Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2008 00:00
Galatasaray’a 2.5 yıl sonra galibiyet getiren derbi, stadın içindeki çadır mağazanın da tarih yazmasını sağladı.
Maçın ardından ürünlerin 6 kez tükenip yenilenmek zorunda kaldığı mağaza 1.5 milyon YTL olan ciro hedefini aştı. GS Pazarlama talebe yetişebilmek için futbolculara yedek olarak ayırdığı ’Sonuna Kadar
Galatasaray’ tişörtlerini bile satmak zorunda kaldı.
GALATASARAY’a 2.5 yıl sonra Ali Sami Yen Stadı’nda 1-0’lık galibiyet getiren derbi, maç günü stadın içindeki çadır mağazanın tarih yazmasını sağladı. Maçın ardından ürünlerin 6 kez tükenip yenilenmek zorunda kaldığı mağaza 1.5 milyon YTL olan ciro hedefini aştı. 25 bini aşkın ürün satışı gerçekleştiren ve talebe yetişmekte zorlanan Galatasaray Pazarlama, tükenen ürünlerin taşınması için üniversite öğrencilerinden bile yardım aldı.
FUTBOLCULARA YEDEK KALMADI: Maça özel olarak sırtında ’Şampiyonluk ruhunda var’ önünde ise ’Sonuna Kadar Galatasaray’ yazan bir tişört hazırlayan Galatasaray Pazarlama maçtan 4 gün önce çıkardığı bu tişörtten 8 bin adetten fazla sattı. Bu tişörtlere olan talep nedeniyle futbolcuların daha sonra kullanması için ayırdıkları yedek tişörtleri bile vermek zorunda kaldıklarını söyleyen Galatasaray Pazarlama Genel Müdürü Selva Darnel, "Futbolcuların herbirine sadece birer tane özel tişört verebildik. Kalanını Hollandalı taraftara vermek zorunda kaldık. Talep inanılmaz yoğundu. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en büyük satışı bu maç sonucunda yaptık" dedi.
YENİ SEZONA BÜYÜK İLGİ: Maçın ardından formalara olan talebi de karşılamakta zorlanan Galatasaray Pazarlama yalnız stattaki GS Store için Adidas’a 12 bin adet forma siparişi vermiş olmasına rağmen, 12 bin 500 adetlik satış gerçekleştirdi. Yeni tişörtlerle birlikte 2008-2009 sezonu yeni ürünler de satışa sunuldu. Bilet kuyruğunda yaşanan izdiham Galatasaray’ın mağazasına maç öncesinde bile yansımaya başladı. Bu nedenle Galatasaray Pazarlama sorunu kasa sayısını artırarak çözmekte buldu. Galatasaray Pazarlama yeni bebek ürünleri, terlik ve değişik birçok ürünün geldiği derbi için Mecidiyeköy’deki mağazaya ek güvenlik gücü, ek jeneratör ve ek klima ilave etti. Maçın ardından yaratılan atmosferin de satışlarını sonuç kadar etkilediğini söyleyen Selva Darnel şöyle konuştu: "Maç bittikten sonra yaratılan ortam çok güzeldi. River Plate’in Sos Cagon marşından uyarlanan ’Çıldırın’ adlı yeni marş ortamı inanılmaz güzel bir hale getirdi. Bugüne kadar yaptığımız satışlar içinde rekor kırmamızda büyük etkisi oldu."
KUPAYI 3’E KATLADI: Galatasaray’ın
Fenerbahçe karşısındaki bu son galibiyeti Türkiye Kupasını da geride bıraktı. Türkiye Kupası maçının ardından satılan forma adedi 1500’de, tişört ve sweat shirt adedi 1600’de kalmıştı. Toplam satılan ürün adedi ise 8 bini aşmamıştı. Galatasaray bu galibiyetiyle Türkiye Kupası satışlarını bile 3’e katlamayı başardı.
Fenerium satışında düşüş olmadı
FENERBAHÇE taraftarları takımlarının Galatasaray karşısında aldığı mağlubiyete rağmen mağazalardan uzaklaşmadı. Yıllık 40 milyon Euro’luk satış gerçekleştiren Fenerium mağazaları dün de günlük satış miktarlarını gerçekleştirmeyi başardı.
Galibiyet yaradı, Galatasaray
borsada da yüzde 4 kazandıGALATASARAY’ın Fenerbahçe’yi 1-0 yenerek 2.5 sene sonra elde ettiği galibiyet iki takımın hisselerini hareketlendirdi. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda (İMKB) dün Galatasaray’ın yatırımcıları sevincini yüzde 4’lük primle kutlarken, Fenerbahçe yatırımcılarının satışları hissenin yüzde 0.92 değer kaybına neden oldu. Geçen haftayı 100 YTL’den tamamlayan Galatasaray hisseleri ilk seansta 105 YTL’ye kadar çıkarak yüzde 5 prim yaptı. Gün sonunda hisseler yüzde 4 prim yaparak 104.00 YTL’den kapanış gerçekleştirdi. Böylece GS’nin toplam piyasa değeride 158 milyon dolardan 165 milyon 343 bin dolara yükseldi. Fenerbahçe hisseleri ise geçen hafta 54.50 YTL’den kapanış yaptı. Mağlubiyetin ardından dün hisseler ilk seansta 1.83 değer kaybetti. İkinci seansta gelen küçük çaplı satışlarla hisseler yüzde 0.92 kayıpla 54 YTL’den kapanış yaptı. Fenerbahçe’nin piyasa değeri ise 1 milyar 56 milyon dolardan 1 milyar 54 milyon dolara geriledi.
İsteyene ’Hedefe 2 kaldı’ formasıFENERBAHÇE galibiyetinin ardından Turkcell Super Lig şampiyonluğu için Sivas
Spor ve Gençlerbirliği Oftaş ile karşılaşacak olan Galatasaray ’Hedefe 2 kaldı’ forması hazırlattı. Bu formaya sahip olmak için Galatasaray Store’lardan 44 YTL karşılığında bir forma alınıyor. Ardından da istenirse arkasına ’Hedefe 2 kaldı’ yazılabiliyor.