Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 13, 2008 00:00
Dünyanın en önemli motorsporları organizasyonu Formula 1’de 11 yarış geride kaldı. Bu 11 yarışın geride kalmasının ardından Formula 1’in en önemli takımlarından biri olan Ferrari cephesinden önemli gelişmeler yaşanmaya başladı.
Öyle ki takımın sezon kalan yarışlarında ve özellikle son bölümlerinde daha hızlı olabilmesi için emekli pilot Michael Schumacher yeniden göreve çağrıldı. Araçta yaptırdığı küçük mekanik değişikliklerle hızlanmasını sağlayan ve bu sayede attığı tur zamanlarını 1 saniye hatta daha da fazla geliştirmek gibi bir kabiliyeti olan Michael Schumacher, Ferrari ile yeniden testlere başlayacak. İtalya Monza’da düzenlenecek olan testlere çıkacak olan Schumacher böylelikle kendisini çok özleyen hayranlarını da biraz olsun mutlu etmiş olacak.
ALTI YARIŞTA BİR ZAFER
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın ilk beş yarışında tam anlamıyla Ferrari birincilikleri vardı. Açılış yarışı olan Avustralya’yı Hamilton’a kaptırmalarının dışında Malezya ve İspanya’da Kimi Raikkonen, Bahreyn ve Türkiye’de ise Felipe Massa birincilikleri elde eden isimler oldu. Dört yarış arka arkaya birinciliği kimseye kaptırmayan Ferrari cephesinde bundan sonra ise tam anlamıyla bir çöküş başladı. Monako, İngiltere ve Almanya’da McLaren Mercedes pilotu Hamilton birinciliği elde ederken, Kanada’yı BMW Sauber pilotu Robert Kubica, Macaristan’ı ise bir diğer McLaren Mercedes pilotu Heikki Kovalainen ilk sırada tamamladı. Ferrari’nin yüzü bu son altı yarışta sadece Felipe Massa ile Fransa’da güldü. Son olarak İspanya yarışını kazanan ve toplam yedi yarıştır galibiyet yüzü göremeyen son şampiyon Kimi Raikkonen’in durumu ise daha kötü gibi görünüyor.
MASSA RÜZGARI MOTORA TAKILDI
Aslına bakarsanız Ferrari Takımı’nın kaderi Macaristan Grand Prix’sinde biraz olsun değişir gibi oldu. Bundan öncesinde pilotları bile McLaren Mercedes Takımı’na övgüler yağdıran takımın yüzü Macaristan’da Felipe Massa ile kısa bir süreliğine bile olsa güldü. Sıralama turlarında en iyi iki zamanı McLaren Mercedes pilotları yapmış olmasına rağmen yarışa üçüncü sıradan başlayan Ferrari pilotu Felipe Massa startta akılları baştan aldı. İki McLaren Mercedes pilotunun ortasına dalan ve yaptığı atakla tribünleri dolduran onbinlerce seyirciyi oldukları yerde, yarışı evlerinden takip eden 2 milyarın üzerinde insanı ise koltuklarında zıplatan Massa gerçekten de mükemmel bir geçiş gösterisi yaptı. Uzun süre hafızalardan silinmeyecek ve Formula 1 tarihine geçecek olan bu geçişin ardından Ferrari cephesinde yüzler gülmeye başladı. Elbette yarışın tamamlanmasına üç tur kalana kadar. Finişe üç tur kala hiçte alışık olmadığımız bir şekilde iflas eden Ferrari motoru yeniden takımda yüzlerin asılmasına neden olurken sanıyoruz en önemli şoku da startta ki mücadelesini zaferle sonlandıramayan Massa yaşadı.
KOVALAINEN MOTORA DUACI
Macaristan Grand Prix’sinde geçildiği Massa’yı kovalamanın derdinde olan Lewis Hamilton ise lastik patlatarak arka sıralara geriledi. Hızlı olmaya çalışmasına rağmen pit alanının yerini tutan Hamilton en azından yarışı beşinci sırada tamamlayarak şampiyonluk yolunda çok önemli puanları aldı. Startta yaşadığı şokun ardından birde lastik sorunu yaşayan McLaren Mercedes Takımı bu yarışta hiç beklemediği bir sonuç aldı. Herkes Massa’nın yarışı kazandığını düşünürken bir anda takım pilotu Heikki Kovalainen kariyerinin en önemli sonucuna imza atarak yarışı ilk sırada tamamladı. Daha önce en iyi sonucu sıralama turlarında elde ettiği birincilik olan Kovalainen böylelikle kariyerinin ilk birinciliğine imza atarken takımına da hiç beklenmedik bir birincilik kazandırmış oldu.
MARKALARDA DA FARK KAPANDI
Ferrari Takımı, Markalar Şampiyonası’nda da McLaren Mercedes Takımı’na önemli bir avantaj sağlamıştı. Fakat sezonun tamamlanmasına 7 yarış kaldığında iki takım arasında yalnızca 11 puan kaldığı görülüyor. Yani olması muhtemel bir McLaren Mercedes dublesinin ardından aradaki puan farkının kapanması işten bile değil. 111 puanı bulunan Ferrari cephesi Michael Schumacher’i yeniden testlere alarak 100 puanla arkasında yer alan McLaren Mercedes Takımı’nın bunu başarmasının önüne geçmenin hesaplarını yapıyor. Son altı yarıştan Ferrari 48 puan çıkarırken (üstelik bir duble ile) McLaren Mercedes Takımı ise 58 puan aldı (üstelik bir yarışta 0 puan çekti).