Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2006 00:00
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın startı 12 Mart tarihinde düzenlenecek olan Bahreyn Grand Prix’i ile veriliyor. 11 takım ve 22 pilot bu sezon 18 yarışlık takvimde kıyasıya bir mücadele verecek. Dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan ve her yıl 2.2 milyar insan tarafından takip edilen Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın bu yıl en önemli özelliği Formula 1 otoriteleri tarafından kesin bir favorinin gösterilememesi.
Bu nedenle Formula 1’de bu yıl özlenen bir şampiyonluk kapışmasının olması bekleniyor. 22 Ekim’de Brezilya’da sona erecek olan bu dev şölen 27 Ağustos Pazar günü sezonun 14’üncü ayağı olarak bir kez daha Türkiye’ye gelecek. DÜNYANIN en önemli
spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2006 sezonu 12 Mart tarihinde düzenlenecek olan Bahreyn Grand Prix’i ile start alıyor. Her yıl 2.2 milyar kişi tarafından takip edilen Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda bu sezonun en büyük özelliği kesin bir favorinin olmaması. Değişen kurallar, yeni uygulamaların ardından 2006 sezonunda Formula 1 otoriteleri tarafından şampiyonluğun kesin favorisi olarak kimse işaret edilmiyor. Bu nedenle bu sezonun geçtiğimiz yılların aksine daha da büyük bir heyecana sahne olması bekleniyor.
27 AĞUSTOS’TA İSTANBUL’DA
18 yarış olarak düzenlenecek olan Formula 1 heyecanı 12 Mart tarihinde düzenlenecek olan Bahreyn Grand Prix’i ile start aldıktan sonra 22 Ekim tarihinde koşulacak olan Brezilya Grand Prix’i ile sona erecek. Geçtiğimiz yıl ilk kez bu önemli organizasyona ev sahipliği yapan Türkiye ise yine takvimin en önemli yarışlarından biri olacak. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda sezonun 14’üncü ayağı olarak koşulacak olan Türkiye Grand Prix’si 27 Ağustos tarihinde İstanbul Park Pisti’nde sahne alacak. Bu yıl düzenlenecek olan yarışa birçok pilotun pistte daha önce yarışmış olmasının çekişmeyi artıracağı düşünülüyor.
KİMSE FAVORİ GÖSTERMİYOR
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda bu sezonun en önemli özelliklerinden birisi Formula 1 otoriteleri tarafından bir favorinin gösterilmemesi. Daha önceki sezonlarda her zaman bir favori ile start alan Formula 1’de bu sezon neredeyse bütün takımlar kapalı birer kutu. Tabii ki bunda en önemli etken değişen teknik kuralların bu yıl uygulanmaya başlaması. Bu kural değişikliklerinden ilki ve en önemlisi tabii ki araçlardaki motor değişiklikleri.
MOTORLAR DEĞİŞTİ
Takımlar bu yıl Formula 1’de V10 silindirli motorlar yerine V8 silindirli motorlarla start alacak. Sezon öncesinde motor değişiklikleri nedeniyle tüm takımlar bu yöndeki geliştirme çalışmalarına ağırlık verdi. Düzenlenen testlerin ardından yeni motorlarla otomobillerin biraz daha yavaşlamış olduğu görülse bile sezonun ilk startı verilmeden yeni motorlar hakkında kesin bir karar vermek mümkün değil. Araçlardaki motor değişiklikleri ile birlikte aerodinamik özelliklerde de değişiklikler var. Yani tüm bu değişikliklerin yarış performansına nasıl yansıyacağını Bahreyn GP’sinde start ışıklarının sönmesiyle birlikte göreceğiz.
Renault unvanını koruyacak mıFormula 1’de geçtiğimiz sezonu büyük başarılarla tamamlayan Renault Takımı yine tüm dikkatleri üzerine toplayacak gibi. Daha sezon başlamadan Fernando Alonso’nun 2007 yılı için McLaren Mercedes’e
transfer olması ile adı hiç gündemden düşmeyen Renault Takımı sezonun ilk startı öncesinde yine iddialılar arasında. Yapılan testlerin ardından Renault Takımı’nın elde ettiği zamanlar şampiyonluk için yeterli mi bilinmez ama takım yine oldukça iddialı. Ancak bu yıl takımın sırtında unvan korumak gibi ağır bir sorumluluk bulunduğunu da unutmamakta yarar var.
McLaren pilotları koltuk derdindeMcLaren Mercedes Takımı sezon öncesinde 2007 yılı için önemli gelişmelere imza attı. Takım Vodafone ile sponsorluk anlaşması imzaladıktan sonra Fernando Alonso ile de sözleşme yaparak tüm dikkatleri üzerine çekti. Yapılan bu anlaşmaların ardından McLaren Mercedes Takımı’nın 2007 yılında önemli bir atağa kalkacağı görülüyor. Ancak takımın bu yılda şampiyonluk hedeflediği biliniyor. Fakat sezon öncesinde yapılan testlerde takımın en önemli pilotu olan Kimi Raikkonen’in motordan yana olumsuz açıklamalar yapması da kafalarda soru işaretleri oluşmasına neden oldu.
Diğer taraftan geçtiğimiz yıl büyük umutlarla takıma dahil edilen ancak bekleneni veremeyen Juan Pablo Montoya’nın bu yıl sergileyeceği performansta merakla bekleniyor. McLaren Mercedes pilotlarından en azından birinin önümüzdeki sezon takıma veda edeceğinin belli olması da kafalarda soru işaretleri oluşmasına neden oluyor.
Toyota için artık birincilik zamanı2002 yılında kurulan ve bugüne kadar ilk kez geçtiğimiz yıl varlığı tam olarak hissedilerek sezonu Markalar Şampiyonası’nda dördüncü sırada tamamlayan Toyota Takımı ise bu yıl önemli hesaplar peşinde. Yine Ralf Schumacher ve Jarno Trulli ile start alacak olan Toyota Takımı bu yıl flaş sonuçlara imza atabilir. Takım yetkilileri artık daha önemli başarıların zamanının ve artık birincilik elde etmenin vakti geldiğine inanıyor. Formula 1’de beşinci sezonunun geçirecek olan takım en azından bu yıl özlediği yarış birinciliğini kazanmak istiyor.
İşte 11 takım ve 22 pilot Takım1.pilot 2.pilot
1. Renault F1 TeamFernando AlonsoGiancarlo Fisichella
2. McLaren MercedesKimi RaikkonenJuan Pablo Montoya
3. FerrariMichael SchumacherFelipe Massa
4. ToyotaRalf SchumacherJarno Trulli
5. WilliamsMark WebberNico Rosberg
6. HondaRubens BarrichelloJenson Button
7. Red BullDavid CoulthardChristian Klien
8. BMW SauberNick HeidfeldJacques Villeneuve
9. Midland F1Tiago MonteiroChristijan Albers
10. Toro RossoVitantonio LiuzziScott Speed
11. Super AguriTakuma SatoYuji Ide
2006 takvimi1. Bahreyn GP12 Mart 2006
2. Malezya GP19 Mart 2006
3. Avustralya GP02 Nisan 2006
4. San Marino GP23 Nisan 2006
5. Avrupa GP07 Mayıs 2006
6. İspanya GP14 Mayıs 2006
7. Monako GP28 Mayıs 2006
8. İngiltere GP11 Haziran 2006
9. Kanada GP25 Haziran 2006
10. Amerika GP02 Temmuz 2006
11. Fransa GP16 Temmuz 2006
12. Almanya GP30 Temmuz 2006
13. Macaristan GP06 Ağustos 2006
14. Türkiye GP27 Ağustos 2006
15. İtalya GP10 Eylül 2006
16. Çin GP01 Ekim 2006
17. Japonya GP08 Ekim 2006
18. Brezilya GP22 Ekim 2006
Yepyeni takımlar oluştu Honda süpriz yapabilirFormula 1 Dünya Şampiyonası’nda mücadele edecek olan diğer takımlarda ise önemli bir yapılanma olduğu görülüyor. Williams, Honda, Red Bull, BMW Sauber, Midland F1, Toro Rosso ve Super Aguri takımlarında yenilenme var. Geçtiğimiz yıla kadar BMW ile yarışan Williams artık tek başına. BMW ise Sauber’i alarak yoluna devam ediyor. Geçtiğimiz yılın bazı yarışlarında dikkatleri üzerine toplayan Red Bull bu yıl Toro Rosso ile birlikte iki takım olarak mücadele edecek. Ferrari motoru ise onların en büyük kozu. Jordan Takımı’nı satın alan Midland F1 süprizleri açık bir takım. Bu sezon BAR’ın hisselerini alarak yoluna Honda olarak devam eden Honda Takımı ise gizli sürpriz olabilir. Bünyesinde Rubens Barrichello ve Jenson Button gibi iki önemli pilotu bulunduran Honda Takımı büyüklerin bu yıl belalısı olacak gibi. Yine Honda tarafından desteklenen Super Aguri Takımı ise bu yıl gelecek yılların hazırlığını yapacak.
Ferrari tam bir kapalı kutuBu sezon en çok merak edilenlerin başında ise Ferrari’nin nasıl bir performans sergileyeceği geliyor. Altı kez arka arkaya Markalar Şampiyonu olarak Formula 1’e ambargo koyan Ferrari Takımı geçtiğimiz yıl büyük bir hayal kırıklığı yaşamış ve yaşatmıştı. Aynı şekilde beş kez arka arkaya Pilotlar Şampiyonu olan Michael Schumacher de oldukça kötü bir sezon geçirmişti. Şimdi yeni sezon öncesinde bu önemli ikilinin neler yapacağı merak konusu. İlk testler onlar içinde hiç ümit verici bir şekilde geçmedi. Bununla birlikte yaşayan efsane olarak adlandırılan Michael Schumacher’in sezon öncesinde bırakabilirim yönünde yaptığı açıklamalarda kafaların iyice karışmasına neden oldu. Takımın ikinci pilotluğunu yapacak olan Felipe Massa ise tam bir soru işareti.