Güncelleme Tarihi:
SU PROJESİ DAHA ÖNCE TUTMAMIŞTI
Fenerium’da yönetime geldikten sonra 16 şirketle 5 milyon dolarlık anlaşma imzalayan Abdullah Kiğılı, taraftar ürünü sektörüne ilginç iki yeni ürün getiriyor. Bursa’nın ünlü Koru Su markasıyla üç yıllık anlaşma imzalayan Kiğılı, içme suyunu da Fenerli yapacak. Bir güvenlik şirketi de Fener Alarm adıyla ev ve ofisleri koruyacak.
Fenerbahçe Kulübü’nün, Fenerbahçe Spor Ürünleri A.Ş.’den (Fenerium) Sorumlu Asbaşkanı ve Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, göreve geldiği Temmuz ayından bu yana 16 yeni şirketle anlaştı, şirketin kasasına 5 milyon dolar kazandırdı. Dün Bloomberg HT’de yayınlanan HT Ekonomi Soruyor programının konuğu olan Abdullah Kiğılı, Fenerium ve Kiğılı markasıyla ilgili hedeflerini paylaştı…
- Futbol kulüplerinin rekabeti sadece sahada değil, taraftar ürünlerinde de kıyasıya bir yarış var. Siz de bir hazır giyimci olarak Fenerium’un başına geçtiniz. Ne değişti bu sürede?
Yakında Fener Su piyasaya çıkıyor. Bursa’nın en ünlü su markası Koru Su ile üç yıllık bir anlaşma imzaladık. Çok yakında piyasaya çıkıyor, hem pet, hem de damacana olacak. 2013 yılına kadar yapılan anlaşmayla herkese Fener Su içirmeyi planlıyoruz. İkinci işimiz Fener Alarm, ev ve işyerlerinde kullanılacak yepyeni bir ürün çıkarıyoruz. Evre Alarm adlı şirketle 5 yıllık sözleşme yaptık. Gelecekler, eve ücretsiz kuracaklar. Günlük 1 dolar ücretle sizi merkezden izleyerek koruyacaklar.
- Bu ikisi daha önce yapılmamış işler. Tekstil ve hazır giyimde de
yenilikler var mı?
Zorlu Holding ile yeni bir anlaşma yaptık, havlu, bornoz, nevresim, uyku seti üretecekler. Flo Ayakkabı ile anlaştık, Kinetix spor ayakkabıları Fenerium’larda da satılacak. Ayrıca Muya ile anlaştık. Bu şirketlere Fenerbahçe taraftar ürünlerini kendi mağazalarında da satma hakkı tanıyoruz. Satıştan pay alacağız. Deniz ürünleri, su topu, su yatağı, cam ürünleri, su bardakları, oyun kâğıtları da geliyor. Ayrıca Silk&Cassmere de bizim için ipek ve kaşmir ürünleri üretecek. Mor Ajans şemsiye, İzteks de pijama üretecek taraftarlar için.
- Bu anlaşmaların parasal büyüklüğü nedir?
16 şirketle 5 milyon dolarlık sözleşme imzaladık. Fenerium’un cirosu şu anda 40 milyon dolar. Hedefimiz 100 mağazaya ulaşıp, 100 milyon dolarlık bir ciro yakalayıp şirketi halka açmak.
- Mağaza yapısında değişiklik var mı?
Kiğılı’daki sistemi Fenerium’lara da getirdik. Artık onlar da bayilik kanalıyla büyümeyecek, kendi mağazalarını kendi açacak kendi eğitimini verecek.
'Erkek giyiminde yabancıların şansı yok'
“Yabancı markalar gelsin, rehavetten kurtulduk. Türk hazır giyiminde kadın markaları zayıf. Ama erkek giyiminde ve bir de jean’de dünyanın hangi markası gelip bizlerle rekabet edebilir ki? Çünkü biz erkek giyimciler ve jean’ciler dünyanın her yerine mal satabilecek güçteyiz. Bununla rekabet edemezler. Şu ana kadar pek çoğu geldi başarılı olamayıp gitti.”
Bloomberg HT’ye konuk oldu
Abdullah Kiğılı, Bloomberg HT’de yayınlanan HT Ekonomi Soruyor’da Esen Evran’a Fenerium ve Kiğılı mağazalarının hedeflerini anlattı.