Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2007 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası’nda 2007 sezonunun tamamlanmasına artık sadece bir yarış kaldı. Sezonun sondan bir önceki ayağı olan İrlanda Rallisi ise yağış altında ve çamurla dolu bir parkur üzerinde koşuldu. Ford Takımı’nın şampiyonluğunu ilan etmek için start aldığı yarış biraz sıkıntılı geçse bile takım istediğine kavuşmanı keyfini yaşadı. Yarış sonunda Ford Takımı en yakın takipçisi Citroen ile aradaki puan farkını 21’e çıkararak son yarış olan İngiltere Rallisi öncesinde şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. Böylelikle 2007 yılının en iyi markası yine Ford olmuş oldu.
Ancak aynı başarıyı Ford pilotları için söylemek pek mümkün değil. Takımın genç ve başarılı pilotu Mikko Hirvonen yarışı dördüncü sırada tamamlayarak 5 puan almayı başardı. Hirvonen elde ettiği bu 5 puanla takımının şampiyonluğu ilan etmesinde en önemli rolü oynamış oldu. Fakat son yarışlarda podyumun üst sıralarında görmeye alıştığımız Hirvonen için bu yarış iyi geçmedi denilebilir.
VEDA SÖZÜNÜ ETMEYECEKTİ
Yarışın hiçte iyi geçmediği bir isim varsa o da kesinlikle Marcus Gronholm olmalı. Kariyerine veda edeceğini açıklamasının ardından bir form düşüklüğü yaşamaya başlayan Marcus Gronholm bu yarışta da finiş göremedi. Henüz yarışın başında kaza yaparak İrlanda Rallisi’ne veda eden Marcus Gronholm şampiyonluk umutlarını da artık mucizelere bırakmış oldu. Bu kaza sonrasında Gronholm’ün bilincini kaybettiği ve geçici olarak hafıza kaybı yaşadığı da açıklandı. Ancak Gronholm’ün sağlık durumunun sonrasında iyi olduğu açıklandı. Bu yarış öncesinde rakibi Sebastien Loeb’ün dört puan önünde lider durumda bulunan Gronholm, İrlanda Rallisi’nin ardından şampiyonluğu çok büyük bir mucize olmaması durumunda rakibine hediye etmiş oldu.
LOEB BÜYÜK AVANTAJ YAKALADI
Geçtiğimiz yarışta da önemli bir avantaj yakalayan fakat finiş göremeyerek bu şansı kaybeden Sebastien Loeb ise bu yarışta hata yapmadı. Citroen C4 WRC’si ile yine iyi bir performans sergileyen Sebastien Loeb yarışı ilk sırada tamamlayarak şampiyonluk yolunda çok önemli bir adım atmış oldu. Aslında bir sürpriz gerçekleşmezse şimdiden
Loeb’e şampiyon bile demek mümkün. Çünkü Sebastien Loeb sezonun tamamlanması için yalnızca bir yarış kaldığında aradaki farkı 6 puana çıkarmış oldu. Bu durumda Marcus Gronholm’ün yarışı kazanması durumunda Sebastien Loeb’e dördüncü sırada finiş görmek bile yetecek. Elbette mekanik
spor dalında ne olacağı belli olmaz ama daha önceki yıllarda da kritik sınavlardan geçen Loeb her seferinde başarılı olmuştu. Bu durumda da Sebastien Loeb’ün kariyerine artık bir şampiyonluk daha ekleyerek, Fin rakibi Marcus Gronholm’ü şampiyonluk keyfi yaşayamadan emekli edecek gibi görünüyor.
İrlanda Rallisi’nde Citroen Takımı ikinci sırada finiş gören Daniel Sordo ile maksimum puanı almış olmasına rağmen, Markalar Şampiyonluğunu kaçırırken, yarışı üçüncü sırada tamamlayan isimse Ford Focus WRC ile yarışan Jari Latvala oldu.
Gözler İngiltere Rallisi’nde
Ralli sporunun efsaneleri ve 70 yıl boyunca bir ikon haline gelmiş yarış araçları, İngiltere Rallisi’nin 75’inci yılını kutlamak adına sezonun son yarışında, İngiltere’de buluşacaklar. Bugüne kadar yarışı 3’er kez kazanan pilotlar Rauno Aaltonen, Pentti Airikkala ve Juha Kankkunen, misafir katılımcı olarak yarışta yerlerini alacaklar. Seremonik Startı’nın 29 Kasım Perşembe (yarın) günü yapılacağı belirtilen yarışta, 1994, 1995 ve 1997 senelerinde buradan zaferle ayrılan efsanevi pilot Colin McRae adına bir anma töreni düzenlenecek. Monte-Carlo Rallisi’ni 1965 senesinde kazanan Paddy Hopkirk’te burada start alacak isimlerin arasında yer alıyor. 29 Kasım Perşembe günü Cardiff şehir meydanında gerçekleştirilecek olan seremonik startta, İngiltere Rallisi’nin unutulmaz araçlarından Orjinal 1932 Lanchester, 1953 senesinin şampiyonu Jaguar XK120, bolca Ford Escort, Lancia Delta Integrale ve Audi Quattro modelleride start takından geçerek o günleri ralli tutkunlarına yaşatacak.
Renault patronu açıkladı: Alonso dönüyorRenault F1 Takımı’nın patronu Flavio Briatore şampiyon pilotları hakkında merakla beklenen açıklamayı geçtiğimiz günlerde yaptı. Briatore yaptığı açıklama Fernando Alonso’nun büyük ihtimalle Renault Takımı’na döneceğini açıkladı. Böylelikle Alonso bir yıllık McLaren Mercedes ayrılığının ardından büyük başarılara imza attığı Renault’ya geri dönmüş olacak.
Fakat bununla birlikte Fernando Alonso ile ilgili haberlerin de ardı arkası kesilmiyor. Geleceğini garanti altına almak için Renault Takımı’ndan ayrıldığını belirten Alonso’nun Renault Takımı’na geri dönmeden önce araştırmalar yaptığı da biliniyor. Bazı takımlarla görüşmeler yaptığı herkes tarafından bilinen Alonso herhalde aradığını bulamamış olacak ki yeniden Renault Takımı’na geri dönüyor.
FIA, McLaren’in itirazını reddetti, şampiyonluk resmen Raikkonen’in oldu
Ferrari pilotu Kimi Raikkonen’in şampiyonluğu resmen onaylanmış oldu. Sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix’sinin sonuçlarına itiraz eden McLaren Mercedes Takımı’nın yapmış olduğu bu itiraz Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından reddedildi. Bilindiği gibi McLaren Mercedes Takımı, Brezilya GP’sinin ardından bazı takımların kurallara uygun olmadığının belirlenmesinin ardından yarış sonuçlarına itiraz etmişti. Bu durumda da bu takımların (BMW ve Williams) ihraç edilmesi durumunda Lewis Hamilton’un şampiyon olması gündeme gelecekti. Çünkü Kimi Raikkonen’in bir puan gerisinde sezonu tamamlayan Lewis Hamilton’un yarış sonundaki sıralamasının değişmesi halinde şampiyonluk iki pilot arasında el değiştirecekti. Fakat yarış sonrasında yapılan açıklamalarda da Hamilton böyle bir şampiyonluğu kabul etmesinin mümkün olmadığını dile getirmişti. FIA tarafından alınan bu kararın ardından da en doğru tercih yapılmış oldu. Aksi taktirde zaten şaibelerle dolu sezon yine büyük bir olayla sarsılacaktı.
Pirelli iddialı hazırlanıyor
Ralli lastiklerindeki 100 yıllık üstün başarısını kanıtlamış olan Pirelli, önümüzdeki yılki dersine çok sıkı hazırlanıyor. Asfalt ralliler için üretilen yeni desen, birçok test sonucunda geliştirilen yenilikçi ve çevreye karşı duyarlı bir yapıya sahip. Pirelli, kısa bir süre içerisinde Dünya Ralli Şampiyonası’nda kullanılmak üzere karlı ve toprak zeminler için geliştirdiği lastikler ile ilgili detayları da açıklayacak. FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) 2008-2010 yılları arasındaki tek resmi lastik tedarikçisi olan Pirelli, Ocak ayı itibariyle otomobillerin karşılaşacakları tüm zorlu yüzeylere uygun lastikler için şimdiden yoğun bir çalışmaya girmiş bulunuyor.