Güncelleme Tarihi:
21 Grand Prix boyunca heyecana sahne olacak 2016 sezonu, bugüne kadar ki en ciddi değişikliklerin yapıldığı yeni lastik kurallarıyla öne çıkıyor.
Motorsporları tutkunlarını, takımların daha fazla seçeneğe sahip olacağı, bu sayede de daha fazla varyasyon ve yarış başına en az iki pit stop yapabilecekleri heyecanlı bir sezon bekliyor.
Motorsporları dünyasının en önemli organizasyonlarından Formula 1, Avustralya Grand Prix’siyle start alıyor.
Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi Pirelli, 2016 sezonunun bugüne kadar yapılan en köklü değişikliklerle oluşan yeni lastik kurallarına sahip olduğunu hatırlatarak, Formula 1 tutkunlarının heyecanlı bir sezon yaşayacaklarını belirtiyor.
Lastik regülasyonlarında 2015’e göre yapılan geniş kapsamlı değişikliklerle ilgili bilgi veren Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery, “Yapılan değişikliklerle, strateji seçeneklerinin de büyük ölçüde artmasını, sadece her takım için değil her sürücü için de daha çok olasılığın ortaya çıkmasını bekliyoruz. Aslında, Albert Park için taktik kararlar, geçtiğimiz yıl, her takım lastiklerini seçtikçe verilmeye başlandı. Ancak kısa bir süre önce, bir poker oyununda olduğu gibi, herkes elini oyunun sonunda göstermek zorunda kaldı. Melbourne’da Pazar öğleden sonra kimin doğru seçimleri yaptığını göreceğiz” dedi.
ÜÇ LASTİK HAMURU AÇIKLANDI
Pirelli, Avustralya Grand Prix’si için seçilen üç lastik hamurunu açıkladı. Beyaz Orta, ürün gamındaki çok yönlülük açısından en iyi lastiklerden biri olan düşük kullanım aralığına sahip bir hamur; Sarı Yumuşak, performans vurgulu geniş çalışma aralığına sahip bir hamur ve Kırmızı Süper Yumuşak, hızlı ama toplam ömrü kısıtlı, çalışma aralığı düşük bir hamur.
GEÇEN YIL NE OLDU?
Geçen yıl sezonun ilk yarışında Hamilton, yumuşak lastiklerle başlayıp, 25’inci turda orta lastiklerle değiştirerek zafere ulaşmıştı. Aynı yarışta Hulkenberg, yumuşak lastikle başlamış, 21’inci turda orta lastikle değiştirmiş ve 44’üncü turdaki ikinci pit stopta tekrar yumuşak lastiğe geçerek en iyi alternatif stratejiyi uygulayarak yarışı 7’inci sırada tamamlamıştı.