Güncelleme Tarihi:
İlk kez koşulan Malezya'daki Formula 1 yarışı, Ferrari takımı açısından pek de uğurlu olmadı. Ferrari'lerin ilk iki sırayı alarak hem markalar şampiyonasında, hem de sürücüler şampiyonasında 4 puan farkla öne geçmeleri FİA'nın (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kararıyla kesin bir yenilgiye dönüştü ve Mercedes ile Mika Hakkinen üstüste ikinci kez F1 şampiyonluğuna ulaştı.
Ferrari'lerin açık farkla diskalifiye edilmelerine neden olan gelişme ise Ferrari'nin bu yıl yarıştığı F 399 modelinde yapılan küçük bir değişiklik.
Otomobilin motor hava girişlerinin öünde yer alan stabilzatörün biraz uzatılıp, biraz da genişletilmesiyle, Ferrari'nin 3 yıldır muztarip olduğu aerodinamik sorunu biraz olsun giderilmişti. Sezon ortasından beri yeni motoruyla yarışan Ferrari bu değişiklikle motor gövde uyumunda da başarıyı sağlamıştı.
Söz konusu stabilizatörler otomobilin viraj kabiliyetini artrırken, virajlara rakiplerinden 1 veya 2 kilometre daha hızlı girmesini sağlıyordu. Bu 1-2 kilometrelik fark, viraj çıkışında çok daha çabuk akselere olma şansı yaratıyordu. Ancak FİA bu iki stabilztörün kurallara aykırı olduğu fikrinde..
Bu karar Formula 1'de büyük ve güçlü markaların korunuyor olabileceği fikrini güçlendirmekten öte bir işe yaramayacak. Mercedes'in korunduğu izlenimini yaratan bu karara Ferrari'nin itirazları FİA tarafından kabul görmedi. Ferrari ise bu işi uzatmak niyetinde değil.
Oysa Ferrari'nin çok kuvvetli bir kozu var. F1, Ferrai yarışmadığı zaman hiçbir esprisi olmayan bir şampiyona durumuna geliyor.
Yıllardır izleyici kaybeden F1 Ferrari'nin dünüşü ile tekrar popüler hale geldi. Almanlar bile kendi markaları Mercedes'i değil, Ferrari'yi destekliyorlar. Ancak Ferrari şampiyon olmasa bile Formula 1'den elde ettiği kazançtan ve imajdan memnun olduğu için FİA ile kavgayı büyütmek istemiyor.