OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 21, 2005 00:00
ABD’de Formula 1 yarışında 7 takımın birden güvenlik gerekçesiyle yarıştan çekilmesi, 120 bin seyircinin ödediÄŸi paraların ne olacağı tartışması yarattı. Seyircilerin, bilet parasını geri almak için dava açabileceÄŸine dikkat çeken TOMSFED BaÅŸkanı Mümtaz TahincioÄŸlu, sponsorların da benzer talep bulunabileceÄŸini belirtti.ÖNCEKÄ° gün Formula 1’in Indianapolis yarışlarında 7 takımın birden güvenlik gerekçesiyle yarıştan çekilmesi 120 bin seyircinin ödediÄŸi paraların ne olacağı konusunu gündeme getirdi. 1950 yılından beri düzenlenen Formula 1 Dünya Åžampiyonası’nda ilk kez yaÅŸanan bu durumun özellikle, tüketici haklarının son derece iyi korunduÄŸu bilinen ABD’de gerçekleÅŸmiÅŸ olması organizatör firmayı zor durumda bıraktı.BÃœYÃœK ÅžANSIZLIK: Bu olayın ABD’de yaÅŸanmış olmasını ‘büyük bir ÅŸansızlık’ olarak nitelendiren Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOMSFED) BaÅŸkanı Mümtaz TahincioÄŸlu, bu ülkede insanların tazminat davası açma kültürünün oldukça geliÅŸmiÅŸ olduÄŸuna dikkat çekti. Seyircilerden birinin satın almış olduÄŸu biletin karşılığını alamadığı gerekçesiyle tazminat davası açmasının, zincirleme bir etki yaratabileceÄŸini söyleyen TahincioÄŸlu, bu davaların önüne geçebilmek için organizatör firmanın bilet ücretlerinin yarısının geri verileceÄŸi taahhüdünde bulunabileceÄŸini kaydetti. TahincioÄŸlu, ‘ABD’deki yarış için 30 milyon dolar bilet hasılatı olsa, iÅŸletmeci firma büyük masraflar yapmış olmasına raÄŸmen kárından feragat edecek. Belki de baÅŸa baÅŸ noktasına gelecek’ dedi. SPONSORLARIN DURUMU: TahincioÄŸlu, sponsor firmaların da tazminat davası açma ihtimali bulunduÄŸuna dikkat çekerek, şöyle konuÅŸtu: ‘Sponsorların bu konuda ciddi itirazları olacaktır diye düşünüyorum. Çünkü ABD çok büyük bir pazar ve uluslararası sponsor firmalar bu pazara önem veriyorlar. Bu firmaların itirazları sonucu belirli bir miktar para iadesi olabilir. Hatta ileriye dönük sponsorluk anlaÅŸmalarının yapısını deÄŸiÅŸtirebilir ve firmalar kendilerini bu gibi durumlarda güvence altına alacak düzenlemeler talep edebilirler.’ SÄ°GORTANIN ÖNEMÄ°: ABD’de yaÅŸanan olayın benzerlerinin yaÅŸanmaması için organizatör ÅŸirketlerin bundan sonra sigorta yaptıracaklarını belirten TahincioÄŸlu, ‘Bazıları bu kararı alan takımları suçlayacaktır. Ama bu olay Formula 1 camiası içinde sakin bir kafayla çözülebilir. Burada kasti bir durum yok. Takımların kendilerini güvende hissetmedikleri bir ortamda yarışmak istememeleri gayet normal’ diye konuÅŸtu. MICHELIN’İN Ä°MAJI: TahincioÄŸlu, yaÅŸananlardan sonra Michelin’in dünyadaki imajının zedelemeyeceÄŸini belirterek, ÅŸunları söyledi: ‘Michelin, FIA’ya bu lastik bu pist için güvenli deÄŸil deÄŸiÅŸtireyim dedi, ama kabul edilmedi. Asıl Indianapolis pisit sorunlu bir pist. Bu pist Indy 500 yarışlarından bozmadır ve viraj eÄŸimleri klasik Formula 1 pistlerinden farklıdır. Michelin’in 7 takımına karşılık sadece 3 takım Bridgestone lastiklerini kullanıyor. Dolayısıyla, bu olay Bridgestone’nin de başına gelebilirdi, ama denk gelmedi.’Michelin: Ãœzgünüz teknik sebepler araÅŸtırılıyorFRANSIZ lastik üreticisi Michelin ise Formula 1 Amerika Grand Prix’inde yaÅŸanan olaydan sonra ÅŸu açıklamayı yaptı: ‘Yarış öncesinde Michelin’in getirmiÅŸ olduÄŸu önerilerin kabul edilmemiÅŸ olması üzücü. Yarışın göstermiÅŸ olduÄŸu seyirden dolayı üzgün olmakla beraber, sürücülerin güvenliÄŸini herÅŸeyden önde tutuyoruz. Toyota’ların lastiklerinde cuma günü meydana gelen aksiliklerin teknik sebeplerini ise araÅŸtırmaya devam edeceÄŸiz. 7 partnerimize, iÅŸbirlikleri için teÅŸekkür ederiz.’Türkiye’ye ilgi azalmazTOMSFED BaÅŸkanı Mümtaz TahincioÄŸlu, ABD’de yaÅŸanan olayın Formula 1’in geleceÄŸini ve bundan sonraki yarışları etkilemeyeceÄŸini savunarak şöyle konuÅŸtu: ‘Bu olay izole edilecek ve sezona kalınan yerden devam edilecektir. Yani 19-21 AÄŸustos tarihleri arasında Türkiye’de düzenlenecek Formula 1 yarışlarını kesinlikle etkilemez. Ä°stanbul’daki yarışlara ilginin ve katılımın azalması söz konusu deÄŸildir.’Â
button