Futbolun devleri korsan ürünlere karşı birleÅŸti

Güncelleme Tarihi:

Futbolun devleri korsan ürünlere karşı birleşti
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 28, 2001 00:00

Taraftarlara yönelik ürün satışının potansiyelini yeni yeni keÅŸfeden Türk futbolu, sahadaki rekabeti pazarda iÅŸbirliÄŸine dönüştürüyor. Fenerbahçe, Galatasaray ve BeÅŸiktaÅŸ kulüpleri kendi logo ve renklerini izinsiz kullanan korsan üretici ve satıcılara karşı ortak mücadele edecek.Türk futbol kulüpleri taraftarın tüketim gücünden azami ölçülerde yararlanmak için markalaÅŸmaya ve ÅŸirketleÅŸmeye devam ediyor. Sahalarda kıyasıya rekabet eden Fenerbahçe, BeÅŸiktaÅŸ ve Galatasaray gelirlerini artırmak amacıyla lisanslı ve logolu ürün satışlarını artırmak için iÅŸbirliÄŸi yapacak. Manchester United'in 2000 yılında merchandising (lisanslı-logolu ürün satışı) gelirlerinin 40 milyon dolar olduÄŸunu belirten üç büyükler, kendi logo ve renklerini kullanarak trilyonlarca lira kazanan korsan üretici ve satıcılarla ortaklaÅŸa mücadele kararı aldı.Dün Türkiye Spor Yazarları DerneÄŸi (TSYD) Aydın DoÄŸan EÄŸitim Merkezi'nde düzenlenen ‘‘Resmi Taraftar Ãœrünler Marka Konferansı’’ için biraraya gelen Galatasaray Sportif A.Åž., Fenerbahçe Sportif Hizmetler A.Åž. ve BeÅŸiktaÅŸ yöneticileri, Türkiye'de korsan üretici ve satıcılar yüzünden kulüplerin çok büyük gelir kaybına uÄŸradığını vurguladılar. KORSANLARA 160 DAVA Strateji-Mori'nin yaptığı taraftarlık araÅŸtırmasının da açıklandığı konferansta konuÅŸan Fenerbahçe Sportif Hizmetler Genel Müdürü Bahadır Kaan Türkay, Galatarasay, BeÅŸiktaÅŸ ve diÄŸer spor kulüpleri ile rekabete sahada devam edeceklerini ancak ürün pazarlamasında iÅŸbirliÄŸi yapmak istediklerini söyledi. Türkay, ‘‘Üründe zaten rekabet olamaz. Çünkü hiçbir takımın taraftarı gidip tutmadığı takımın ürününü satın almaz. Öyleyse iÅŸbirliÄŸi yapmak en akıllıcası’’ dedi. Türkay, korsanla mücadele konusunda kanunları yeterli olduÄŸunu ancak uygulamada bozukluklar bulunduÄŸunu belirterek, ‘‘Biz, ÅŸu ana kadar korsanlara karşı 160 dava açtık’’ diye konuÅŸtu.Galatasaray Sportif A.Åž.'den Ebru Köksal ise geçen yıl 250 bin adet Galatasaray forması satıldığını ancak bunun sadece 25 bin adedinin kulüp tarafından satıldığını açıkladı. Köksal, ‘‘225 bin formayı korsanlar üretti ve sattı. Artık 3 kulüp korsana karşı ortaklaÅŸa mücadele edelim. Çünkü hepimiz taraftara doÄŸrudan oluÅŸmak istiyoruz. Merchandising gelirleri Avrupa kulüplerinde çok yüksek, bizlerde ise çok düşük. Bunu mutlaka deÄŸiÅŸtirmeliyiz’’ dedi. BeÅŸiktaÅŸ Jimnastik Kulübü'nden Rüzgar SaÄŸnak da kulüpler arasındaki iÅŸbirliÄŸi isteÄŸine destek verdi ve ‘‘Herkesin bu konuda aynı düşünmesi ve biraraya gelmesi iyi bir baÅŸlangıç’’ dedi. SaÄŸnak, kulüplerin giÅŸe gelirleri ile lisanslı ürün gelirlerinin eÅŸit olması gerektiÄŸini bunun için de Türkiye'de daha yapılacak iÅŸ olduÄŸunu vurguladı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!