Fenerbahçe, Trabzonspor ve Bursa suya iniyor

Güncelleme Tarihi:

Fenerbahçe, Trabzonspor ve Bursa suya iniyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2012 15:25

OFFSHORE’nin Türkiye’deki patronu Uğur Işık’ın dünyada büyük ses veren ve Su Olimpiyatı da denilen “Sürat Teknesi Dünya Kupası projesi” hayata geçirildi.

Haberin Devamı

Dünya Federasyonu bu büyük organizasyonu Türkiye’ye verdi. Offshore içinde Class1 ve Clas3-225, Formula1 ve Formula 2 kategorileri ile V gövdeli üstü açık ve kapalı, jet sky ve türbün motorlu (Hidro Plain) tipi tekneler 15 gün içersinde 3’er kez yarışacak. En yüksek puanı toplayan o disiplinde Dünya Kupasını kazanacak.

İstanbul Offshore Kulübü Başkanı Uğur Işık, sürat tekneleri organizasyonunun dünyada şimdiye değin yapılanların en muhteşemi olacağını belirterek, “Bu projemizi anlatırken, Dünya Federasyonu büyük heyecan duydu. Şu anda ülkemizde yapacağımız bu dev organizasyonun bütçeleri üzerinde çalışıyoruz. Her kategori de  Formula serilerinde 20’nin üzerinde. Offshore’de her kategoride 12 tekne, Jet Sky’de 30 tekne yarışacak. 15 gün süresince muhteşem teknelerin yarışacağı, dünyanın gözünün Türkiye’de olacağı şampiyonayı Boğaziçi, Haliç ve tarihi yarımadanın önünde yapmayı düşünüyoruz” dedi.

UĞUR IŞIK - FOTO GALERİ

STİHL TAKIMI ÜÇÜNCÜ KEZ DÜNYA ŞAMPİYONU

2011 Türkiye açısından organizasyonlar, üretilen projeler ile ilk’lerin yaşandığı bir yıl oldu. Dünya’da sıkça adımızdan söz ettirdiğimiz 2011 yılının bir değerlendirmesini yapan Işık, “Başarılı bir yıl geçirdik. 10 ayak 20 yarışlık şampiyona planlamıştım. 18 yarışla sezonu kapattık.  Işıklar Dünya Offshore 225 şampiyonasının 18 yarışını da Türkiye’de ilk kez Elazığ, Tunceli, Erdek ve Samsun illerinde gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadık. Kerem Tuncer –Alpay Akdilek ikilisinin yarıştığı STİHL takımı üçüncü kez Dünya şampiyonu olma başarısı gösterirken,  Murat Leki-Tuberk Uca’dan Beşiktaş ikinci, İtalyan pilotların yarıştığı GSYİAD Galatasaray üçüncü geldi. Yıl içinde kuzeyden güneye, batıdan doğuya Türkiye’nin neresinde su var ise dünya da ilk kez iki tv kanalından canlı yayınlar yapıldı. Yıl Mersin finali ile kapatıldı” dedi.

20 OFFSHORE YARIŞI İLE DÜNYA REKORU KIRILDI

İstanbul Offshore Kulübü  2010 yılında düzenlemiş olduğu 20 Offshore yarışı ile bir dünya rekorunu kırdı. U.I.M. (Union Internationale Motonautique) tarafından gönderilen yazıda, Türkiye temsilcisi olarak I.O.C. başarılarından dolayı kutlanarak ödüllendirilmişti. Dubai’de düzenlenen CLASS 1 Dünya Offshore Şampiyonası’nın sezon finalinin son yarışında tek Türk sporcu olarak mücadele eden Uğur Işık, Christian Zaborowski ikilisi  Işıklar-Relekta takımı ile  Dubai Grand Prix’ini üçüncülük kupası ile tamamladı.

HAVA YASTIĞI PROJESİ ÜRETİLDİ

İlk’lerin yılı 2011’de dünyanın hayretler içinde kaldığı bir projeye imza atıldı. Yarış sırasında devrilen teknelerin hemen düzeltilerek eski konumuna getirilip yarışı sürdürmesi için bir ‘hava yastığı” projesi üretildi. Uğur Işık bu proje ile ilgili olarak, “Pilotlar tekne içinde ters kalmışken içerden bir mekanizmayı açıyorlar ve bir balon şişmeye başlıyor. Ve bu balon ters olan tekneyi düzeltip yarışa hazır hale getiriyor. Bu projemizin ilk test uygulaması dünya ülkeleri arasında büyük ilgi uyandırdı. Dünya da ilk kez hava yastığı projesini ülkemizde yapılacak ilk yarışmada hayata geçireceğiz” dedi.
2012 yılında Birleşik Arap Emirlikleri ile görüşmelerin sürdürüldüğünü orada üç yarış yapmayı planladıklarını da vurgulayan Işık, bu yarışmaların Dubai, Abu Dabi ve Fujairah Emirliğinde yapılacağını söyledi.

Haberin Devamı

FENERBAHÇE, TRABZONSPOR VE BURSASPOR DA SUYA İNİYOR

2012 yılında kulüp takımlarının sayısını arttırmak için önemli adımların atıldığını sözlerine ekleyen Işık, “Beşiktaş ve GSYİAD Galatasaray’dan sonra Fenerbahçe, Trabzonspor ve Bursaspor kulüplerinin teknelerinin de Offshore yarışmalarına katılması için girişimlerde bulunduk ve olumlu yanıtlar aldık. Amacımız kulüp sayılarımızı arttırmaktır. Kulüpler bu olayı yeni bir spor dalının yetişmesi olarak görmeliler” dedi.

MERSİN’DE CLASS 1 DÜNYA ŞAMPİYONASI

Offshore yarışlarına ülkemizin doğu illerinin büyük ilgi duyduğuna değinen ve 2011 yılında Dünya şampiyonası finalini Mersin’de 15 binden fazla kişinin izlediğine değinen Işık, “Van’daki yarışmamızı 70 binden fazla seyirci büyük bir ilgi ile izledi. Bu rakkamın bir futbol maçının seyirci potansiyelinden çok fazla olduğu görülüyor. 2013 yılında Mersin ilimizde Class 1 Dünya şampiyonası düzenlemek istiyoruz. Bu konuda gerekli görüşmeler yapılıyor” dedi.

2011 DE 150 BİN SEYİRCİMİZ OLDU

Offshore yarışlarının ülke genelinde büyük seyirci potansiyeline ulaştığını vurgulayan Işık, “2011 yılında seyirci sayımız 150’i aştı. Bu yıl gençleri yetiştirmek için “V” gövdeli dıştan takma, kapalı kokpitli  sürat tekneleri projesini başlatıyoruz. Bu da dünyada bir ilk olacak” dedi.

MOTONOTİK FEDERASYONUNU KURMAK İSTİYORUZ

Şu anda Gelişmekte Olan Spor Kulüpleri Federasyonu’nun çatısı altında faaliyetlerini sürdürdüklerini, özerk bir federasyon olmak için iki yıldır çaba harcadıklarına değinen Işık, “En büyük dileğimiz; Motonotik Federasyonu adı altında faaliyetlerimizi sürdürmektir. Dünya platformunda çok büyük işler yapıyoruz ve ilk’lere imza atıyoruz ama yabancılara karşı müstakil bir federasyonumuzun olmayışının ezikliğini yaşıyoruz.  Dört tarafı denizlerle çevrili bir ülkedeyiz. Devletimizin biraz elimizden tutmasını arzuluyoruz. Bu spor devletin elini, desteğini bekliyor. Her kesimden seyirci profilimiz oldu. En çok seyircimiz ülkemizin doğu illerinde var. Tunceli Valimiz ‘bu yarışları bu bölgeye getirmekle bu bölge insanına  yaptığınız katkıyı tahmin edemezsiniz’ dedi. İşte biz de bu ilgiyi arttırarak sürdürmek istiyoruz” şeklinde konuştu.

DÜNYADA İLK KEZ KARBON AYAK İZİNİ SİLDİK

Halen Dünya’da sayılı kuruluş tarafından çevreye duyarlı bir etkinlik olarak uygulanan, karbon ayak izinin silinmesine ilişkin son derece önemli çevreci yaklaşıma, İstanbul Offshore Kulübü de dahil oldu. Dünya da karbon izini silen ilk ve tek şampiyona Işıklar Dünya Offshore Class 3-225 Şampiyonası’nda yaşandı.

Haberin Devamı

KARBON AYAK İZİ NEDİR?

Karbon Ayak izi birim karbondioksit cinsinden ölçülen, üretilen sera gazı miktarı açısından insan faaliyetlerinin çevreye verdiği zararın ölçüsüdür. Karbon ayak izi iki ana parçadan oluşur: doğrudan/birincil ayak izi ve dolaylı/ikincil ayak izi.

Birincil ayak izi evsel enerji tüketimi ve ulaşım (sözgelimi araba ve uçak) dahil olmak üzere fosil yakıtlarının yanmasından ortaya çıkan doğrudan CO2 emisyonlarının ölçüsüdür.
İkincil ayak izi kullandığımız ürünlerin tüm yaşam döngüsünden bu ürünlerin imalatı ve en sonunda bozulmalarıyla ilgili olan dolaylı CO2 emisyonlarının ölçüsüdür.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!