Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2002 00:00
''Formula 1'' pistinin inşa edileceği Tuzla'nın Akfırat Beldesi, kaçak yapılaşmayı bugüne kadar engelleyerek İstanbul'da yeşil doğa yapısını korumayı başarabilen ender beldelerden biri. İçinde geyiklerin, karacaların serbestçe dolaştığı alanı bulunan ve 27 kilometrekarelik arazinin 16 kilometrekaresi orman olan Akfırat'ın Belediye Başkanı emekli albay Mehmet Ali Soylu, kanun ve yönetmeliklerin dışında hiçbir yapılaşmaya izin vermediklerini söyledi.Yeşil dokusu, gecekondulaşmanın olmaması ve Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı'na yakınlığı nedeniyle ''Formula 1'' pisti için tercih edilen Vakıflar Bölge Müdürlüğü'ne ait 218 hektarlık arazinin bulunduğu Akfırat Beldesi, sınırlı imkanlarına rağmen doğal güzelliğini bugüne kadar koruyabilmiş. İçinde geyiklerin, karacaların serbestçe dolaştığı alanı bulunan ve 27kilometrekarelik arazinin 16 kilometrekaresi orman olan Akfırat'ın Belediye Başkanı emekli albay Mehmet Ali Soylu, kanun ve yönetmeliklerin dışında hiçbir yapılaşmaya izin vermediklerini söyledi.   Belediyenin şu anda aylık gelirinin İller Bankası payı olarak 10 milyar lira olduğunu, 6'sı zabıta 28 personeli bulunduğunu ifade eden Soylu, ''Ancak hiç borcumuz da yok'' diye konuştu. Soylu, bugüne kadar kaçak yapılaşmaya kesinlikle izin vermediklerini kaydederek, ''Yasadışı hiçbir harekete müsaade etmeyiz, gecekonduyu hemen yıkarız'' dedi. 2005 yılı yarışlarının İstanbul bölümü için ''Formula 1'' pistinin beldelerine yapılabileceğini gazetelerden öğrendiklerini anlatan Soylu, ''Tepeören-Kurtköy deniyordu. İncelemeye geldiklerinde yer göstermeye gittik. Burasının Akfırat olduğunu söyledik'' şeklinde konuştu. Akfırat'ın Ömerli İçme Suyu Koruma Havzası içinde kaldığını ve pistin projesinin kendileri tarafından da onaylanacağını hatırlatan Soylu, pistin yapımında yeşil alanın korunması, yapılaşmanın yüzde 10 olması, suyun kirletilmemesi ve ileri arıtma yapılması gerektiğini bildirdi. Soylu, ''Formula 1'' pistine Akfırat'tan geçiş yolu yapılmasının önemine de işaret ederek, yarışların beldelerinde yapılacağının duyulmasının ardından bazı kişilerin yatırım için arsa arayışına girdiğini, arsası olanların da belediyeyi arayarak değerlerinin artıp artmadığını sorduklarını kaydetti. ''BAĞLANTI YOLLARI YAPILMALI'' Anadolu Yakası Belediyeler Birliği sekreteryasını yürüten Pendik Belediye Başkanı Erol Kaya da, ''Formula 1''in Anadolu Yakası'na hareket kazandıracağını belirterek, ayrıca Türkiye'nin tanıtımı, turizm, otomobil sporlarının gelişimi ve istihdam yönünden çok önemli olduğunu söyledi. ''Formula 1''in kısa süreli çok yoğun bir trafiğe neden olacağını anlatan Kaya, bunun önlemlerinin bugünden alınması ve Olimpiyat Stadı'nda yaşanan olumsuzluğun burada meydana gelmemesi gerektiğini vurguladı. Bu amaçla, proje aşamasında merkezi ve yerel yönetimler, İTO, ilgili kurumlar ve sivil toplum örgütlerinin bu sorunun çözümü için harekete geçmelerini isteyen Kaya, şöyle konuştu: ''Kozyatağı'ndaki TEM gişeleri Gebze'ye alınmalı, bağlantı yollarıyapılmalı, otel ve konaklama tesislerinin yapımı teşvik edilmeli. Ayrıca, Pendik Belediyesi'nin marina projesi vardı. Formula 1'e deniz yoluyla geliş de teşvik edilmeli. Formula 1'in, özellikle Pendik, Tuzla, Darıca, Bayramoğlu ve Gebze bölgesine olumlu katkılar yapacağına inanıyorum.'' Tuzla Belediye Başkanı İdris Güllüce de, ''Formula 1''in varlıklı kesime hitap ettiğini kaydederek, Tersaneler Bölgesi'nde el emeği ahşap tekne yapımcılığı bulunduğunu ve bu konuda bir pazar yaratılabileceğini söyledi. SABİHA GÖKÇEN... Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı'nı işleten HEAŞ'ın Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Rauf Gerz de, ''Formula 1''in Akfırat'ta yapılmasının en önemli nedenlerinden birinin havaalanı olduğunu belirterek, ''Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone, kendi deyimiyle havaalanına aşık'' dedi. Havaalanlarının eksiği bulunmadığını, kapasitesinin de bu organizasyon için yeterli olduğunu belirten Gerz, ''Hiçbir sıkıntı olmaz. Terminal hariç, uçak park alanı ve hava trafiği yönlerinden
Atatürk Havalimanı ile aynı kapasitede'' diye konuÅŸtu. FORMULA 1...     1950 yılından bu yana Dünya Åžampiyonası olarak düzenlenen ''Formula 1'', 133'ü canlı yayın olmak üzere 203 ülkede 1,5 milyar kiÅŸi tarafından TV ekranlarından izleniyor. Åžu anda 15 ülkede düzenlenen ve Rusya, Çin, Bahreyn ile Mısır'ın da aralarında bulunduÄŸu birçok ülkenin Grand Prix düzenlemek için sırabeklediÄŸi organizasyon, yapıldığı ülkedeki motor sporlarının da geliÅŸmesini saÄŸlıyor. 1999 yılında yapılan araÅŸtırmaya göre, ''Formula 1'' yarışlarının yapıldığı 11 AB ülkesinde, toplam 2 milyon 100 bin biletli kiÅŸi yarışları tribünden izledi. Bu yarışseverlerin yüzde 77'si, yarışın yapıldığı yere baÅŸka ülkelerden geldi ve bilet, park alanı, benzin, yiyecek, içecek, ÅŸehiriçi ulaşım, turistik malzeme için kiÅŸi başına günlük ortalama 229 dolar harcadı. Seyircilerin toplam harcaması ise 490 milyon dolar.Â
button