Ferrari ve diÄŸerleri

Güncelleme Tarihi:

Ferrari ve diÄŸerleri
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 25, 2002 00:00

Formula 1'de 2001-02 Sezonu Ferrariler'in açık ara üstünlüğü ile sona erdi. Son olarak Japonya'daki Suzuka Pisti'nde duble yapan Ferrariler, rekorları da altüst etti. Alman Pilot Michael Scumacher, son yarışı da kazanarak bu sezondaki 11. zaferine ulaÅŸtı ve bir rekoru daha kırmış oldu. Sezon baÅŸlarken herkesin kafasında ÅŸu soru vardı: Ferrariler geçilebilecek mi? Yoksa 2001 sezonunda olduÄŸu gibi bütün bir yıl Ferrariler'in hakimiyeti altında mı geçecekti. Evet Williamslar'ın oldukça kuvvetli motorları vardı ve kırmızıları hızlı yarışlarda oldukça zorluyorlardı ama F1 sadece hız demek deÄŸildi.Dayanıklılık ve strateji en az hız kadar önemli olduÄŸu Formula 1 yarışlarında, Ferrari'nin strateji uzmanı Ross Brawn lastik seçiminde hata yapınca Ferrariler 2001 San Marino Grand Prix'sini kaybetmiÅŸlerdi. Ama bu çok nadir yaÅŸanan bir olaydı. 2002 sezonu baÅŸlarken Ferrariler, F-2002'yi henüz tam olarak bitirememiÅŸlerdi. Ama M.Schumacher F-2002'yi ilk gördüğünde hayranlığını olanca açıklığıyla ifade etmiÅŸti.Sezonun ilk 3 yarışında F-2002'nin henüz güvenlik testleri tamamlayamadığı için, hâlâ çok hızlı olan F-2001 ile yarışmak zorunda kalan Ferrariler, 2 birincilik alınca sezon başında iddialı konuÅŸan Williams Takım Åžefi Patrick Head, geriye doÄŸru büyük bir adım atıp aslında hedeflerinin ikincilik olduÄŸunu söylemek zorunda kaldı. Ama henüz bomba patlamamıştı. F-2001'in çok az eksiÄŸi vardı. Bunlardan biri olan kalkış çekiÅŸ sistemleri, yarış startlarında problem yaratıyordu ve startta Kırmızılar geri kalıyorlardı. DiÄŸer sorun ise Ferrari motoru, BMW motoru kadar güç üretemiyordu. F-2002 pistte yerini alınca kıyamet koptu. Kırmızılar fırtına gibi hızlarını güvenirlilikle birleÅŸtirince dubleler arka arkaya gelmeye baÅŸladı.Bütün F1 yorumcuları bu iÅŸin zevki kaçmaya baÅŸladığını düşünüyorlardı. Çünkü Ferrariler çoÄŸu yarışı önde götürüyorlardı ve daha da kötüsü kimse yanlarına yaklaÅŸamıyordu. Sadece zaman zaman Barrichello'nun arabasında bazen teknik sorunlar yaÅŸanıyordu ama Schumi hep yarışta olduÄŸu için bu sorun yaratmıyordu. F1'in patronu Bernie Ecclestone da bu durumun F1'in cazibesini kaybedeceÄŸi endiÅŸesine kapılarak bazı öneriler sunma ihtiyacını hissediyordu. Ama bu durumdan oldukça memnun olanlar da vardı, Tifosiler. Yıllarca büyük zaferleri bekleyen Ferrari taraftarları durumu hiç monoton bulmuyorlardı. Adete 1996'da (Schumacher'in Ferrariye geldiÄŸi yıl) ilk turlarda yarış dışı kaldıkları anların acısını çıkarıyorlardı ve zafer çığlıkları içinde kutluyorlardı dubleleri. Sezon sonuna doÄŸru öneriler gelmeye baÅŸladı iÅŸi daha zevkli hale getirmek için. Önerilerden biri çok ilginçti. Sürücünün aldığı puan kadar aracına ağırlık eklenmesi gündeme geldi ama bu F1 dünyasında çok sıcak karşılanmadı. Bakalım F1'in dehası Bernie Amca buna da bir çözüm bulabilecek mi?Ferrari ve M.Schumacher'in bütün rekorları alt üst etmesinin ardından ÅŸimdi sezon başındaki soru tekrar akıllara gelmeye baÅŸladı. Ferrariler 2003'te geçilebilecek mi? Bu sorunun cevabı ÅŸimdilik koca bir HAYIR. Çünkü Ferrari teknik elemanları sezonun ortasında ÅŸampiyonluÄŸu garantiledikleri için çoktan F-2003 üzerinde çalışmaya baÅŸlamışlardı. Bir Grand Prix sonrası R.Brawn şöyle diyordu: "Evet F-2002'nin de birkaç eksiÄŸi var ama bunu size söyleyemem. Bunun üzerinde çalışıyoruz ve F-2003 daha iyi olacak."  Bu arada diÄŸer takımlar hala F-2002'ye yetiÅŸmek için çabalıyorlar. DiÄŸer takımların taraftarları için bu belki kötü bir haber ama Ferrari'nin muhteÅŸem dörtlüsünün kontratları bitene kadar kötü zamanlar yaÅŸayacaklar. M.Schumacher-J.Todt-R.Byrne-R.Brawn dörtlüsünün kontratları 2004 yılının sonunda bitiyor ve hiç şüphe yok ki 2003 yılında da Kırmızıların ezici üstünlüğü devam edeceÄŸe benziyor.2004 yılından itibaren Williams ile McLaren yavaÅŸ yavaÅŸ yarış kazanmaya ve gerçek anlamda Kırmızıları zorlamaya baÅŸlayacakları tahmin edilebilir. Ferrari'nin altın çağının bu dörtlünün herhangi bir taşının eksilmesiyle sona ereceÄŸini de tahmin etmek güç deÄŸil. Bu dörtlünü en ünlüsü M.Schumacher büyük ihtimalle 2004 yılının sonunda pistlere veda edecek ve bu Tifosiler'in bir süreliÄŸine uykuya geçebileceÄŸi anlamına da gelebilir. Bir diÄŸer deyiÅŸle Türk F1 severler ÅŸampiyon pilotu büyük ihtimalle seyredemeyecek. Çünkü F1 Türkiye'ye en erken 2005'te gelecek.Åžimdi herkes merakla 2003 sezonunu bekliyor.GP123AvustralyaM.SchumacherJ.P.MontoyaK.RaikkonenMalezyaR.SchumacherJ.P.MontoyaM.SchumacherBrezilyaM.SchumacherR.SchumacherD.CoulthardSan MarinoM.SchumacherR.BarrichelloR.SchumacherÄ°spanyaM.SchumacherJ.P.MontoyaD.CoulthardAvusturyaM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaMonacoD.CoulthardM.SchumacherR.SchumacherKanadaM.SchumacherD.CoulthardR.BarrichelloAvrupaR.BarrichelloM.SchumacherK.RaikkonenÄ°ngiltereM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaFransaM.SchumacherK.RaikkonenD.CoulthardAlmanyaM.SchumacherJ.P.MontoyaR.SchumacherMacaristanR.BarrichelloM.SchumacherR.SchumacherBelçikaM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaÄ°talyaR.BarrichelloM.SchumacherE.IrvineABDR.BarrichelloM.SchumacherD.CoulthardJaponyaM.SchumacherR.BarrichelloK.RaikkonenÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!