Güncelleme Tarihi:
Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone tarafından Türkiye'nin 26 milyon dolar vermemesi üzerine 2012 yarış takviminden çıkarılarak yerine Bahreyn'in dahil edildiğini açıklamasının ardından, İskender Arıoba, DHA'ya değerlendirmelerde bulundu. 23-25 Eylül 2011 tarihleri arasında Singapur'da düzenlenen Formula'nın gece yarışını izleyen ve burada Bernie Ecclestone ile görüşen Arıoba, Türkiye'nin takvimden çıkarılmasından Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincoğlu'nu sorumlu tuttu. Türkiye'de düzenlenen Formula 1 yarışlarında seyirci krizi yaşanmasına, Türk yarışçı yetiştirilmemesi ve Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu'nun kişisel kaprisi nedeniyle oğlunu yarıştırmak istemesinin neden olduğunu ileri süren Arıoba, Tahincioğlu ve yönetimini istifaya davet etti. Arıoba, "Eğer ülkenizde Formula 1 düzenleniyorsa ve bunun nimetlerinden yararlanamıyorsanız ya beceriksiz ya da kötü niyetlisiniz demektir. Çünkü Tahincioğlu GP 2'de (Formula 1'in bir alt kategorisi aynı gün yapılan bir yarış) sırf kişisel kaprisi nedeniyle kendi oğlunu son iki yıl üst üste üstelik Türk milli takımına bir de İtalyan pilot alarak yarıştırdı ve Jason Tahincioğlu ne yazık ki son iki yılda yapılan iki yarışta sonuncu oldu. Türk otomobil tutkunları pistte yarışan Türk pilot olmayınca bu yarışı izlemekten vazgeçti, seyirci kaçırıldı. Bu nedenle Federasyon başkanı ve yönetim kurulu, Formula ve otomobil sporlarına daha fazla zarar vermek istemiyorsa acilen istifa etmeli" dedi.
BAKAN KILIÇ BUNUN HESABINI SORMALI
Arıoba, Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç'ın federasyon yetkilileri tarafından yanlış bilgilerle donatıldığını savundu. Arıoba, "Bu nedenle Sayın Spor Bakanı Suat Kılıç, 'Formula 1'i elimizden nasıl kaçırdık? bu ülke ne kadar maddi ve manevi zarara uğratıldı?' sorularını ve nedenleri mutlaka araştırmalı, hesabını sormalı. Sayın bakan medyada yaptığı açıklamalarda Formula'nın şartlarını söylüyor. Bunlar zaten sözleşmelerde olan maddeler. Bakanımız fena halde yanıltılıyor, yanlış yönlendiriliyor. Sayın Kılıç 'dev tanıtım organize edelim' diyor. Dev tanıtım organize etmeniz için önce Türk pilotunuz olması gerekir. Bakın voleybolda, basketbolda Türkiye'de seyirci sıkıntısı çekiliyor mu? Çekilmiyor çünkü Türk sporcularımız başarılı. Ama siz illede tanıtımı ön plana çıkartacaksanız, Türk pilotu yetiştirmek zorundasınız. Türk sporcusunun olmadığı bir yarışa Türk seyircisini çekemezsiniz. Türkiye'de Formula'da ve bir alt kategorisinde yarışacak yeni genç yetenekli pilotlarımız var. Yeter ki bunlara olanak tanıyalım, önlerini açalım. Formula 1'de söz sahibi olmak ve tribünleri doldurmak istiyorsak devlet olarak Türk pilot yetiştirmeli, yetişmeye hazır Türk pilotlarına fırsat vermeliyiz" dedi.
SİNGAPUR'DA TÜRK ŞİRKET
Formula'nın Singapur'da düzenlediği gece yarışı hakkında da bilgi veren Arıoba, 4 milyon nüfuslu kentte gece düzenlenen yarışta elektrik açısından bir sorun yaşanmaması için üç gün boyunca elektriğin jeneratör zincirinden temin edildiğini ve bunu yönetim kurulu başkanlığını Müjdat Uslu'nun yaptığı merkezi Ankara'da bulunan Genpower şirketinin üstlendiğini söyledi. Arıoba "Formula 1'in 14. turu ve tek gece yarışı olan Singapur Grand Prix'nin tüm elektrik enerjisini jeneratörleriyle dünyanın bir ucunda bir Türk şirketi temin ediyorsa ve siz o yarışta bir Türk pilot yarıştıramıyorsanız bunun ayıbı hepimizin olmalı. Dünyanın en ünlü pilotlarının sahneye çıktığı yarışmada Genpower şirketinin jeneratörlerini ve Türk bayrağını görmek oraya gelen tüm Türkleri gururlandırdı. İşadamlarımızın gösterdiği başarıyı Formula 1'de fırsat verilirse pilotlarımızında göstereceğinden eminim. Yeter ki kişisel çıkarları menfaatleri bir kenara bırakalım" dedi.
BİR YARIŞ 280 MİLYON DOLAR KAZANDIRDI
Singapur'un Formula 1 sayesinde bir haftada tam 280 milyon dolar kazandığını belirten Arıoba, "Ancak biz ne yaptık? 300 milyon dolar vererek yaptığımız pistte 26 milyon dolar ve seyirci bulamadığımız için, kısacası İstanbul Ticaret Odası ve Otomobil Sporları Federasyonu'nun beceriksizliği ve başkanların kişisel kaprisleri nedeniyle bu yarışmayı Bahreyn'e kaptırdık, milyonlarca dolar gelirden olduk. O pisti Tarkan konseri vermek için değil genç yetenekli Türk pilotlarını yarıştırmak, Türk bayrağını dalgalandırmak için yaptık.
ECCLESTON TÜRKİYE'DEN VAZGEÇMİYOR
1965 yılında Türkiye'nin ürettiği Anadol marka otomobil ile Güney Fransa'da ilk otomobil pist yarışında birinci olarak adını duyuran, 1968 yılında Avrupa-Afrika ve Asya'yı kapsayan ve dünyanın en uzun yarışı olan 35 bin millik yarışta Renault 12 marka otomobili ile Avustralya'nın Sydney kentine birinci olan Arıoba, "Bugüne kadar 40'a yakın uluslararası başarı sağlayan otomobil sporcusu yetiştirdim. Türkiye'de uluslararası yarışta ülkesinin gururla en çok temsil eden benim. bu nedenle Formula 1'den şutlanmak çok ağrıma gitti. Singapur'da Bernie Ecclestone ile görüştüm ve üzüntülerimi dile getirerek, yeniden Formula 1'i alabileceğimizi söyledim. Ecclestone bana 'Türkiye'deki Formula 1'den de ülkenizden de kolay kolay vazgeçmem. Birlikte çalışalım şartları yerine getirelim. Türkiye gözden çıkarabileceğimiz bir ülke değil' dedi. Bu nedenle Singapur'dan döndüm ve önümüzdeki günlerde Sayın bakanımız Suat Kılıç ile görüşüp Formula 1'in patronu ile bir araya gelmeleri için elimden gelen gayreti göstereceğim. Formula 1'i 2013'te yeniden İstanbul'da görebiliriz" dedi.