Güncelleme Tarihi:
turkiyef1.com'un haberine göre, Almanya GP'deki motor haritalama tartışmasının ardından Red Bull, Macaristan'da kendisini süspansiyon ayarlarıyla ilgili tartışmanın ortasında buldu.
Takım patronu Christian Horner, takımın bu sezon tüm tartışmaların ardından hiçbir cezayla karşılaşmadığına dikkat çekerek, "Gerek sıralamaların sonunda, gerekse yarışın sonunda tüm incelemelerde aracın kurallara uygun olduğu anlaşılıyor. Gerisi hikaye" ifadelerini kullandı.
Sonuçta aracın yasal olup olmadığına FIA ve yarış hakemlerinin karar verdiğini söyleyen Horner, "Her zaman aracımız başka takımlar tarafından sorgulanıyor. Fakat her defasında da kurallara uygun olduğu görülüyor" dedi.
Bu yıl motor haritalama, sürüş yüksekliği tartışmalarının yanı sıra Red Bull, bu yıl çeşitli yarışlarda FIA'dan gelen uyarıların ardından taban tasarımı ile tekerlek göbeğindeki tasarımı değiştirmek zorunda kalmıştı.
Formula 1 doğasında rekabet olduğunu söyleyen Horner, yazılı kuralların da yoruma açık olduğunu vurguladı. Horner, "HRT'den Red Bull'a, her takım kuralları kendilerine göre yorumlar. Aksi takdirde her araç birbirinin aynısı olurdu. Gücümüzün bir parçası da bu yenilikçilik. Bundan dolayı eleştirilmemiz gerektiğini düşünmüyorum" dedi.