A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2006 15:33
İstanbul Park'ta dün yapılan Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'ini 6. sırada bitiren Renault F1 Team pilotlarından Giancarlo Fisichella, Bursa'da OYAK Renault fabrikasını gezdi. Fisichella, “Hedefimiz aynı, kazanmak. Kazanmanın sırrı da kaliteden geçiyor” dedi.
İstanbul'dan helikopterle OYAK Renault fabrikasına gelen Fisichella, üretim bandını gezdi. Fabrika binasında işçilerle hatıra fotoğrafı çektiren ve imzalı fotoğrafını dağıtan Fisichella, daha sonra banttan bitmiş halde çıkan bir otomobilin yanına giderek gazetecilere poz verdi.
Fabrika gezisinin ardından yemekhaneye geçen Fisichella, burada işçilerin coşkulu alkışlarıyla karşılandı. Fisichella, Renault Grubu Fabrikaları çalışanları arasında düzenlenen 37 ülkeden 80 bin çalışanın katıldığı world tour bilgi ve tahmin yarışmasında dünya çapında ilk on, “Euromet Bölgesi”nde ise ilk 3'te yer alan 3 işçiye imzasını taşıyan gömlek ve şapka hediye ettii.
Renault Grubu Euromed Bölgesi'nden sorumlu başkan yardımcısı ve OYAK Renault Yönetim Kurulu Başkanı Alexandre Menard ise Fisichella'ya çini bir vazo sundu.
Fisichella, burada yaptığı konuşmada, Bursa'da Renault grubuna ait bir fabrikada bulunduğu için çok mutlu olduğunu söyledi. “Hedefimiz aynı, kazanmak. Kazanmanın sırrı da kaliteden geçiyor” diyen Fisichella, “Fabrika kalite açısından süper. Takımımız F1'de oldukça başarılı” dedi. Fisichella, konuşmasının ardından Türkçe, “En büyük” diye bağırınca, yemekhaneyi dolduran işçiler hep bir ağızdan “OYAK Renault” diyerek karşılık verdi. Fisichella, daha sonra dünkü yarışta kullandığı kaskı imzalayarak OYAK Reanult fabrikasına hediye etti.
Ziyaredin son bölümünde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Fisichella, dünkü yarışta bir ara spin attığını, ancak tecrübesi ve aracının güçlü olması sayesinde yarışa devam ettiğini söyledi.
Bir gazetecinin, “İstanbul Park'ı nasıl buldunuz” sorusuna Fisichella, ”İstanbul Park çok güzel bir piste sahip. Dünkü organizasyon da oldukça başarılıydı. Bu tür organizasyonların üzerinden başarıyla kalkabilmek önemli. İstanbul Park'ta özellikle 8. viraj oldukça önemli. Gerçi tüm F1 pistlerinde 8. virajlar oldukça önemlidir” yanıtını verdi.
Fisichella, “İstanbul Park pistinin saat yönünün tersine. Saat yönüne olan pistler ile ters yöndeki pistler arasındaki fark nedir” sorusunu ise “Saat yönünün tersi pistler pilotların boynunun sol bölümüne daha fazla yük bindiriyor. Özellikle 8. virajda 270 kilometre hızla giderken yaklaşık 7-8 saniye boyun bölgesine büyük basınç biniyor” diye yanıtladı.
Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix'ini birinci bitiren Ferrari pilotu Felipe Massa ile ilgili soru üzerine de Fisichella, “2004 yılında takım arkadaşlığı yaptığım Massa'nın birinci olmasına çok sevindim. Oldukça iyi bir yarış çıkardı” dedi.
Fisichella, Grand Prix'lerin en yüksek hızına ulaştığının anımsatılması üzerine ise “Cumartesi günü kendimizi fazla zorlamadık. O yüzden derecelerimiz düşüktü. Dünkü yarışta özellikle düz kısımlarda daha hızlı gittim. Bu da bize 5-6 saniye kazandırdı. Ayrıca Renault'nun motor gücü de bunda etkili oldu” yorumunu yaptı.