Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2001 00:00
1. Michael Schumacher2. Ralf Schumacher3. Rubens BarrichelloMichael, yarış öncesi arabanın debriyajında bir problem olduğu açıklanmıştı, bu seni etkiledi mi?Michael Schumacher: Evet diyebilirim. İlk viraj sırasında nerdeyse David'in beni geçmesine neden oluyordu. O içerideydi, ben dışarıdaydım, devam ettim. Üçüncü viraja kadar beklemeyi göze almıştım ama David ilk virajda çekildi ve çizgiyi serbest bıraktı. Aslında beni geçmesine çok az kalmıştı ve eğer onun arkasına düşseydim bütün stratejimiz alt üst olacaktı. Yani Ralf'ın ardında kalmak en iyisiydi aslında.Lider olduktan sonra sorun yaşadınız mı?MS: Sanırım bizim stratejimiz daha iyidi. Benim gördüğüm kadarıyla Ralf problem yaşamasa bile biz daha iyiydik. Onlar pite daha geç girdiler. Yani fazla yakıt ve uzun bir pit stop gerekti. Biz daha az kaldık dışarıda. Benim ikinci (lastik) setim çok iyiydi. Neredeyse uçuyordum. Üçüncü set ise hafif problemliydi, o kadar hızlı gidemiyordum. Bu lastiklere neler olduğunu araştıracağız. Ama ne olursa olsun harika bir sonuç. Kanada'da 1-2 yaptık, Ralf ve ben. Şimdi de 1-2 ben ve Ralf, üstelik yanımızda da Rubens var, pek beklemiyordu herhalde. Nerden çıkış yaptığına bakarsanız, mükemmel bir yarış çıkardı, açıkçası Ferrari için harika bir gün.Ralf, ilk pit stop sırasında arka tekerleğini değiştirirken bir sorun yaşadın...Ralf Schumacher: Evet bir sorunumuz oldu. Sanırım liderliği kaybetmemizin esas sebebi buydu. Ama benim ikinci lastik setim çok kötüydü. Çok yavaştım, her şeyi kaybetmemek için pit'e planlanandan erken girdim. Eğer pit çıkışında Michael'den önde olsaydım bile, onu arkamda tutmak çok zor olurdu. Aslında ikinci olduğum için çok mutluyum, çünkü felaket bir gündü ve arabayı sürmek çok zordu.Takım arkadaşın Montoya'nın sana yaklaşmasının sebebi bu problem miydi?RS: Evet eminim, başlarda ondan çekinmem için bir sebep yoktu. Aslında teknik bir problem ile yarış dışı kalması utanç verici, ne olduğunu bilmiyorum ama bu problem çıkmasaydı sanırım yarışı benim önümde bitirirdi.Rubens, yarışa sekizinci olarak başladın. Üçüncülük sürpriz oldu mu?Rubens Barrichello: Evet.... Aslında biraz, ama dün sıralama turlarında yaşadığımız problemleri bir şekilde çözdük. Sıralama bir felaketti benim için, neler olduğunu hiç anlayamadım. Araba bazı bölümlerde spin atmaya meyilli iken, bazı bölümlerde tam tersine burnunu viraja çeviremiyordu. Bu sabah ise çok daha iyiydi, ben ilk başlarda oldukça iyi gidiyordum ve yakıttan da tasarruf ediyordum. O sırada Ross telsizde bana üç pit stop denemek isteyip istemediğimi sordu. Bence iyi fikirdi, çünkü pistte çok hızlı olacaktım ve Jordan'ların önünde yarışı bitirme şansım olacaktı. Sanırım iyi denemeydi, takıma teşekkür ederim, inanılmaz bir yarıştı.Ross Brawn'dan bu teklif geldiğinde David Coulthard 10 saniye dur/kalk cezasını almışmıydı? Bu sizi etkilemiş olmalı, çünkü yarışın son 15 turunda çok ciddi bir çekişmeye girdiniz David ile...RB: İlk üç lastik setim çok iyiydi. Sonuncusunda ise sanırım arka lastikleri biraz fazla zorladım, çünkü baloncuk yaptılar. 5 numaralı virajda neredeyse duramıyordum ve David beni geçiyordu ama arkamda tutmayı başardım onu. Sanırım sekizinci başlayıp, üçüncü bitirmek fena bir sonuç değil...Michael, tekrar sana dönelim. 31 puanlık bir avantajın var. Sence artık dördüncü dünya şampiyonluğunu düşünmeye başlayabilirmisin?MS: Ne yazık ki ben sizin için biraz fazla "gerçekçiyim". Geçen sene arka arkaya iki defa yarış dışı kalınca, her şeyin ne kadar değiştiğini beraber gördük. Şimdi samimi olmak gerekirse, çok rahat bir liderliğim var, ama önümüzde de hala 7 yarış var. Bu da dağıtılacak 70 puan demektir. Yani kutlama yapacak zaman değil henüz. Matematiksel olarak bu iş bitmedikçe, bugün olduğu gibi mücadelemize devam edeceğiz. Basın Toplantısının kalan bölümü:Bu performans oldukça hoşuna gitti galiba...MS: Evet, zor bir yarıştı, bu yüzden de kazanmak çok güzel. 50 çok güzel bir rakam, ayrıca şampiyonluk için de önemli bir adımdı. Yani her açıdan çok heyecanlı bir yarış oldu.Orada olmak ve yarışmak, yorucu muydu?MS: Magny Cours çok yorucu bir pist. Nürburgring'de nezle olmuştum ve hala da geçmedi, bu yüzden de özellikle yoruldum. Ama özellikle son bölümde büyük bir farkla liderdim, bu yüzden de epey rahattım.'Revs -2' tabelasının anlamı bu muydu?MS: Sadece bir önlemdi. Rahat bir liderliğim vardı ve motoru da fazla yormak istemedik. Deviri biraz düşürdük yani...Debriyaj start'tan sonra da problem çıkardı mı?MS: Hayır, çünkü pit stop çıkışında debriyaj kullanımınız farklıdır. Bir anda bırakır ve yola çıkarsınız. Halbuki kalkış anında debriyajdan istediğimiz verimi alamadık. Bir problemimiz olduğunu biliyorduk, start formasyonuna da bu yüzden geç girdim. Her şeyi kontrol etmek istedik. Çıkış anında da ufak bir problem yaşadık ama ikinciliği korumama yetti. İlk viraj cidden çok heyecanlıydı açıkçası...Lastikler nasıldı?MS: Sizin de gördüğünüz gibi, ikinci set Ralf'ınkiler ile karşılaştırıldığında çok iyiydi. Onun da ilk seti bana karşı iyiydi. En sonuncuları bilmiyorum, bakmamız lazım. Sanırım benim sonraki lastiklerim biraz fazla şişirilmişti, çünkü en baştaki yol tutuşu bir daha hiç yakalayamadım. Ama sonuçta işe yarayacak kadar iyilerdi. Liderliği ele geçirdik, gerçi Ralf pit'te bir problem yaşamış ama, bu olmasaydı da biz kısa bir pit stop yaptığımız için öne geçerdik herhalde. Ama bunu hiç bir zaman bilemeyeceğiz... Bildiğimiz şuydu, ilk pit stoplar sonrası biz daha hızlıydık, ikinciler sonrasında ise Ralf, ama bize yetişmesine yetmedi... İyi de oldu...Ralf, pit stop sırasındaki problem neydi?RS: Bilmiyorum. Sağ arka lastik yerine oturmadı sanırım, ben sadece aynadan problem yaşandığını görüdüm. (Görevli) "Benim işim daha bitmedi" şeklinde işaret veriyordu sürekli, ama daha takımla konuşmadım.Daha önce arabayı sürmenin çok zor olduğunu söylemiştin, ne açıdan zordu?RS: Aslında ilk lastik setinde hem arabanın dengesi hem de lastiklerin bu kadar iyi olması beni şaşıtmıştı. Dünden beri lastik seçimi konusunda endişeleniyordum. Sıralama turlarında rizikoya girmek istemedim, ön sıraları amaçlıyordum çünkü, ancak (yarış sırasında) pit stoptan sonra her yerde yola tutunma problemi yaşadım. Bu yüzden arabayı sürmek çok zordu ve pistin her yerinde kayıyordum. Üçüncü set daha iyi oldu, ama ilk set kadar değil.Frenlerinle ilgili bir probleminin de olduğunu söylemiştin...RS: Bugün ilk on tur boyunca bir türlü fren dengesini tutturamadım. Adelaide virajında lastikler kitlenince az kalsın savruluyordum, şansa yer vardı ve toparlayabildim. Özellikle ilk iki turda liderliği kaybetmediğim için şanslıydım.Şimdi şampiyonlukta üçüncü sıraya çıktın, ikinciliğin hayalini kuruyor musun?RS: Sanırım mümkün olabilir, ama ikinci olmakla üçüncü olmak arasında pek de bir fark yok değil mi? Ben kazanmamızı istiyorum, ama açıkça görülüyorki Michael bu sene hedefe doğru gidiyor. Ben seneye deneyeceğim. (İkinci olmak) güzel olurdu, ama McLaren performans olarak farkı biraz kapamış görünüyor. Bugün biraz da şanssızlardı, sanırım (ikincilik) zor olur.Rubens, sonlara doğru David Coulthard'a karşı inanılmaz bir savaş verdin...RB: Son lastik setim problemliydi. Aslında tek problemim de bu oldu yarış boyunca. Arka lastikler biraz baloncuk yapınca hızlanırken veya virajlarda değil, ama frenaj sırasında ciddi problemler yaşadım. David'in beni geçmek üzere olduğu o pozisyonda, normal zamanda frene bastım, ama neredeyse dışarı çıkıyordum. Sonra fren pozisyonlarımı ayarlamak zorunda kaldım. Güzel bir savaş oldu. Güne sekizinci başladığımı da göz önüne alarak, üçüncülük için ciddi savaşlar vermem gerektiğini biliyordum. Sekizincilikten üçüncülüğe elinizi kolunuzu sallayarak çıkamazsınız...Sıralama sırasında yaşadığın problemler nelerdi?RB: Takımla aramda bir anlaşmazlık oldu. Benim yapılmasını istediğim bir şey ters anlaşıldı ve sonuçta araba istediğimiz gibi olmadı. Bu sabah ise araba yeniden dengesini buldu.
button