Güncelleme Tarihi:
Ferrari'nin yeni aracı hakkındaki gizem, diğer takımlarda olduğu gibi devam ediyor ancak Maranello kökenli ekip yeni aracında gerekli adımı atmayı hedefliyor ve bu yolda çalışmaları sürdürüyor.
2016'ya şampiyonluk mücadelesi verme hedefiyle başlayan ve bu kapsamda cesur açıklamalarda bulunan Ferrari, bu seneki projesini daha sessiz sürdürüyor.
Ferrari'nin 668 kodlu projesi artık gelişmiş seviyede ve yeni araç 24 Şubat'ta Fiorano'da film çekimi kapsamında ilk kez piste çıkacak. Araç internet üzerinden tanıtılacak.
O sürüşte araçta takılı olacak motorun test amaçlı olacağı düşünülüyor. Baş tasarımcı Sassi Lorenzo ve parçalardan sorumlu Enrico Gualteri, performans konusunda büyük kazanç getirecek büyük, daha doğrusu cesur hamleler yaptılar.
Motor bölümünden takımın teknik direktörlüğüne getirilen Mattia Binotto'nun motor gelişimi konusunda büyük beklenti içerisinde olduğu söyleniyor. İddialara göre 2017 motoru, 2016 motoruna göre oldukça farklı olacak.
Ferrari'nin özellikle içten yanmalı motorda büyük değişikliğe odaklandığı, turbo jet enjeksiyon sistemi sayesindeki çalışmayla basınçta ciddi artış kaydedildiği söyleniyor.
İddialara göre Magneti Marelli, yeni bir mikro enjektör tasarımı hazırladı. Bu sistem sayesinde yanma odasında mükemmel kıvılcım sağlanacağı ve aynı zamanda yakıt tüketiminde ciddi düşüş olacağı iddia ediliyor.
Bu değişikliklerle motorun ciddi güce maruz kalacağı (400 bar basınç) ve bunun yanında sıcaklığın artmasının dayanıklılık sorunlarını beraberinde getirebileceği söyleniyor.
Hedeflerine ulaşabilmesi için Ferrari'nin motor tasarımında farklı düşünmesi gerekiyordu ve bu yüzden daha yenilikçi olmaya karar verdi. Bu kapsamda Ferrari'nin yeni bir piston üzerinde çalışmaları sürdürdüğü söyleniyor.
Üreticilerin kullanabilecekleri materyaller konusunda bazı kısıtlamaları var. Ferrari, normalde kullanılan alüminyumu artık bırakması bekleniyor. Buna neden olarak Ferrari'nin yüksek basınca daha dayanıklı bir madde araması gösteriliyor.
Alüminyum, çeliğe göre daha hafif ancak yüksek sıcaklıktaki deformasyon konusunda daha az güce sahip. Pistonlar gibi hareketli parçaların ekstra ağırlığı büyük sorun oluşturuyor. Ferrari bu yüzden daha dayanıklı ve iyi olan bir çözüm arıyor.
Bu kapsamda Ferrari, doğru maddeyi bulabilmek için 3D yazıcı çözümünü değerlendiriyor.
Geleneksel yöntemin aksine bu teknikle mühendisler tek seferlik ürünleri kısa sürede hazırlayarak ilgili parçayı test ediyorlar. 3D yazıcı teknolojisi, Ferrari'nin istediği parçayı çok daha kısa yoldan hazırlayıp test etmesini sağlayacak.
Çelik alaşımın normal piston üretiminde kullanılması zor oluyordu ancak 3D tarayıcı ile bunun daha rahat ve hızlı kullanılması bekleniyor. Bal peteği şeklinde tasarımlar artık mümkün görünüyor.
Ferrari bu teknolojiyi kullanan ekip olma yolunda muhtemelen tek değildir. Binotto, mümkün olduğu kadar kısa sürede performans getirecek güncellemeleri piste çıkarmayı umuyor. İlk test, daha önce söylediğimiz gibi film çekimi sürüşünde olabilir.