En tehlikeli yarışa ilk kez bir Türk takımı da giriyor

Güncelleme Tarihi:

En tehlikeli yarışa ilk kez bir Türk takımı da giriyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2006 00:00

Dünyanın en zorlu yarışı olarak bilinen Dakar Rallisi’ne tarihte ilk kez bir Türk takımı gidiyor. Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar’dan oluşan takım 4 Ocak tarihinde bu zorlu yarışta start almak için yola çıkıyor. 6 Ocak tarihinde yarışın startının verileceği Lizbon’a ulaşmayı planlıyorlar.

Sonrasında ise 21 Ocak tarihine kadar tam 9 bin kilometre boyunca zorlu şartlara, çöle ve doğa savaşına karşı savaş verecekler. Onların ilk hedefi elbette bu dünyanın en zorlu yarışını tamamlamak. Ancak tecrübeli ekibimiz yarışta önemli bir başarının da geleceğine inanıyor.

Dakar Rallisi’ne boşu boşuna dünyanın en zorlu yarışı denmiyor. Burada start alan pilotların 15 günde çöl şartlarında yaşadıkları ve yaptıkları yol gerçekten dudak uçuklatan türden. Olayı şu şekilde anlatmak gerekirse, pilotlar ilk olarak 15 günde 9 bin kilometre yolu geride bırakıyor. Evet, yanlış okumadınız tam 9 bin kilometre. Tabii ki bu yol bildiğimiz asfalt son derece kaliteli bir otoyol elbette değil. Geride bırakılan bu 9 bin kilometrenin büyük bir bölümü ağır çöl şartlarında koşuluyor. Hatta geçilen bölgelerde çoğu zaman pilotların can güvenliği de olmuyor. Yani çöl şartlarında oldukça ciddi kazalar ve ölümler yaşanırken, bununla birlikte bazı bölgelerde silahlı saldırılara bile uğruyorlar.

FİNİŞ GÖRMEK EN BÜYÜK ÖDÜL

İşte Dakar Rallisi saydığımız bu belli başlı nedenlerden dolayı dünyanın en zorlu rallisi olarak anılıyor. Bu yarışta start alan pilotlar için en önemli başarı ise 15 gün süren yarışın ardından her zaman olduğu gibi Dakar’da finişe ulaşabilmek. Çünkü bu yarışı bitirmek bile belli başına bir ödülü zaten hak ediyor. Otomobil, motosiklet ve kamyon olmak üzere üç farklı kategoride gerçekleştirilen yarışta en zorlu bölümü ise motosikletle start alanlar tamamlıyor. Çünkü onlar bu zorlu şartlar altında motosikletlerinin üzerinde tek başınalar. Otomobil ve kamyon kategorilerinde yarışanlar ise en azından üzerlerinde bir çatıyı ve yanlarında bir arkadaşını bulundurmanın bu zorlu ortamda lüksünü yaşıyorlar. İşte Türkiye bu zorlu yarışta bu yıl bir ekiple mücadele edecek. Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar ikilisinden oluşan Jim Beam Türk Takımı tam 9 bin km sürecek olan Dakar Rallisi’nde ülkemizi temsil edecek.

42 ÜLKE KATILIYOR

İnsan ve makinenin birlikte doğa ile mücadelesinin sınandığı ve Afrika çöllerinin kızgın sıcağında gerçekleşen 15 günlük dünyanın en zorlu rallisi Dakar, 6-21 Ocak 2007 tarihleri arasında 525 takım ve yüzlerce teknik ekibin katılımı ile Lizbon-Dakar arasında düzenleniyor. 4 kıta ve 42 değişik ülkeden 187 otomobil, 250 motosiklet ve 88 kamyonun sınırlarını zorlayarak bitirmeye çalıştıkları 8 bin 696 kilometrelik ralli bu yıl Portekiz’den başlayarak, İspanya, Fas, Moritanya ve Mali’yi geçerek Senegal (Dakar)’da son bulacak. 6 Ocak’ta Portekiz’in başkenti Lizbon’da start alacak 29’uncu Dakar Rallisi’nde 15 özel etap koşulacak. Her bir özel etap yapıldığı ülkenin coğrafi yapısına göre farklı özellikler taşırken, yarışçıların bu yılki en uzun etabı 817 kilometre ile Fas-Moritanya arasındaki Tan TanZouerat olacak. 2007 Dakar Rallisi’nde yarışçıları en çok navigasyon (yön bulma) zorlayacak. Yarışçılar GPS’i sadece pusula olarak kullanabilecek.

Mitsubishi’nin hakimiyeti var

Dakar Rallisi’nde Otomobil Kategorisi’nde start alan ekiplerin bu yıl en önemli hedefi ise Mitsubishi’nin hakimiyetini son vermek. Çünkü Mitsubishi bu zorlu yarışı altı yıldır arka arkaya kazanma başarısını gösteriyor. 2001 yılında Kleinschmidt, 2002 ve 2003 yıllarında Masuoka, 2004 ve 2005 yıllarında Peterhansel ile gülen Mitsubishi Takımı geçtiğimiz yıl ise zafere Alphand ile ulaştı.

Ölümlü kaza sayısı çok fazla

Zorlu yarışta birçok ölümlü kaza meydana geliyor. Örneğin 1982 yılında İngiliz Başbakanı Margaret Thatcher’ın oğlu Mark Thatcher, Fransız co-pilotuyla birlikte 6 gün kayboldu. Bulunduklarında hiçbir yaralanma söz konusu değildi. 1986 yılında Dakar Rallisi’nin mucidi ve organizatörü Thierry Sabine helikopter kazasında öldü. 1988 yılında Hollandalı ve 1 Fransız araç sürücüsü ile yine bir Fransız motosikletçi hayatını kaybetti. 2005 yılında İspanyol motosiklet yarışçısı Jose Manuel Perez ve iki kez Dakar Şampiyonluğuna sahip olan İtalyan motosikletçi Fabrizio Meoni hayatını kaybetti. 2006 yılında Avustralyalı KTM motosikletçisi Andy Caldecott hayatını kaybetti.

Ekibimiz çok tecrübeli

Zorlu Dakar Rallisi denince ülkemizde akla ilk gelen isimlerden biri Kemal Merkit. Zorlu çöl yarışlarında kaza yapan ve uzun süre bu nedenle kolunu kullanamayan Kemal Merkit, Dakar Rallisi’nde dördüncü kez start alacak. 1994 yılında Camel Trophy’ye katılan Kemal Merkit daha sonra enduro yarışlarında boy göstermeye başladı. Dünyanın en zorlu yarışlarında start alan Merkit, 2000, 2002 ve 2003 yıllarında Dakar Rallisi’nde start aldı. Merkit son olarak start aldığı 2003 yılında zorlu yarışı genel klasmanda 23’üncü sırada tamamlarken, 450 cc üzeri kategorisinde ise altıncılığı elde etti. Bu yıl dördüncü kez Dakar Rallisi’nde start alacak olan Merkit şimdi daha da iyi bir derece ile ülkemize dönmenin planlarını yapıyor. Dakar Rallisi’nde ülkemizi temsil edecek olan bir diğer yarışçı Kutlu Torunlar ise Windsurf yarışlarında ülkemizi olimpiyatlarda temsil etmiş bir sporcu. 1998 yılında Camel Trophy’ye katılan Kutlu Torunlar birkaç kez Dakar Rallisi’nin alt kategorilerinde yarışırken ülkemizde ise enduro yarışlarında boy gösteriyor.

İnternetten canlı takip edin

Motosiklet kategorisinde 250 yarışçı arasında yer alacak olan Türk ekibi 450 cc sınıfında KTM 450 Rally motosikletleri ile mücadele edecek. Daha önce 3 kez Dakar Rallisi’ne katılan ve 2 kez bitirerek genel klasmanda da 23’üncülük elde eden Kemal Merkit ve tecrübeli motorsporcusu Kutlu Torunlar’ın ilk hedefi 8696 kilometrelik bu zorlu yarışı bitirmek. İkinci büyük hedef ise genel klasmanda ilk 20 içerisinde yer alarak, 450 cc kategorisinde ilk 5 sırayı elde etmek. Afrika’nın kalbinde gerçekleşen sıra dışı sportif rekabet içerisinde yer alan yüzde 80’i amatör katılımcılardan oluşan Dakar Rallisi’nde motosiklet kategorisinde sporcular 450 cc ve 450 cc üstü olmak üzere Maraton (minimum düzeyde modifiye edilmiş motosikletler) ve Super Production (modifiye edilmiş motosikletler) sınıflarında mücadele edecek. Takımımızın da yarışacağı 450 cc sınıfında toplam yarışçıların yüzde 70’i yer alıyor. Dakar 2007’de uygulanacak önemli bir kural ise hız limiti getirilmiş olması. Son yıllarda yaşanan kazaların önlenmesi amacıyla uygulamaya konulan hız limiti ise 160 km/s.6-21 Ocak tarihleri arasında gerçekleşecek motorsporlarının zirve yarışı Dakar Rallisi’ne katılacak Jim Beam Turkish Team ile ilgili tüm detaylar www.dakarturk.com web sitesinden takip edilebilecek.

FIA’dan heyecanı artırmak için yeni ralli şampiyonası

Ralliye ilgi giderek azalıyor. Dünya Ralli Şampiyonası’nda yaşanan şampiyonluk mücadelesi giderek keyifsiz bir hal alıyor. Rallilerde start alan kahramanların sayısı giderek azalıyor. Bu gibi sözleri daha önce defalarca yazmıştık. Bunun doğal olarak farkında olan Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) yeni çözümler aramaya çoktan başladı. Ralli organizasyonuna olan ilgiyi yeniden artırmak için FIA yetkilileri yepyeni organizasyonlara imza atmaya başladı. Bunlardan ilki ise IRC (Intercontinental Rally Challenge) adı verilen organizasyon oldu.

Super 2000, Grup N, Grup A 5/6/7 kategorilerinde start almaya uygun olan otomobillerin yarışacağı yeni şampiyonada Fiat, Peugeot, Volkswagen ve Toyota’nın Super 2000 Kategorisi’nde yer alan otomobilleri ile katılmasına kesin gözüyle bakılıyor. Hatta Fiat ve Peugeot’un geçtiğimiz günlerde düzenlenen Bolonya Otomobil Fuarı’nda IRC’ye ilgi duyduklarını da dile getirdikleri belirtiliyor. Şampiyonanın en önemli özelliklerinden birisi ise televizyon yayını olacak. Açıklanan bilgilere göre Eurosport bu önemli organizasyonun resmi prodüktörü. Kanal tarafından yarışlardan en heyecanlı anlar TV izleyicisine ulaştırılacak ve her yarışta o ülkenin yerel ralli bilgilerinden de yararlanılacak. IRC’nin televizyon yayınlarında amaçlanan ana noktalardan biri de yayınların sadece ralli severlerin anlayabileceği yapıda olmayıp, uzman olmayan kişilerinde anlayabileceği nitelikte olması.

FIAT RALLİSİ BİR AYAK

Tabii ki bu organizasyonun ülkemiz adına en önemli detayı ise bir ayağının Türkiye’de koşulacak olması. Buna göre Avrupa Ralli Şampiyonası’nın bir ayağı olan Fiat Rallisi aynı zamanda IRC’nin de bir ayağını oluşturacak. Yani bu yarışta start alan pilotlar hem Avrupa Ralli Şampiyonası’na hem de Intercontinental Rally Challenge’a puan almış olacak. Bu yarışta start alacak olan Türk pilotlar ise bu iki yarışın dışında Türkiye Ralli Şampiyonası için de puan alacaklar. Geçtiğimiz yılda İstanbul’daki etaplarda koşulan Fiat Rallisi’nde bu yıl seyircileri ve katılımcıları önemli bir değişiklikte bekliyor. Buna göre yarış İstanbul ve çevresindeki toprak etaplarda gerçekleştirilecek. Açıklanan takvime göre Fiat Rallisi, 11-12 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek. Dokuz yarış olarak koşulacak olan IRC’ye ülkemiz dışında ev sahipliği yapacak olan diğer ülkeler ise Kenya, Belçika, Rusya, Portekiz, Çek Cumhuriyeti, İtalya, İsviçre ve Çin olacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!