OluÅŸturulma Tarihi: Mart 05, 2004 00:00
Formula-1'de 2003-04 sezonu, 4 aylık bir aradan sonra, hafta sonunda yapılacak Avustralya Grand Prix'siyle start alıyor. Yeni kuralları ve pistleriyle 7 Mart Pazar günü baÅŸlayacak dünya ÅŸampiyonasında, Bahreyn ve Çin hız makinalarına ilk kez ev sahipliÄŸi yapacak.PÄ°ST REKORU BUZ ADAM'DASezonun ilk yarışının yapılacağı Avustralya Grand Prix'inde geçen sezon Mc Laren Mercedes pilotu David Coulthard birincilik kürsüsüne çıkarken, bu piste ait tur rekorunu da yine aynı yarışta Coulthard'ın takım arkadaşı "Buz Adam" lakaplı Fin pilot Kimi Raikkonen 1.27.724'lük derecesiyle kırmıştı.Takımların genelde iki pit stop stratejisini tercih ettikleri pistin uzunluÄŸu 5 bin 303 metre. 1996 yılında kullanılmaya baÅŸlanan pistte, pilotlar en fazla 310 kilometre hıza ulaÅŸabilirken, yarış boyunca toplam 58 tur atacaklar. Melbourne kentindeki Avustralya Grand Prix'sinin sıralama turları yarın, yarış ise 7 Mart Pazar günü TSÄ° 05.00'de baÅŸlayacak ve NTV'den naklen yayınlanacak.     YENÄ° KURALLAR UYGULANACAK    Formula 1 yarışlarında pilotların sürüş yeteneklerini ön plana çıkarmak için bu sezondan itibaren sürücülerin otomatik vites sistemini, takımların da kalkış kontrol sistemlerini kullanmaları yasaklandı. Pilotlara, cuma günleri yapılan antrenmanların başından, yarışın sonuna dek aynı motoru kullanma zorunluluÄŸu getirilirken, sıralama turları öncesinde motor deÄŸiÅŸtirmenin cezası ise pistte 10 sıra geriden start almak olarak belirlendi. 2003 yılında otomobillerin arka kanatları 3 elementten oluÅŸurken, yeni sezonda bu kural 2 element olarak deÄŸiÅŸtirildi. Otomobillerde kanatların kenarları ve motor kapakları, sponsor reklamlarına daha fazla yer verilebilmesi için daha da büyütüldü. Sıralama turları, cumartesi günleri yerel saatle 14.00 ile 15.30 saatleri arasında 2 seans olarak yapılırken, seanslar 2 dakikalık farkla gerçekleÅŸecek. Pilotlar piste bir önceki yarışın sonucuna göre çıkacak. 2. seansta, önceki seansın en yavaÅŸ otomobili pistte ilk sırada yer alacak. 2 seans arasında takımlar, gerçek pit stop yapabilecek ve isterlerse yarış stratejilerini tamamıyla deÄŸiÅŸtirebilecekler.     TAKIMLARI VE PÄ°LOTLARI    Ferrari: Michael Schumacher, Rubens Barrichello Williams-BMW: Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher Mc Laren Mercedes: David Coulthard, Kimi Raikkonen Renault: Jarno Truli, Fernando Alanso BAR: Jenson Button, Takuma Sato Sauber: Giancarlo Fisichella, Felipe Massa Jaguar: Mark Webber, Cristian Klien Toyota: Olivier Panis, Cristiano da Matta Jordan: Jos Verstappen, Nick Heidfeld Minardi: Gianmaria Bruni, Zsolt Baumgartner     TRANSFERLER    Formula 1 yarışlarında yeni sezona girilirken birçok takım bin önceki sezonda sahip oldukları pilotlarıyla yola devam ederken, yeni transferler de gerçekleÅŸti. Mc Laren Mercedes, kendi takımı Williams-BMW ile anlaÅŸamayan ve sözleÅŸme yenilemeyen Kolombiyalı pilot Juan Pablo Montoya ile 2005 sezonu itibariyle anlaşırken, Ferrari, uzun süredir öneri götürmediÄŸi Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello ile nikah tazeledi. Takımlar Gelen Giden Ferrari - Felipe Massa Williams-BMW - - Mc Laren Mercedes Pedro de la Rosa - Renault Franck Montagny Allan McNish B.A.R - Jacques Villenueve Sauber Giancarlo Fisichella Herald Frentzen Felipe Massa Nick Heidfeld Jaguar Christian Klien Antonio Pizzonia Justin Wilson Toyota Ryan Briscoe - Jordan - Giancarlo Fisichella Minardi Gianmaria Bruni Jos Verstappen Zsolt Baumgartner Nicolas Kiesa Justin Wilson Â
button