Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2009 23:37
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın üçüncü ayağı olan Çin Grand Prix’sinde Red Bull pilotları fırtınalar kopardı. Sezonun üç yarışında da sürpriz birinciler ortaya çıkarken bu kez Red Bull pilotu Sebastien Bettel beklenen patlamayı yaptı ve sıralama turları ile birlikte yarışı da ilk sırada tamamladı. Takımın ikinci pilotu olan Mark Webber ise ikinciliği alarak takımına kariyerinin en iyi başarısı olan duble keyfini yaşattı.
Aslında önce şu difizör tartışmasına biraz değinmek gerekiyor. Çünkü geçtiğimiz hafta FIA’nın bu konu hakkında aldığı kararın ardından adeta fırtınalar koptu. Özellikle Renault Takımı’nın teknik patronu Flavio Briatore esti gürledi. İlk iki yarışa damgasını vuran Brawn GP hakkında bomba açıklamalar yapan Briatore takımın pilotları hakkında da küçük düşürücü açıklamalar yaptı. Rubens Barrichello’yu yaşlı ve emekli olarak değerlendiren Briatore, Jenson Button’ın ise bir direk gibi olduğunu söyledi. Üç takım Brawn, Toyota ve Williams’ın kurallara aykırı difizör kullandığını söyleyen Briatore, FIA’nın bunlara uygun demesi ile büyük bir hata yaptığını ve Formula 1’i tartışmalı yaptığını da söyledi. Briatore’nin yaptığı bu sert açıklamaların ardından Jenson Button ise beni aşağılıyor ve beğenmiyor olabilir ama sezon öncesinde beni
transfer etmek istediğini ona hatırlatmak isterim diyerek Briatore’ye en ağır cevaplardan birini vermiş oldu. Neyse şimdilik bu konu kapanmış görünüyor ve Formula 1’deki tüm takımlar araçlarının yere daha sağlam basması için difizör değişikliklerini yapmak için geliştirme çalışmalarına devam ediyor. Ancak bu değişime kadar favori takımların oldukça geride kalacağı gerçeği ise değişmeyecek gibi görünüyor.
ÜÇÜNCÜ AYAK çin’DEYDİFormula 1 pilotları pist üzerinde yarışarak şampiyonluk kovalarken adeta dünya üzerinde de durmadan dolaşıyor. Sezonun açılış yarışı için Avustralya’ya giden pilotlar ve takımlar sonrasında Malezya ve ardından da çin’de birincilik mücadelesi verdi. Dünya atlası üzerinde bir göz atmak bile pilotların ne kadar zorlu bir yolculuk yaptığını ortaya koyuyor. Pist üzerinde 300 kilometre hızla araç kullanmalarının yanında yolculuk şampiyonları da olan pilotlar ve
takımlar Avrupa sezonunun başlaması ile birlikte rahat bir nefes alıyor. İlk iki yarışta Brawn GP pilotları sezona damgasını vururken, çin’de ise Red Bull pilotları fırtınalar kopardı. Sıralama turlarında bu sezon Red Bull adına yarışmaya başlayan Sebastien Vettel en iyi zamanı yaparken, ikinci sırada ise Renault pilotu Fernando Alonso yer aldı. Red Bull’un bir diğer pilotu Mark Webber ise ikinci sırada yer alarak önemli bir iş başardı. Sıralama turlarında Ferrari, McLaren Mercedes ve Toyota pilotları ise ilk üç sıra içinde yer alamazken, ilk iki yarışın başarılı takımı Brawn GP pilotları da ilk üçe uzaktı ama dördüncü ve beşinci sıradaydı.
YAĞMUR YİNE YAĞDIBilindiği gibi sezonun bundan önceki yarışına pisti göle çeviren yağmur damgasını vurmuştu. Sezonun üçüncü ayağında da yağmur ön plandaydı ve çin’de de ıslak zemin pilotları çok zorladı. Geçtiğimiz yıl Toro Rosso Takımı adına yarışırken ilk birinciliğini elde eden Red Bull pilotu Sebastien Vettel ise yağmura aldırış etmedi ve yarışı ilk sırada tamamladı. Red Bull adına ilk yarış birinciliğini elde eden Alman Vettel hakkında söylendiği gibi efsane pilotlardan biri olacak gibi görünüyor. Takımın bir diğer pilotu olan Mark Webber’de ikinci sırayı elde ederek Red Bull Takımı’nı sevince boğdu. Formula 1’e eğlence getireceğiz sloganı ile start alan Red Bull Takımı böylelikle eğlence ile birlikte şampiyonluk iddialarına da sahip olan bir takım olmuş oldu. İlk iki yarışın efsanesi Brawn GP bu yarışta ilk sırada olmasa bile üçüncü ve dördüncülüğü bırakmadı. Button üçüncü olarak podyuma çıkarken, Barrichello dördüncülüğü elde etti. McLaren Mercedes pilotları ise hala toparlanamamış olsa bile ilk iki yarışa göre çin Grand Prix’sinde beş ve altıncılığı elde ederken, son şampiyon Lewis Hamilton altıncı oldu.
GÜVENLİK ARACIYLA START Yarış yağan yağmur nedeniyle güvenlik aracının arkasında start aldı. Sekizinci turun sonunda güvenlik aracı pisti terk ederken, Kubica ve Trulli’nin kazasının ardından yeniden yarışa dahil oldu. Force India Takımı’na kariyerinin ilk puanlarını kazandırmak yolunda çok önemli bir adım atan Adrian Sutil ise yarışın en şanssız ismiydi. Finişe beş tur kala altıncı sırada yer alan Sutil spin atarak bu hayali gerçekleştirememiş oldu. Ferrari takımında ise yeni bir oluşum yapılıyor. Pit alanında yer alan neredeyse herkes değiştirilirken takım gerçekten de kariyerinin en kötü ve en zor günlerini yaşıyor. Ferrari takımı sezonun geride kalan üç yarışının ardından Force India takımı ile birlikte puansız son sırada yer alıyor. Bu yarışta Force India puan almayı başarmış olsaydı Ferrari 2009 sezonunun ilk üç yarışının ardından en kötü takım olacaktı. Ne diyelim bu durum düzelmezse Ferrari ismi için zorlu günler geri gelecek gibi görünüyor.
italya’da Türk rüzgarını Çukurova estiriyorPilotlarımızın her zaman yurt dışında yarışabilecek ve orada en iyi sonuçlara alabilecek kapasite de olduğunu söylüyoruz. Önemli işler yapmış olmalarına rağmen ülke olarak adımızı daha da yukarıya taşımamız bize göre imkanımız olduğu zaman çokta zor değil. Bu sezon ülkemize yurtdışında birçok pilot temsil edecek gibi görünüyor. Bunlar henüz resmi olarak açıklanmadığı için sayfalarımıza taşıyamıyoruz ama bazıları ilk yarışlarını sessiz sedasız tamamladı bile. Neyse biz yine de resmi olarak gelecek açıklamaları bekliyoruz. Resmi olarak yeni sezonda yurtdışında start alan ilk pilotumuz Burak Çukurova oldu. Renault Clio Trophy Şampiyonası’nda 2.0 lt’lik motorun görev yaptığı Renault Clio ile start alan Burak Çukurova-Aykan Alakoç ikilisi yağmurun zorlaştırdığı yarışta attıkları spinler nedeniyle zorlandı. Ancak tecrübe kazanmak adına bu tip bir organizasyonda boy gösteren ekibimiz yine de Clio Trophy organizasyonu içinde yedinci olurken, Avrupa Ralli Şampiyonası’nın da bir ayağı olan 1000 Miglia Rallisi’nin genel klasmanında otuzuncu sırada finiş gördü.<ımg>ımg>