bu mali yıl içinde satılan toplam ürün adedi de 2.625.000 oldu. Bu rakam da bizim için rekor düzeyde. Aslında bu yıl her yönden rekorlar kırdığımız bir dönem oldu. Yeni sezonda bu rekorlarımızı daha da üst seviyelere taşıyacak hazırlıklar içindeyiz.

Haberin Devamı

Galatasaray markası günlük yaşama da yansımalı

Türkiye’de kulüplerin başarısız olduğu dönemlerde satışlar neden düşüyor? Bir Chelsea veya Real Madrid’de de böylesi bir durum var mı? İzlediğimiz kadarıyla bu kulüplerde her daim satış mevcut. GS Store’larda da böylesi bir yapı oluşturmak mümkün mü?

Boyutları farklı olsa da aynı sorunların diğer Avrupa kulüplerinde de yaşandığını gözlemliyoruz. Bizdeki sorunun iki boyutu var. Biri sosyo-kültürel. Çabuk heyecanlanıp, çabuk heyecanımızı kaybediyoruz. Diğer ise işin organizasyonu ile ilgili. Sportif başarıların özellikle ülkemizde ürün satışlarına etkisi oldukça fazla. Markamızı sadece sportif başarıları anımsatan taçlandıran ürünlere yaslamamak gerekiyor. Galatasaray gibi böylesine büyük bir markayı günlük yaşamda kullanılan pek çok ürün ve hizmet ile bütünleştirerek bir yaşam biçimi (lifestyle) markası haline getirmemiz gerekiyor. Taraftarımızın da bu konuda bizden talepleri olduğunu biliyoruz. Ne var ki bu birden bire olacak bir şey değil. Artan mağaza sayımız, bu mağazalarda yer alan çok çeşitli ürünler, taraftarımızın giderek artan ilgi ve beğenisi zamanla bizi bu noktalar getirecektir.
 
Yurtdışında mağaza açma planlarınız ne yönde ilerliyor?

Haberin Devamı

Bir Türk kulübü olarak ilk defa Azerbaycan – Bakü’de ve Almanya - Düsseldorf’da mağazalar açtık.Yurt dışında yeni mağaza açma çalışmalarımız devam ediyor. Şu anda üç yurtdışı mağazamız bulunuyor, Kuzey Kıbrıs (Lefkoşa), Azerbaycan (Bakü) ve Almanya (Dusseldorf/Neuss). Almanya ve Kıbrıs’ta ikinci noktalar için hayli ilerlemiş görüşmelerimiz var. Keza Hollanda’da aynı durumdayız. Bunları süratle sonuçlandırıp taraftarımızın hizmetine sunmak istiyoruz. Bunlar dışında başka görüşmelerimizin de oluğunu söylemeliyim. Yurtdışında en büyük potansiyeli olan Türk Kulübü Galatasaray ve bunun hakkını vermemiz gerekiyor.

Yurtiçinde mağaza açma planlarınızdan bahseder misiniz?

Haberin Devamı

Yapılan tüm anketler Galatasaray taraftarının ülke çapında hemen her yerde önde geldiğini gösteriyor. Bu durum bizim açımızdan hemen bütün büyük il ve ilçe merkezlerinde güçlü bir potansiyele sahip olduğumuzu ifade ediyor. Bir plan dahilinde bütün bu bölgelerde  yeni mağazalar açılımına önem veriyoruz. Bu nedenle satış noktası sayımız 17 ay içinde 79’a yükseldi. Bunların arasında, Şanlıurfa, Elazığ, Malatya ve Kahramanmaraş gibi Doğu’da yer alan merkezler de bulunmakta. Batman, Mardin ve Diyarbakır için de çalışmalarımız var. Toplamda 100 – 110 arasında bir mağaza sayısının optimum seviye olacağı kanısındayız. Biz büyüme modelimizi bayilikler yoluyla gerçekleştirme konusunda stratejik bir karar aldık. Bu çerçevede yeni bayilikler oluşturarak mağazalar açacağız.

Haberin Devamı


"Beyoğlu bizim için önemli bir nokta"

Galatasaray’ın Beyoğlu’nda mağaza açma projesi hangi aşamada?
 
Beyoğlu-İstiklal Caddesi, Bağdat Caddesi gibi bizim için önemli bir nokta. Bu mağazayı kendimiz de açabiliriz, baylik yoluyla da gerçekleştirebiliriz. Bağdat Caddesinde doğru mağazayı bulmamız zaman aldı ama sonunda tam istediğimiz bir noktada mağazamızı açtık. İstiklal Caddesi için de şimdiye kadar çeşitli alternatifler önümüze geldi, ancak lokasyonun özellikleri, yapılacak yatırım tutarı, kira gibi işin fizibilitesi ile ilgili konularda tatmin edici sonuçlara ulaşamadık. Arayışımız sürüyor. Fizibilitesi uygun olan doğru bir nokta yakaladığımızda hemen açılacaktır.
 
GS Store'larda basketbol ürün gamı genişleyecek mi? Artık bu konuda sportif başarı ve Eurolig’e giriş bileti olduğuna göre, ürün gamının genişlemesi gerekmez mi?

Kesinlikle doğru. Geçen yıl takım malzemeleri sponsorunun geç belli olması sonucunda taraftarlarımızın beklentilerini karşılayamamış olmanın üzüntüsü içindeyiz. Bu yıl aynı aksaklıkların olmayacağı inancındayım. Hazırlıklarımızı yapıyoruz. Bu sezon taraftarlarımız arzu ettikleri ürünleri bulacaklar.

GS Store’larda bayanlara yönelik daha fazla ürün neden üretilmiyor?

Bu konudaki eksikliklerimizin farkındayız ve geliştirmek üzerine çalışmalar yapıyoruz. Geçen yıl Türkiye’de ilk defa kadınlar için forma ürettik ve satışa sunduk. Çok beğenildi ve kısa zamanda tükendi.

Çocuk ürünlerinde çeşit neden az? Bu konuda taraftar biraz sitemkar

Çocuk ürünlerinde çeşitlerimizin az olduğuna katılamıyorum.Ürün sayısını büyük ölçüde arttırdık. Buradaki temel sorunlarımız zaman zaman yaşadığımız üretim darboğazları ve hızlı büyümemizin gerisinde kalan planlama eksikliklerimiz oldu. Yaşanan bu aksaklıklardan dersler çıkardık ve yeni sezonda taraftarımızı daha mutlu edeceğimiz kanısındayım.

Günlük kullanım kıyafetleri ürün yelpazenizin yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Taraftar giyiminden cok "Lifestyle" kıyafet tarzını geliştirme önerisine ne diyorsunuz?

Bu konuda yoğun çalışmalar yaptık. Günlük yaşamda rahatlıkla giyilecek daha temel ürünler çıkardık. Örneğin Kalamış Serisi ürünlerimiz, basic gömleklerimiz bu kapsamdaki ürünlerimizden. Buradaki asıl eksikliğimizin bu tür ürünlerimizin sunum ve tanıtımını iyi yapamamış olmamızdan kaynaklandığını düşünüyorum.  Görsel mağazacılık, perakendeciliğin önemli bir parçası ve bu alanda yeterli olduğumuzu söyleyemem. Geliştirmek zorunda olduğumuz bir yanımız ve üzerinde çalışmaktayız.

Yeni sezon formaları nasıl olacak, tanıtımı ne zaman yapılacak?

Lansman Temmuz ayı içinde olacak. Tarihi henüz netleşmedi. Ürünlerin elimize geçeceği tarih ile çok bağlantılı. Netleşince taraftarlarımıza duyuracağız.
 
Bu yıl uzun kollu forma üretilecek mi? Taraftarın yoğun bir beklentisi var

Bu konuda bazı çalışmalarımız var. Forma lansmanı sonrasında geniş bilgi vereceğim.

Forma bedenlerinde kalıpların büyüklüğünden şikayet ediliyor

Formalarda Nike’ın uluslararası ölçü standartları uygulanıyor. Bu sezonda aynı kalıpların kullanılmasına devam edilecek. Dolayısıyla yakın zamanda forma bedenlerinde bir değişiklik olmayacak.

Tamamladığımız mali yılda GS Mağazacılık ve Perakendecilik A.Ş.'nin NET KÂRI nedir?

Bildiğiniz gibi, Sportif AŞ’ye bağlı bir şirket olduğumuzdan, tam bilgileri ancak KAP yoluyla üç ayda bir açıklamaktayız. Başkanımızın açıklamış olduğu gibi Haziran – Nisan döneminde 60.3 milyon net ciro edilmiştir. Mayıs ayı satışlarımızın da rekor bir düzeyde sonuçlandığını belirtmek isterim.

"Online satışta potansiyelimizin altındayız"

Cirodan online satışlar şu anda ne kadar pay alıyor? Online satış hedefi nedir?

Online satışların payını açıklamam doğru olmaz. Ancak, geçen yıla oranla % 330 artış göstermesine karşın,  buradaki potansiyelimizi tam olarak kullanamadığımız inancındayım. Geçmişte lojistik ve ödeme kaynaklı yoğun şikayet almaktaydık. Bugün bu sorunlar istisnai düzeye gerilemiştir. Zaman zaman ortaya çıkan hata ve sorunlar da hızla çözümlenmektedir. Ama sitemiz teknik olanakları ve ergonomisi itibariyle olması gerektiği seviyede değildir. Bu konuda çalışmalar yapılarak projeler hazırlanmış ve yönetim onayına sunulmuştur. Kısa bir süre içinde gerekli kararların alınarak hayata geçirileceği kanısındayım. Bunları tamamladığımızda bugünkünden çok daha büyük hacimlere ulaşabileceğimizi ve taraftarımızı daha mutlu edebileceğimizi düşünüyorum.

GS Store TIR’larında neden güncel ürünler bulunmadığını Anadolu’da yaşayan G.Saray taraftarı merak ediyor? Bu konudaki yorumlarınız nelerdir?

Tahmin edileceği gibi TIR’ların mal taşıma kapasitesi oldukça sınırlı. Bu nedenle her türlü ürünü aynı anda TIR’larda satışa sunmak mümkün olmuyor. Bu nedenle böyle bir izlenim doğuyor. Önümüzdeki dönemde buna daha çok dikkat ederiz. Tüm mağazalarda satılan ürünler günceldir. Güncel olmayan malları Limango gibi fırsat sitelerinde satmaktayız.

"Gerçek Aslan Giymez Korsan"

Korsan satışı önlemek için çalışmalar ne durumda?

Öncelikle isim babası gazeteci dostumuz olan Çağatay Özen'in bulduğu “Gerçek Aslan Giymez Korsan” sloganını tüm yıl boyunca devam ettirdik. Önümüzdeki sezonda da devam edeceğiz. Korsanla mücadele üç aşamalı bir plan,

Taraftarın bilinçlendirmesi: Alan olmazsa satan olmayacaktır, bu kadar basit. Bu konuda fikir önderlerine, taraftar oluşumlarına büyük görev düşüyor. Geçen yıl ultrAslan bu konuda büyük destek verdi. 24 TL’ye satılan Kadıköy Hatırası t-shirtünün korsanının 10-15 TL’den almanın mantığını anlamakta zorlanıyorum. Kulübün en büyük sponsoru olan taraftar verdiği paranın gerçekten kulübe ulaşıp ulaşmadığını sorgulamalıdır.

Taraftara alternatif uygun fiyatlı ürünler sunulması: Bu anlamda üstümüze düşeni yapmaya gayret ediyoruz. Forma almaya bütçesi elvermeyen taraftarlarımız için çok sayıda alternatif ve uygun fiyatlı ürün sunmaktayız. Ayrıca haftanın ürünü, maç günü kampanyası gibi fırsatlar yaratıyoruz. Bunların yanında geçen yıl olduğu gibi “Gerçek Aslan Giymez Korsan” kampanyası çerçevesinde maç günlerinde Aslantepe’de şapka, bere, atkıları 10 TL’den satmaya devam edeceğiz.

Hukuki zeminde mücadele:  Tam anlamıyla yürütülmektedir. Pek çok yere baskınlar yapılmış, binlerce ürün toplatılmıştır. Ancak bu mücadelenin teknik unsurları bulunuyor, göründüğü kadar kolay bir iş değil. Devletin de bu konuda alacağı bazı önlemlerle mücadele daha etkin bir hale gelebilir.

"Taraftarın düşüncesini önemsiyorum"

Taraftarın nabzı nasıl tutuluyor?

Kulübümüz bünyesinde "Müşteri hizmetleri" birimi oluşturulması için çalışma yapılmaktadır. Taraftar düşünce ve önerileri sosyal medyadan yakından takip etmekteyim. Belli başlı bütün forumlara üyeyim. Facebook ve daha ağırlıklı olarak Twitter üzerinden taraftarlarla görüş alış verişinde bulunmaktayım. Bazılarıyla şahsen de tanıştım sohbetler ettik, ediyoruz. Maç günlerinde de Aslantepe mağazasında taraftarlarla yüzyüze temaslarım oluyor. Bana içtenlikle düşüncelerini aktarıyorlar. Ben de elimden geldiğince onları bilgilendiriyorum. İsteyenlere mail adresimi hatta telefon numaramı vermekteyim. Bu ilişkiden inanılmaz çok şeyler öğrendim. En iyi pazar araştırmasını doğrudan ve birinci elden yapabilme şansına sahip oldum. Bu vesileyle güzel dostluklar kurdum. Tabii bazen anında Twitter’da yanıt veremediğim için beni eleştiren taraftarlarımız da oluyor. Sosyal medya takibini mesai saatleri dışında ve hemen hemen hergün yapmaktayım. Ama yanıt verme işi için haftada veya on günde bir ancak vaktim oluyor. Taraftarlarımızın beni anlayışla karşıladıklarını biliyorum. Geçtiğimiz dönemde taraftar, kulübüne nasıl sahip çıkacağını çok net bir şekilde gösterdi. Onlara büyük bir teşekkür borcum var. Her zaman söylediğim gibi böyle bir taraftar desteği ile başarısız olmak başarı olur

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!