Güncelleme Tarihi:
Anlaşmanın 2023 sonuna kadar opsiyonu var ve 250 milyon dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor. Heineken bu kapsamda 2017 sezonundan itibaren her sezonda 3 yarışın isim sponsoru olacak, ayrıca başka 6 pistte de reklam yerleştirme yapabilecek.
Bundan gelecek marka tanıtımına ek olarak Heineken, F1 organizasyonlarının büyük çoğunluğuna erişim elde edecek. Hollandalı firma bu organizasyonlarda bira tanıtımı ve etkinlik yapma hakkı kazanacak. Marka, canlı taraftar deneyimleri ve aktiviteler, halkla ilişkiler ve tanıtım girişimleri ile canlı TV ve dijital medya sözü verdi.
Heineken ilk isim sponsorluğunu İtalya Grand Prix'inde yapacak, ayrıca Hollandalı devin logoları sezonun geri kalanında Abu Dhabi hariç tüm yarışlarda pist kenarında gösterilecek.
Şirket bunun herhangi bir F1 takımı veya aracıyla resmi bir sponsor anlaşması olmadığı konusuna açıklık getirdi. Buna karşın Heineken, aralarında Red Bull'un da bulunduğu birkaç takımla Formula 1'deki varlığını geliştirmeye yardımcı olacak resmi anlaşmalar hakkında konuşmaya devam ediyor.
David Coulthard ve Sir Jackie Stewart Heineken'in marka temsilcisi olarak atandı.
Taraftarlar için iyi haber
İçeriden kaynaklar Heineken'in taraftarlarla F1'i daha iyi birleştirmek için çok çabaladığını söylemekte ve hem şirket hem de Bernie Ecclestone bu ihtimalin olabileceğine dair ipuçları veriyor.
Heineken global markasının kıdemli yöneticisi Gianluca di Tondo bu duruma dair şöyle konuştu:
"UEFA Şampiyonlar Ligi, Rugby Dünya Kupası ve James Bond markasıyla olan uzun süreli ve başarılı ilişkilerimizin olmasının yapıtaşı müşterilerimizi heyecanlandırmaya olan tutkumuz. Aynı tutkuyu Formula 1'e de getirmeyi amaçlıyoruz."
Ecclestone ise açıklamalarında şu sözlere yer verdi:
"Heineken birinci sınıf pazarlamada oldukça iyi itibarı olan seçkin bir marka.
"Onları Formula 1 ailesinde görmekten mutluluk duyuyorum ve F1 organizasyonlarında ve dışarıda yapacakları etkinliklerin büyüklüğünü ve kalitesini görmeyi dört gözle bekliyorum.
"İki taraf da yenilik ve eğlence sektöründe ve bu anlaşmanın uzun soluklu ve özel bir ilişkinin başlangıcı olacağına inanıyorum."
Heineken F1'le olan ilişkisini "Eğer araç kullanıyorsanız, asla içki içmeyin" sloganını taşıyan sosyal sorumluluk kampanyasının tanıtımını daha da ilerletmek için kullanacak.