OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 25, 2002 00:00
Formula 1'de 2001-02 Sezonu Ferrariler'in açık ara üstünlüğü ile sona erdi. Son olarak Japonya'daki Suzuka Pisti'nde duble yapan Ferrariler, rekorları da altüst etti. Alman Pilot Michael Scumacher, son yarışı da kazanarak bu sezondaki 11. zaferine ulaştı ve bir rekoru daha kırmış oldu. Sezon başlarken herkesin kafasında şu soru vardı: Ferrariler geçilebilecek mi? Yoksa 2001 sezonunda olduğu gibi bütün bir yıl Ferrariler'in hakimiyeti altında mı geçecekti. Evet Williamslar'ın oldukça kuvvetli motorları vardı ve kırmızıları hızlı yarışlarda oldukça zorluyorlardı ama F1 sadece hız demek değildi.Dayanıklılık ve strateji en az hız kadar önemli olduğu Formula 1 yarışlarında, Ferrari'nin strateji uzmanı Ross Brawn lastik seçiminde hata yapınca Ferrariler 2001 San Marino Grand Prix'sini kaybetmişlerdi. Ama bu çok nadir yaşanan bir olaydı. 2002 sezonu başlarken Ferrariler, F-2002'yi henüz tam olarak bitirememişlerdi. Ama M.Schumacher F-2002'yi ilk gördüğünde hayranlığını olanca açıklığıyla ifade etmişti.Sezonun ilk 3 yarışında F-2002'nin henüz güvenlik testleri tamamlayamadığı için, hâlâ çok hızlı olan F-2001 ile yarışmak zorunda kalan Ferrariler, 2 birincilik alınca sezon başında iddialı konuşan Williams Takım Şefi Patrick Head, geriye doğru büyük bir adım atıp aslında hedeflerinin ikincilik olduğunu söylemek zorunda kaldı. Ama henüz bomba patlamamıştı. F-2001'in çok az eksiği vardı. Bunlardan biri olan kalkış çekiş sistemleri, yarış startlarında problem yaratıyordu ve startta Kırmızılar geri kalıyorlardı. Diğer sorun ise Ferrari motoru, BMW motoru kadar güç üretemiyordu. F-2002 pistte yerini alınca kıyamet koptu. Kırmızılar fırtına gibi hızlarını güvenirlilikle birleştirince dubleler arka arkaya gelmeye başladı.Bütün F1 yorumcuları bu işin zevki kaçmaya başladığını düşünüyorlardı. Çünkü Ferrariler çoğu yarışı önde götürüyorlardı ve daha da kötüsü kimse yanlarına yaklaşamıyordu. Sadece zaman zaman Barrichello'nun arabasında bazen teknik sorunlar yaşanıyordu ama Schumi hep yarışta olduğu için bu sorun yaratmıyordu. F1'in patronu Bernie Ecclestone da bu durumun F1'in cazibesini kaybedeceği endişesine kapılarak bazı öneriler sunma ihtiyacını hissediyordu. Ama bu durumdan oldukça memnun olanlar da vardı, Tifosiler. Yıllarca büyük zaferleri bekleyen Ferrari taraftarları durumu hiç monoton bulmuyorlardı. Adete 1996'da (Schumacher'in Ferrariye geldiği yıl) ilk turlarda yarış dışı kaldıkları anların acısını çıkarıyorlardı ve zafer çığlıkları içinde kutluyorlardı dubleleri. Sezon sonuna doğru öneriler gelmeye başladı işi daha zevkli hale getirmek için. Önerilerden biri çok ilginçti. Sürücünün aldığı puan kadar aracına ağırlık eklenmesi gündeme geldi ama bu F1 dünyasında çok sıcak karşılanmadı. Bakalım F1'in dehası Bernie Amca buna da bir çözüm bulabilecek mi?Ferrari ve M.Schumacher'in bütün rekorları alt üst etmesinin ardından şimdi sezon başındaki soru tekrar akıllara gelmeye başladı. Ferrariler 2003'te geçilebilecek mi? Bu sorunun cevabı şimdilik koca bir HAYIR. Çünkü Ferrari teknik elemanları sezonun ortasında şampiyonluğu garantiledikleri için çoktan F-2003 üzerinde çalışmaya başlamışlardı. Bir Grand Prix sonrası R.Brawn şöyle diyordu: "Evet F-2002'nin de birkaç eksiği var ama bunu size söyleyemem. Bunun üzerinde çalışıyoruz ve F-2003 daha iyi olacak." Bu arada diğer takımlar hala F-2002'ye yetişmek için çabalıyorlar. Diğer takımların taraftarları için bu belki kötü bir
haber ama Ferrari'nin muhteÅŸem dörtlüsünün kontratları bitene kadar kötü zamanlar yaÅŸayacaklar. M.Schumacher-J.Todt-R.Byrne-R.Brawn dörtlüsünün kontratları 2004 yılının sonunda bitiyor ve hiç şüphe yok ki 2003 yılında da Kırmızıların ezici üstünlüğü devam edeceÄŸe benziyor.2004 yılından itibaren Williams ile McLaren yavaÅŸ yavaÅŸ yarış kazanmaya ve gerçek anlamda Kırmızıları zorlamaya baÅŸlayacakları tahmin edilebilir. Ferrari'nin altın çağının bu dörtlünün herhangi bir taşının eksilmesiyle sona ereceÄŸini de tahmin etmek güç deÄŸil. Bu dörtlünü en ünlüsü M.Schumacher büyük ihtimalle 2004 yılının sonunda pistlere veda edecek ve bu Tifosiler'in bir süreliÄŸine uykuya geçebileceÄŸi anlamına da gelebilir. Bir diÄŸer deyiÅŸle Türk F1 severler ÅŸampiyon pilotu büyük ihtimalle seyredemeyecek. Çünkü F1 Türkiye'ye en erken 2005'te gelecek.Åžimdi herkes merakla 2003 sezonunu bekliyor.GP123AvustralyaM.SchumacherJ.P.MontoyaK.RaikkonenMalezyaR.SchumacherJ.P.MontoyaM.SchumacherBrezilyaM.SchumacherR.SchumacherD.CoulthardSan MarinoM.SchumacherR.BarrichelloR.SchumacherÄ°spanyaM.SchumacherJ.P.MontoyaD.CoulthardAvusturyaM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaMonacoD.CoulthardM.SchumacherR.SchumacherKanadaM.SchumacherD.CoulthardR.BarrichelloAvrupaR.BarrichelloM.SchumacherK.RaikkonenÄ°ngiltereM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaFransaM.SchumacherK.RaikkonenD.CoulthardAlmanyaM.SchumacherJ.P.MontoyaR.SchumacherMacaristanR.BarrichelloM.SchumacherR.SchumacherBelçikaM.SchumacherR.BarrichelloJ.P.MontoyaÄ°talyaR.BarrichelloM.SchumacherE.IrvineABDR.BarrichelloM.SchumacherD.CoulthardJaponyaM.SchumacherR.BarrichelloK.RaikkonenÂ
button