Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2006 00:00
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın bir alt kategorisi olarak görülen ve bu sezon Petrol Ofisi FMS Takımı’nın da boy gösterdiği GP2 Şampiyonası’nın geride kalan yarışlarında yıldız adayları birer birer parlamaya başladı. Türk pilot Jason Tahincioğlu’nun da start aldığı GP2 Şampiyonası, Formula 1 patronları tarafından yakından izleniyor ve burada dikkat çeken pilotların önü Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda start almak için tamamen açılıyor. Sezonun geride kalan altı yarışında en çok öne çıkan isimse Art Grand Prix pilotu Lewis Hamilton oldu.
Formula 1 Dünya Şampiyonası organizasyonu içinde olmak ve oradaki atmosferi solumak herkesin en önemli hayallerinden biri. Her yıl milyarlarca insan tarafından takip edilen dünyanın en önemli
spor organizasyonlarından Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda gençlerin en büyük hayali ise orada start alan pilotlar listesine isimlerini yazdırabilmek. Bu konuda en büyük avantajı elinde bulunduran gençler ise GP2 Şampiyonası’nda start alanlar. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın bir alt kategorisi olarak düzenlenen GP2 Şampiyonası’nda start alan pilotlar, bu yarışlarda kendilerini başarıyla gösterebildikleri taktirde Formula 1’e giden kapıları sonuna kadar aralıyor. GP2 Şampiyonası’nda start alan pilotların en büyük avantajı ise Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın Avrupa’da düzenlenen yarışlarında aynı anda pistte olmak. Yani Avrupa’da bir Formula yarışı düzenlenirken, GP2 pilotları da aynı piste
çıkarak şampiyonluk mücadelesi veriyor. Schumacher, Alonso ve Raikkonen gibi isimlerle aynı anda piste çıkan pilotlar hayallerinin peşinden koşuyor.
PETROL OFİSİ FISICHELLA İLE BİRLİKTEFormula 1’in alt kategorisi olan GP2’de Türkiye’de akaryakıt sektörünün lideri konumunda bulunan Petrol Ofisi de yer alıyor. Renault pilotu İtalyan Giancarlo Fisichella’nın takımı FMS’ye sponsor olan Petrol Ofisi, ay yıldızlı bayrağımızı dünyanın en önemli pistlerinde dalgalandırıyor. Bunun yanında Petrol Ofisi FMS Takımı’nda bir Türk pilot da boy gösteriyor. Jason Tahincioğlu, GP2 yarışlarında start alarak Türkiye’nin ismini tüm pistlerde temsil ediyor. Takım Fisichella’nın yapmış olduğu açıklamaya göre, bu yılı en iyi sonuçlarla tamamlamalarının ardından asıl güçlerini önümüzdeki sezonda ortaya koymayı planlıyor. Jason Tahincioğlu’nun Petrol Ofisi FMS Takımı’nda takım arkadaşlığını ise Giorgio Pantano yapıyor.
GP2 Şampiyonası’nda geride kalan yarışların ardından şüphesiz en çok dikkat çeken isim, şu an şampiyona lideri de olan Lewis Hamilton. Art Grand Prix Takımı adına yarışan Lewis Hamilton, şimdiden ismini birçok Formula 1 Takımı ile birlikte anılır konuma getirmeyi başardı. 67 puanla şampiyona lideri olan Lewis Hamilton’un adı McLaren Mercedes Takımı ile bile anılıyor.
Şampiyonada ikinci sırada bulunan Nelson Piquet JR ise zaten adından da anlaşılacağı gibi Formula 1 genlerine sahip olan bir pilot. Formula 1 tarihinde adını altın harflerle yazdıran bir ailenin genlerini taşıyan Junior Piquet, 46 puanla ikinci sırada ve o da Formula 1 patronlarının listesinde. Şampiyonada üçüncü sırada ise bir diğer Art Grand Prix pilotu olan Alexandre Premat yer alıyor. 2006 sezonunda altı yarışın geride kaldığı GP2 Şampiyonası’nda bir sonraki start 15 Temmuz tarihinde Fransa’da verilecek. Sezonun tamamlanmasına altı yarışın kaldığı GP2 Şampiyonası, 26-27 Ağustos tarihlerinde İstanbul Park Pisti’ne de gelecek.
Villeneuve Toyota flörtü
1997 yılının şampiyonu olan Kanadalı pilot Jacques Villeneuve ile ilgili ortalıkla yeni bir dedikodu daha dolaşmaya başladı. BMW Sauber Takımı adına mücadele eden ve bazı yarışlarda sergilediği performansla eski günlerine geri döndüğü izlenimini uyandıran Villeneuve ile Toyota’nın ilgilendiği konuşuluyor. Bu sezon beklediği sonuçları alamayan Toyota Takımı sezonun kalan yarışlarında en azından özlenen birinciliği elde etmek için bir şeyler yapmak isterken, gelecek yılların planlarını da yapmaya başladı. Toyota Takımı’nın ilk hedef olarak Formula 1 tecrübesi oldukça fazla olan Villeneuve ile ilgilendiği belirtiliyor. Ancak Kanadalı pilot böyle bir görüşmenin olmadığını ve takımı BMW Sauber’de kalmak istediğini dile getiriyor.
Cemil Çıpa ikinci sırada
Akaryakıt ve madeni yağ sektörünün lideri Petrol Ofisi, Formula 1 ve GP2 sponsorluklarından sonra Formula 3 Avrupa Şampiyonası’nda yarışan genç pilot Cemil Çıpa’ya da sponsor olarak uluslararası alanda motorsporlarına yaptığı yatırımı devam ettiriyor. Dünyanın en önemli F1 pilot okulu sayılan F3 Euro Series’de (Avrupa F3 Şampiyonası) gençler kategorisinde yarışan 18 yaşındaki genç ve başarılı pilot Cemil Çıpa, Petrol Ofisi adını uluslararası arenada tanıtıyor. Türkiye’nin en genç ve başarılı pilotu olarak bilinen Cemil Çıpa, Avrupa Formula 3 Şampiyonası’nda 9 Nisan’da Hockenheim pistinde başlayan yarış maratonunda iki yarış sonrasında kendi kategorisinde 22 puanla ikinci sırada yer alıyor. Eski otomobil yarışçısı ve GM Racing’i kuran ve motorsporlarına birçok sürücü yetiştirmiş olan Sigi Müller’in Avusturya kökenli HBR Motosport takım aracı ile yarışan Cemil Çıpa büyük bir başarıya imza atıyor.
Dizel Audi, 24 saatlik yarışta rakip tanımadıAudi Motorsports, yeni geliştirdiği dizel motorlu yarış otomobili R10 TDI ile dünyanın en zorlu otomobil yarışı olan Le Mans 24 Saat’i kazanarak tarihte yepyeni bir sayfa açmış oldu. 17-18 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen ve 24 saat kesintisiz süren Le Mans yarışında Audi tarihe adını altın harflerle yazdırmayı başardı. Son dönemlerde büyük bir hızla gelişen ve gelişmeye devam eden dizel teknolojilerinin ve dizel yakıtların ulaşmış olduğu nokta iyice gün ışığına çıkmış oldu. Audi Motorsports, yeni geliştirdiği dizel motorlu yarış otomobili R10 TDI ile dünyanın en zorlu otomobil yarışı olan Le Mans 24 Saat’i kazanarak bu yarışı "dizel motorlu yarış otomobili ile kazanan ilk otomobil üreticisi" unvanını kazandı.
235 BİN KİŞİ TAKİP ETTİ
1923 yılından günümüze kadar olan süreçte görkemli bir gelenek haline gelen Le Mans 24 Saat Yarışı’nın bu yılki ayağı, 235 bin biletli seyircinin dikkatli ve heyecanlı takibi altında gerçekleşti. 13.6 kilometre uzunluğundaki Sarthe Pisti’nde start alan 2006 Le Mans 24 Saat Yarışı, her yıl olduğu gibi birçok ekibin katılımına sahne oldu. 4 ayrı kategoride (LMP1, LMP2, GT1, GT2) start alan yarışa ilgi her zaman olduğu gibi yine oldukça fazlaydı. Le Mans 24 Saat Yarışı’na katılan 98 araç, hava sıcaklığının gölgede 30 dereceyi aştığı oldukça zorlayıcı fiziki koşullarda yarıştı.
ÜST ÜSTE ALTINCI ZAFERİ
Yarış sonunda Biela/Pirro/Werner’den kurulu 8 numaralı R10 damalı bayrağı ilk gören ise dizel motorlu Audi yarış otomobili oldu. 24 saat boyunca pistte 380 tur atan ekip, en yakın takipçisi olan Pescarolo Sport’a 4 tur fark atmayı başardı. Pescarolo Sport Takımı’nda Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında fırtınalar estiren Sebastien Loeb’de start aldı. Loeb’ün takım arkadaşları ise Eric Helary ve Franck Montagny’di. Audi Motorsport’un ikinci aracını kullanın Kristensen/Capello/McNish ise liderle aralarında 13 turluk farkla finişe üçüncü sırada gelerek bu zorlu maratonu tamamlamayı başardı. 2000 yılından beri Le Mans 24 Saat Yarış’larında bugüne kadar 5 kez zaferle ayrılan Audi Takımı, R10 TDI ile start aldığı yarışı da kazanarak 6’ncı kez arka arkaya Le Mans zaferini elde etmiş oldu.
Alonso dörtledi fark 25’e çıktıRenault Takımı’nın İspanyol pilotu Fernando Alonso, Kanada Grand Prix’sinde de ilk sırada finiş görmeyi başardı. Alonso böylelikle, arka arkaya dördüncü zaferini elde ederek önemli bir başarıya da imza atmış olmanın keyfini yaşadı. Sezonun geride kalan 9 yarışından 6’sını ilk sırada tamamlayan ve diğer üçünde de ikinci sırada finiş gören Alonso, şampiyonluk yolunda da en yakın rakibi Michael Schumacher ile arasındaki puan farkını 25’e çıkardı. Ferrari pilotu Michael Schumacher ise yarışı son turda Kimi Raikkonen’in hediyesiyle ikinci sırada tamamlandı. Son tura ikinci sırada giren McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen, bu turda aracının hakimiyetini kaybedince yarışı üçüncü sırada tamamladı. Yaşanan bu olayın ardından Ferrari pilotu Michael Schumacher yarışı ikinci sırada tamamlayarak, Fernando Alonso ile arasındaki puan farkını daha da fazla açılmasını engellemiş oldu. Kanada Grand Prix’sinde toplam yedi pilot finiş göremedi.
BOL OLAY VARDIFormula 1 Dünya Şampiyonası’nda sezonun dokuzuncu ayağı olan Kanada Grand Prix’sinde bol bol olay vardı. İlk olarak Nico Rosberg ve Juan Pablo Montoya arasında yaşanan mücadele Rosberg’in duvara çarpıp yarış dışı kalmasıyla sonuçlandı. Bununla birlikte, birbirlerine çarpan Midland pilotları da pit alanına girmek zorunda kaldı. Midland pilotu Christijan Albers bu olayın ardından yarışa devam edemedi. Super Aguri pilotu Franck Montagny de yarışa henüz başında veda eden pilotlar arasında yer aldı. Renault pilotu Giancarlo Fisichella ise starttan erken çıktığı için pitten geçme cezası aldı. Yarışa veda eden pilotları Rubens Barrichello ve Juan Pablo Montoya izledi. Sorunlu bir yarış çıkaran Ralf Schumacher aracını pite çekerken, babasının adının verildiği pistte yarışan Jacques Villeneuve ise duvara çarparak yarışa noktayı koydu.
Pilotlar Şampiyonası1. Fernando Alonso84
2. Michael Schumacher59
3. Kimi Raikkonen39
4. Giancarlo Fisichella37
5. Felipe Massa28
6. Juan Pablo Montoya26
7. Jenson Button16
8. Rubens Barrichello13
9. Nick Heidfeld12
10. Ralf Schumacher8
Markalar Şampiyonası
1. Renault121
2. Ferrari87
3. McLaren Mercedes65
4. Honda29
5. BMW Sauber19
6. Toyota11
7. Toyota11
8. Red Bull9
9. Toro Rosso0
10. MF1 Racing0
11. Super Aguri F10