Glock’un kumarı tutmayınca Hamilton şampiyon oldu

Güncelleme Tarihi:

Glock’un kumarı tutmayınca Hamilton şampiyon oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2008 00:00

Bu yarışı anlatmak için kelimeleri doğru yerlere koyabilmek gerçekten de yazar kim olursa olsun çok zor gibi görünüyor. Heyecan ve adrenalin seviyesinin yüksek olmasının yanında gerilimin de doruk noktasına tırmandığı Formula 1’de sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix’sinde kelimenin tam anlamıyla nefesler kesildi.

Haberin Devamı

Felipe Massa Brezilya GP'sini 1. tamamladı... - VİDEO

Lewis Hamilton Dünya şampiyonu oldu... - Galeri

Sezon finali Formula 1’e tam yakışan şekilde gerçekleşti ve pisti dolduran 10 binlerle birlikle televizyonun karşısında olan 2.5 milyar insan 1.5 saatliğine yerlerinde hop oturup hop kalktı. Başta ve sonra yağan yoğun yağışla birlikte alt üst olan planlar, sürekli isim değiştiren şampiyonluk unvanı ve finiş çizgisine varmaları için 20 saniye kala yaşanan büyük sevinç ve büyük dram.

ÜÇ ŞAMPİYON BİRDEN

Bu hafta sonu gerçekten de motorsporları tutkunları için unutulmaz oldu. Formula 1, Dünya Ralli ve Türkiye Ralli şampiyonalarında sezonun en iyi isimleri aynı hafta sonunda belli oldu. Böylesine önemli bir haftanın eşine zor rastlanması nedeniyle sanıyoruz motorsporları tutkunlarının bu yaşadıklarının tadı damağında kalmış olmadı. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Brezilya’da, Dünya Ralli Şampiyonası’nda Japonya’da ve Türkiye Ralli Şampiyonası’nda ise Kocaeli’nde pilotlar ve ekipler son kozlarını söylemiş oldu. Motorsporları ile dopdolu geçen haftanın ardından ortaya konan rekabet ve herkes için yükselen adrenalin nefeslerin kesilmesine neden oldu. Özellikle Formula 1’de yaşananlar sanıyoruz yıllar boyunca hafızalardan silinmeyecek.

BREZİLYA’DA İNANILMAZ GERİLİM

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix’sinde heyecan ve yüksek adrenalinle birlikte bol gerilimli bir yarış vardı. Hafta sonu sürprizi yapan yoğun yağışla birlikte seyircilerin yaptıkları yarışta gerilimin son derece yüksek olmasına neden oldu. Seyirciler tarafından Lewis Hamilton aleyhine yapılan açıklamalar ve kurulan siteler gerilimin doruk noktasına tırmanmasına neden olurken, yoğun yağışta start ve finiş sırasında nefesleri kesen olayların yaşanmasına neden oldu. Irkçı söylemlerle karşı karşıya kalan ve sinirlerine kolay hakim olamadığı artık herkes tarafından bilenen Hamilton yarışa bu şekilde de oldukça moralsiz başladı. Şampiyonluk unvanını alması muhtemel bir diğer isim olan Ferrari pilotu Felipe Massa ise kendi evinde ve kendi seyircisi önünde muhteşem bir atmosfere sahipti. İyi bir pilotaja sahip olan ve bunu bu yarışta bir adım daha ileriye taşıyan Felipe Massa zor görünse bile şampiyonluğa mucize olarak bakmadığını da açıkça ortaya koyuyordu.

YAĞMUR DAMGASINI VURDU

Brezilya’da yağan yağmur yarışa damgasını vuran detayların başında yer aldı. Herkes start çizgisindeki yerini aldığı sırada bir anda sanki hortumla tutuluyormuşcasına yağmaya başlayan yağmur adrenalin ve gerilim seviyesi son derece yüksek olan yarışın 10 dakika geç başlamasına neden oldu. 10 dakikalık gecikmenin ardından startta olması muhtemel görünen bir karışıklık yaşanmadan yarış disiplinli bir şekilde start aldı. Bir tek Red Bull Takımı ile kariyerinin son yarışına çıkan David Coulthard’ın daha startta yarış dışı kalması Brezilya’nın dramatik ilk olayı oldu. Elbette tribünleri dolduran 10 binlerce Brezilyalının yarış sonunda yaşayacaklarındansa haberi yoktu. Yoğun yağışla başlayan yarışta sıralamalar değiştikçe şampiyon olan pilotun ismi de sürekli olarak değişti. Fakat yarışın son turunda yaşanan değişim unutulmaz oldu.

VETTEL VE GLOCK ETKİLEDİ

Yarışın tamamlanması için artık 7 tur kalmıştı. Fakat start anında başlayan yağmur bir kez daha yüzünü gösterince pilotların tamamı kendilerini pit alanına attı. Herkes lastiklerini değiştirip yeniden piste döndüğünde sıralamanın önemi çok büyüktü. Massa liderdi ve onun bir sorunu yoktu. Sıralamaya bakıldığında Hamilton’da beşinci sıradaydı. Yani Hamilton şampiyon oluyordu. Fakat son iki tura gelindiğinde sezonun flaş isimlerinden olan Sebastien Vettel yaptığı atakla Hamilton’u geride bıraktı ve altıncı sıraya itti. Artık Massa şampiyon oluyordu. Felipe Massa ilk sırada finiş çizgisinden geçtiğinde bile şampiyondu. Ferrari adına kim varsa ve tribünleri dolduran Brezilyalıların tamamı sambalar eşliğinde şampiyonluğu kutluyordu. Diğer pilotlarda artık finiş çizgisinin olduğu düzlüğe çıkmıştı. Ancak Lewis Hamilton’ın ve Sebastien Vettel’in önünde, dördüncü sırada mücadele eden Toyota pilotu Timi Glock, yağmurun başlamasıyla birlikte pite girmeyip son tura kuru hava lastikleriyle girmişti. Ancak Alman sürücü, lastiklerin hızını kesmesi nedeniyle yavaşlayınca Hamilton’a geçildi. Durum böyle olunca Hamilton finiş çizgisinden altıncılık yerine beşincilikle geçti ve 10 saniye önce kaybettiği, Formula 1 kariyerinin bile bitmesine neden olacak şampiyonluğu geri aldı.

Geçtiğimiz yılda 7 puanlık farkla şampiyonluğu kaptıran Hamilton bunu yine yaşadığını düşündüğü sırada Glock imdadına yetişti ve Formula 1’in ilk siyahi pilotunun tarihin en genç şampiyonu olduğunu da ilan etti. Bu sonuçla McLaren Mercedes cephesinde büyük bir sevinç yaşanırken, Ferrari cephesinde ise yağmuru andıran bir göz yaşı seli vardı. Ferrari’nin tek tesellisi ise sezonu Markalar Şampiyonu olarak tamamlamak oldu. McLaren Mercedes Takımı ise uzun bir aranın ardından yeniden şampiyon olan bir pilot çıkarmayı başarmış oldu. 1999 yılında şampiyon olan Hakkinen’den sonra McLaren Mercedes şampiyonluğu doyasıya kutladı.

Yazıcı, geri döndüğü sezonda ipi göğüsledi

Serkan Yazıcı parkurlara uzun bir ara vermesinin ardından bu sezon Lassa Takımı ile parkurlara geri dönmüştü. Sezon başında işlerin yolunda gitmediği gibi bir tablo ortaya çıkmış olsa bile adını efsane Türk pilotlar arasına çoktan yazdıran Serkan Yazıcı, Arkas Otomotiv Türkiye Ralli Şampiyonası’nın son yarışı olan Kocaeli Rallisi’nde

/images/100/0x0/55eaf7c6f018fbb8f8a25452
şampiyonluğu elde eden isim olmayı başardı. Bu sezon rekabet beklendiği gibi yüksek olmasa ve katılım kısıtlı kalsa bile zevkli mücadelesiyle varlığını devam ettiren ralli yarışlarında böylelikle Serkan Yazıcı tarihe adını bir kez daha şampiyon olarak yazdırmış oldu.

Bu yarış öncesinde Fatih Kara ile şampiyonluk mücadelesi içinde olan Serkan Yazıcı bu unvanı sezonun son yarışını kazanarak elde etti. Lassa Rally Team adına yarışan Serkan Yazıcı, Güler Sabancı’nın startını verdiği yarışta böylelikle markasının da yüzünü güldürmüş oldu. Güler Sabancı ise motorsporlarına verdikleri desteğin her zaman artarak devam edeceğini müjdelerken, Türk mühendislerinin geliştirdikleri ürünlerin varlığının kendilerini çok mutlu ettiğini dile getirdi. Güler Sabancı’nın Türk mühendisleri hakkında ve motorsporları hakkında yaptığı açıklamalar bu kriz ortamında yüreklere su serpti.

Fiat Motorsporları Takımı adına yarışan Fatih Kara ise elinden geleni yapmasına rağmen şampiyonluğu rakibine kaptırdı. İkinci gün aracının lastiğinin aldığı hasardan dolayı yarışa veda eden Fatih Kara sezonun son yarışına bu şekilde veda etmiş oldu.

Loeb beşinci kez EN İYİYİM diye haykırdı

Dünya Ralli Şampiyonası’nda aslında sezon sona ermedi. Ancak sezonun sondan bir önceki yarışı olan Japonya Rallisi’nin şampiyonu belirleyeceğine yani Sebastien Loeb’ün bu unvanı alacağına kesin bir gözle bakılıyordu. Çünkü
/images/100/0x0/55eaf7c6f018fbb8f8a25454
iki yarış kalmasına rağmen çok önemli bir puan farkı yakalayan Sebastien Loeb’in alacağı altı puan şampiyon olması içi yetiyordu. Sebastien Loeb sezonun sondan önceki yarışı olan Japonya Rallisi’ne de bu duygularla başladı. Etap zamanları gelmeye başladığında tüm ralli tutkunları Sebastien Loeb’ün hava koşullarının oldukça ağır olduğu Japonya’da şampiyonluğu kazanmak istediğini gösteren bir tempo sergiledi. Alışkın olduğumuzdan daha yavaş görünen Sebastien Loeb yaptığı açıklamalarda bu durumdan kesinlikle keyif almadığını hatta canının sıkıldığını, ama son yarışa şampiyon olarak çıkabilmek için bu şekilde sürme gerektiğini söyledi.

YENİ BİR REKOR DAHA KIRDI

Sebastien Loeb, Japonya Rallisi’nde iki Ford pilotunun arkasında üçüncü sırada finiş gördü. Japonya Rallisi’nde podyuma çıkan Loeb aynı zamanda beşinci şampiyonluğuna imza atmış olmanın keyfini yaşadı. Bu aynı zamanda Loeb’ün yeni bir rekora daha adını yazdırması anlamına geliyordu. Daha önce elde ettiği dört şampiyonluk ile bu unvanı diğer pilotlarla paylaşan Loeb, beşinci şampiyonlukla birlikte tarihin en çok şampiyon olan ismi olma başarısını da göstermiş oldu. Yarış sonunda Citroen Takımı bu başarıyı doyasıya kutlarken, beşinci şampiyonluklarını kazanan Sebastien Loeb-Daniel Elena ikilisi bunu elbette çok iyi bir sonuç olduğunu ve büyük bir sevinç yaşadıklarını ama her ikisinin de elde ettikleri her etap birinciliğinden de büyük bir keyif aldıklarını dile getirdiler. Ford pilotlarından ilk sırada finiş gören Mikko Hirvonen, Loeb’ün bu unvanı hak ettiğini söylerken, yeni sezonda onu geçebilmek için yeni bir mücadeleye başlayacaklarını söyledi. Ford ile ikinciliği elde eden Jari Matti Latvala ise bu sayede takımının markalar şampiyonluğu mücadelesini son yarış olan İngiltere Rallisi’ne taşımış oldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!