Güncelleme Tarihi:
Çünkü sıralama turlarındaki sonuç hiç kimsenin ummadığı bir start dizilişine sebep oldu. Suzuki pilotu Chric Vermeulen, 2’04.617’lik derecesi ile en iyi zamanı yapıp startta birinci cepte yerini alırken ikinci ve üçüncü cebe de Honda pilotu Nicky Hayden ve Ducati pilotu Sete Gibernau bir güzel yerleştiler. Yarışın favori isimlerinden Valentino Rossi ise startta hiç ummadığımız bir yerde 11’inci cepte yer aldı. Öyle tarihi heyecan filan deyince kaçıranlar epeyce meraklandı herhalde. Üzülmeyin yarışı tur tur anlatacağım. Gidip izlemiş kadar olmadım diyene parası iade.
YERİNİ KİMSELERE ’VERMEULEN’
Start anı bir kere başlı başına bir heyecandı. İlk sırada yarışa başlayan Suzuki pilotunun, motosikletinin gücünden endişe edildiğinden, herkes startta yerini koruyamayacağını düşünüyordu. Oysa Vermeulen, sanırım kendi kendine soy adını Türkçe telaffuzla tekrarlayarak, çok başarılı bir start aldı. ’Yerini kimselere VERMEULEN!’
İlk tur sıralamada epeyce bir değişiklik oldu. İstikrarlı ve 6 yarıştır podyuma çıkan Nicky Hayden ikinci cepten başladığı yarışın ilk turunda 4’üncülüğe düştü. 4’üncü sıradan start alan Ducati pilotu Loris Capirossi abi ise ilk turda ’ALIRIMULEEEN’ diyerek, ciddi bir atakla ilk sıraya çıktı. İkinci turda ise liderlik ’sen misin alan, de kaçıl bakayım öteye’ diyen Sete Gibernau’nundu. Gelelim kadınlara düşkünlüğü ve yarışlardaki başarıları ile tanıdığımız doktor Rossi’ye. Rossi startta ve ilk turda onu izleyen tüm gözlerin ’yooooo...’ diyerek kocaman kocaman açılmasına sebep oldu. Önce ’startta kafadan 3-4 kişiyi yer’ diye düşünenleri üzdü. Sonra da daha ilk turda ne yaptığını anlayamadığımız bir hata ile yol dışına çıkıp 11’inci başladığı yarışta 14’üncülüğe düştü. Tribünler içli içli ’Gitti canııımın canananı, oy le canım, vay le canıııım, oy canım...’ türküsünü söylerken, yarışın ön sıralarında takip etmekte herkeslerin zorlandığı, sürekli bir sıra değişikliği oluyordu.
ZAFER MARCO MELANDRI’NİN
Bir tur içinde liderliğin dört defa el değiştirdiğine şahit olduğumuz bu yarışın 8’inci turunda birinci start alan Suzuki pilotu Vermeulen beşinciliğe, takım arkadaşı Hopkins ise altıncılığa düştü. Bu arada arkalardan kafayı zorlamaya jilet gibi gelen iki isim dikkati çekiyordu. Honda pilotları Marco Melandri ve Dani Pedrosa. Hani Rossi’den beklediğimizi açıkçası bu iki abi yaptı. 11’inci turda 14’üncü sırada start alan Melandri liderliğe, 16’ncı sırada start alan Pedrosa ise ikinciliğe çıkmıştı.
13’üncü tura geldiğimizde ise Pedrosa liderliğe oturmuş almış başını gidiyordu. Ancak bu gidiş çok uzun sürmeyecekti. Garibim Rossi ise yaklaşık 7 saniyeden geriden sekizincilik koltuğunu zorlamaya çalışıyordu. Garibim maribim dediysem bakmayın, adam, 14’üncü turda altıncılığa kadar çıktı. İlk üç ise Melandri, Pedrosa ve Hayden arasında sık sık yer değiştiriyordu. Yedinci start alıp yarış boyunca ilk beşten kopmayan Honda pilotu Casey Stoner ise adeta ön grubun bir hata yapmasını kolluyordu. Avustralyalı pilot bence en doğru işi yaptı. 17’inci turda üçüncülüğe çıkan Stoner, 18’inci turda, önünde Melandri ile Pedrosa’nın birbiri ile kapışmasını fırsat bilip birinciliğe bir güzel kuruluverdi. Kargaşada üçüncülüğe gerileyen Melandri için her şey henüz bitmemişti. Dişleri uzayan Melandri önce ikinciliğe sonra da, son turda,o da yetmezmiş gibi son virajda yaptığı, ölümüne atakla birinciliğe kuruldu. Böylece damalı bayrağın altından geçen ilk isim Marco Melandri oldu. Stoner ikinci, Temkinli pilotajı ve önündeki Pedrosanın son turda pist dışına uçması sayesinde Hayden üçüncü, Rossi abimiz ise dördüncü olarak yarışı tamamladı.
Bizim çocuklardan biri de yarışsa
Grid yani start için herkeslerin yerlerini aldığı alanda, yarış başlamadan 15-20 dakika önce basına yarışçıların yanına gidip fotoğraf çekmek, röportaj yapmak için özel izin veriyorlar. Bir basın mensubu olarak orada olmak, o atmosferi yaşamak oldukça hoş, ama işin yarış kısmını da bildiğim için otomobilimin içinde bacaklarım tir tir titrerken aklım ışıklar söndüğünde yarım depriyaj kontrollü gazla fırlamaya kitlenmiş durumdayken bir basın mensubunun gelip, ’Ayşe Şule nasıl hissediyosun? Ne bekliyosun yarıştan?’ filan gibi bir şey sorduğunda kemerimi çözüp uçup kafa atmak istediğim için yarışçılar açısından oldukça keyifsiz bir süre olduğunu hissetmekte zorlanmadım. Herkesler oradaydı bu yarışta da... Herkesler derken mesela Formula 1 Grid’inde Recep Tayyip Erdoğan bilem vardı. Bu yarışta da Mehmet Ali Şahin Grid alanındaydı. Orada kendisi çok hoş bir laf etti. ’Geçen yıla oranla çok daha başarılı bir organizasyon görüyorum, Moto GP yetkilileri de öyle olduğunu söylüyor. Seyirci de geçen yıla oranla daha fazla ilgi göstermiş durumda, ancak ben inanıyorum ki bizim çocuklarımızdan biri de bu yarışta yer alabilse bu pist tıklım tıklım dolar. Umut ediyorum ileriki senelerde bizim çocuklarımızdan biri de bu yarışta yer alır.’ Tüm yüreğimizle katılıyoruz size sayın Şahin.
Allah’ım motorum nerede
Son turda yaşanan en acıklı olay ise zavallı Pedrosa’nın düşüşüydü. Düşünsenize 16’ncı başladığınız yarışta birinciliğe kadar çıkmayı başarmışsınız. Son turda üçüncü gidiyor ve podyuma 8-9 virajınız kalmış. Ama o da ne, bizim İstanbul Park Pistinin efsane virajlarından biri olan starttan sonraki yokuş aşağı sol virajda motosiklet altınızdan kayıveriyor. Pedrosa’nın ellerini göğe açıp, ’Allah’ım nerde motorum, motoruuuum, motoooorummm’ diye motorunun uçtuğu yöne doğru koşuşunu hiç unutmayacağım. Zar zor piste çıkardığı motoru ile Pedrosa üçüncü bitireceği yarışı 14’üncü olarak tamamladı.
125 cc ve 250 cc yarışları MotoGP kadar heyecanlıydı
Oldukça heyecanlı geçen 125 cc yarışlarında ilk üç sırayı Aprilla pilotları Hector Faubel, Albaro Bautisma, Sergio Gadae aldı.
SOFUOĞLU DA YARIŞTI
250 cc yarışlarında ise ciddi bir sürpriz vardı. Ay yıldızlı kaskı ile Sinan Sofuoğlu da pistteydi. Bu klasmanda, hayatındaki ilk yarışını 19’uncu olarak bitiren Sinan’ın bu yarışa katılmış olması kendisi için büyük tecrübe. 26’ncı sırada başladığı yarışta 19’unculuğa çıkmasının en büyük sebebi kanımca temkinli ve yarış bitirmeye kilitlenmiş olmasıydı. Özellikle starttan sonraki ilk virajda birbirine giren ve yolun dışına çıkan motosikletlerin arasında karambole karışmayıp yoluna devam etmesi çok sevindiriciydi. Yarışın sonunda Redbul KTM pilotu Japon Hiroshi Aoyama birinci, İspanyol Hektor Barbera ikinci, İtalyan Andrea Dovizioso üçüncü oldu.