Güncelleme Tarihi:
Kuzey-Kuzeybatı, koy dışında 20 knot’u bulan rüzgarla başlayıp 13-16 knot'la biten yarışta, 2 saat 17 dakika ile IRC A Barbarossa ilk finiş veren yat oldu.
10-12 kişilik ekiplerin yarıştığı yatlarda bu kez sadece 2 kişi vardı. Ekipler manevra,trim ve navigasyonlarini iki kişi olarak yaptılar.Tekneleri iki kişi yönetebilecek şekilde donatılmış olanlar yada hazırlayananlar ,donatanlar avantajlıydı.
Yurt dışında daha uzun rotalarda sıklıkla yapılıyor bu tip yarışlar.Teknesini iyi tanıyan, gelişkin donanımları olan, deneyimli sporcu ve yelkencileri bu tip yarış filolarının içlerinde bulundurmakta . Özellikle,tek kişi tarafından kulanabilecek şekilde donatilmış teknelerle ,uzun rotalarda solo olarakta yapılan yat yarışları yelken sporunun en zor yarışları kabul edilmekte. Geçtiğimiz yıl düzenli programa alınan DUO yarışlarla bu tip yarışlar için ısınma turları atılmaya başlandı.Yarışa  25 tekne kayıt yaptırdı.Yarış filosu bu konuda ilgili .Tüm sporcuları ve TAYK yönetimini yarış için kutlamak gerekir. TAYK yat yarışlarında ki önderliğini sürdüreçeği görülmekte,Bu tip yarışlar yelkencilere yeni ufuklar açmakta ve sanırım bu tecrübelerle önümüzde ki yıllarda daha uzun ve sprotif yarışlar gerçekleştirmek mümkün olacak.Bir dönem ,aşağı yarışı diye anılan TAYK Donanma kupası Yat Yarışları hiç durmadan İstanbul- Bodrum gibi etaplar yapılmıştı.O yıllarda sporcuların tecrübeleri gelişmişti açık deniz yatcılığı için .Yarışlar sürekli 40-60 saat arası sürüyordu.Gerekli günvenlik koşuları oluşturularak uzun rotalı yarışlara tekrar dönmek için TAYK yönetimi çalışmalara başladı.Türk yat yarışcılığının bu tip yarışlarla ileri gideceği ortak bir görüş.Bir çok ülkenin adıyla bölgesiyle alınan uzun rotalı yarışları var.Bu tip yarışlar aynı zamanda büyük bir spor turizm faliyeti olamakta.Sponsor firmalarıyla dikkat çekmekte.
Moda Deniz Kulübü tesislerinden, saat 10:00’da verilen start ile başlayan yarış Fenerbahçe-Adalar-Fenerbahçe etrafında doğal prens adaları etrafında yapıldı. Rota yaklaşık 20 deniz mili içersindeydi.TAYK kayıt yaptıran tekneleri özelliklerine göre klasladıktan sonra, IRC A ve IRC B sınıfları, Fenerbahçe-Sivriada-Yassıada-Kınalıada-Fenerbahçe, IRC C, IRC D ve IRC E sınıfları ise Fenebbahçe-Sivriada-Yassıada-Fenerbahçe rotalarını yaptılar.Bu sıkı ve keyifli yarışın rüzgarda yanındaydı.Hafta içinde ılık seyreden hava sıcaklığı, yarış günü oldukça serinledi, Sabah saatlerinden itibaren 040-050 dereceden 11-15 knot esen rüzgar, aynı şekilde devam etti, tekneler bir saat sonra Yassıada’yı döndüler ve rotalarına devam ettiler. Yarış parçalı bulutlu ve rüzgarlı bir havada,kısa sürede yağış içersinde, oldukça elverişli koşularda devam etti ve saat 14:36:36 ’da yarış tamamlandı.
Â
Yarışın klaslara göre birincileri
                               Â
IRC A BARBAROSSA II Cezmi Cankar   ve ekibi
IRC B CAPRİCORN    Erdoğan Soysal ve ekibi
IRC C SAKE         Hakan Börteçene ve ekibi
IRC D JUMBO        Şükrü Uzuner   ve ekibi
IRC E TANTANA      Güven Koca     ve ekibi
 Genel Sonuçlar
Moda Deniz Kulübü’nden saat 10.00’da verilen starta IRC A grubunda 8, IRC B grubunda 5, IRC C, IRC D ve IRC E gruplarında da 4’er olmak üzere toplam 25 tekne yarıştı
ilk finiş uzun rotada 2 saat 17 dakikalık zamanla IRC A grubundaki Barbarossa yaptı. IRC E grubunda'ki Lydia ise 4 saat 31 dakika ile kısa rotada son finiş veren yat oldu.
IRC A
1. Barbarossa II
2. Åžef
3. Mazda
4. Shaker5
6. Bosphorus Pirates
7. Idefix
8. Easy Tiger
IRC B
1. Capricorn
2. Blue Wind
3. Delight
4. Mistik
5. Energie
IRC C
1. Sake
2. Exit
3. Passion One
4. Deniz Kurdu
IRC D
1. Jumbo
2. Bandido
3. Forsa III
4. Drampy
IRC E
1. TantanaÂ
2. Mine
3. Niagara Adventure
4. Lydia
Â