1- İhale danışmanı IMG Media’nın önerisi üzerine, devam eden pandemi sürecinin makro ekonomik koşulları belirsiz hale getirmesi nedeniyle ihalenin süresi ilk kez 5 sezondan 3 sezona indirildi.
Tüm paketleri kapsayan Paket 4’e sadece Digiturk teklif verdi
2- Tüm paketleri kapsayan Paket 4’e sadece Digiturk’ten yıllık 2 milyar 105 milyon TL’lik teklif geldi. Rakamın düşük olması ve Digiturk ile geçmiş yıllardakinden yaşanan sorunlar nedeniyle teklif kabul edilmedi.
3- 8’i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın haklarının bulunduğu Paket 1-A için Digiturk’ün yaptığı 810 milyon TL’lik teklif de kabul edilmedi ve bu paket ihale dışında bırakıldı. Komisyon, bu paketin nasıl değerlendirileceğine yönelik çalışmalarına devam edecek.
Kulüpler Birliği, geçmişte yaşanan sorunları dikkate alıyor
4- Digiturk’ün, 4’ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere toplam 60 Süper Lig maçı; 4’ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere 36 hafta içi Süper Lig karşılaşması; TFF 1. Lig maçları, Süper Lig özetleri, dijital platformlardan kısa özetler; radyo yayınları, uluslararası bahis platformlarından ve GSM şebekelerinden yayınlarını kapsayan diğer paketler için yaptığı toplam 1 milyar 295 milyon TL’lik teklif ise kabul edildi. Digiturk’e “7 Mart’a kadar gelin imzalayalım” denildi. Yayın ihalesinde öne çıkan diğer firma olan Saran Group ise 125 milyon dolar (yarısı TL) ve bir şirket kurularak gelir paylaşımı önerdi. Kulüpler Birliği, Digiturk ile geçmişte yaşadıkları problemler nedeniyle bu grupla fiyat yükseltilmeden anlaşmaya sıcak bakmıyor.