Engin Kratzer: SPONSORLUK KAVRAMI VE HÜLYA AVŞAR

Güncelleme Tarihi:

Engin Kratzer: SPONSORLUK KAVRAMI VE HÜLYA AVŞAR
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2000 00:00

Engin KRATZER
Haberin Devamı

Dünya tenisinde sponsorluk yine revaçta. Birçok ülkede futboldan sonra en çok yatırım yapılan branş tenis. Tahminler yılda 20 milyar dolara yakın meblağın tenisçilere ve turnuvalara yatırıldığı gösteriyor. Seksenli yıllarda tenise yapılan yatırım, doksanlı yıllarda piyasaya yeni değişik doğaya yönelik spor dalları çıktığı için azaldı. Şirketler reklam paralarını bu yönde kaydırdılar. Fakat sonuçta tenise yapılan sponsorluğun getirisinin çok daha fazla olduğu bu kuruluşlar tarafından zaman içinde görüldü.

Televizyonun etkinliği kuşkusuz çok büyük. İzleyici saatlerce kort etrafındaki reklam panolarını görebiliyor. Tenisçinin kıyafet markası, kolundaki logo ismi, oynadığı raketin modeli ve raket telinin üzerindeki amblem seyircilerin aklında kalıyor. Oyun aralarındaki dinlenmelerde içecek markası, oyuncunun terini sildiği havludaki co-sponsorun markası gibi görsel etkinlikler, yatırım yapan şirketlere karşılığını fazlasıyla vermekte.

NEDEN TENİS?

Peki neden sponsorlar golfü seçmeyip de tenise daha çok yöneliyorlar? Tenisin bir başka özelliği de saha içindeki hareketlilik, mücadelenin ve duyguların ön plana çıktığı bir spor dalı olmasıdır. Tenisin artılarını saymakla bitiremeyeceğimiz de, ülkemizdeki duruma kısaca bir göz atalım. Bugün Türkiye'nin en büyük uluslararası etkinliği sayılacak TED-OPEN sahipsiz. Sahipsiz derken TED-OPEN'ın şu an ana sponsoru yok. Volkswagen üç sene ana sponsorluğu üstlenmişti. 2000 yıllarının VOLKSWAGEN-TED OPEN turnuvasını planlarken DOĞUŞ'un vazgeçmesi tabiiki üzücü ama yine de teşekkür ediyoruz.

AVŞAR ÖRNEK OLSUN

Geçenlerde Türkiye'nin ihtiyaçı olduğu sponsorluk anlayışını Hülya AVŞAR hepimize gösterdi. İleriye yönelik uluslararası alanda başarılı olabilecek Merve ASIMGİL'e yurt dışında turnuva oynayabilmesi için destek sözü verdi. Hülya AVŞAR hiçbir karşılık beklemediği MERVE'nin bu sene katılacağı en az 10 turnuvanın tüm masraflarını ödeyecek. Belki bu örnek bazı kuruluşları hareketlendirecektir. Aynen, yıllar öncesi ŞİLİ'de MARCELLO RİOS ve ARJANTİN'de GABRİELA SABATİNİ'nin bu sponsorluk anlayışıyla dünya tenisinde söz sahibi oldukları gibi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!