Güncelleme Tarihi:
Formula 1'in Liberty Medya'ya satılmasının ardından sporun geleceğinin daha umut verici olduğu düşünülüyor ve bu durum, önümüzdeki birkaç yıl içinde spora daha fazla üretici çekmeye yardımcı olabilir.
Ek olarak FIA, F1'de yer almayan otomobil üreticilerinin önümüzdeki aylarda yapılması planlanan ve 2020 sonrasındaki motor kurallarını belirleyecek görüşmelerde yer almasını umuyor.
Şu anda Formula 1'de yer alan üreticiler- Mercedes, Renault, Ferrari ve Honda- ile yapılan anlaşmaya göre, mevcut V6 turbo motorlar en erken 2020 yılında değişebiliyor ve bunun ötesinde her şey olabilir.
2020 yılının ardından mevcut motorları kullanılıp kullanılmayacağı veya tamamen farklı bir konsepte geçilip geçilmeyeceği belli olacak.
Bu değişiklikler Formula 1'i 2020 sonrası için cazip hale getirirken, Ford yüksek maliyetler nedeniyle Formula 1'e dönüşün mümkün olmadığını söylüyor.
Ford Performans Direktörü Dave Pericak, Motorsport.com'a yaptığı açıklama şöyle konuştu "Formula 1'le ilgilenmiyoruz, yakın zamanda kendimizi orada göremiyorum."
"Formula 1 çok pahalı. Şu anda bulunduğumuz tüm serilere bakarsak, bulunduğumuz her seri hedeflerimizle doğrudan ilişkili. Aracımızı geliştiriyoruz, teknoloji ve insanları birleştiriyoruz ve bunu yol araçlarında kullanıyoruz. İçinde bulunduğumuz her seri işimizin bir parçasını oluşturuyor."
Ford son olarak 2003 ve 2003 yılları arasında Jordan'la çalışmış ve 2003 Brezilya GP'sinde Giancarlo Fisichella ile 'şok' bir zafer almıştı.
Pericak, Ford'un geçen hafta IndyCar'a girmeyi reddettiğini söyledi ve GT Supercars, WRC ve Dünya Rallikros gibi yolla alakalı kategorilerin Ford için daha iyi dolduğunu dile getirdi.
"Teknolojiyi geliştirmek, test etmek ve yol araçlarına uygulamak için pistleri kullanıyoruz. Bu da gayet iyi çalışıyor."