Güncelleme Tarihi:
Acıbadem Sports’un,dünya basketbol devlerini bir araya getirdiğibilimsel zirve başladı.
Dünyanın dev basketbol kulüpleri ve iş liderlerini bir araya getiren “Uluslararası Basketbol Bilimleri Sempozyumu” startı verildi. 2 gün sürecek ve Türkiye’de ilk kez İstanbul’da gerçekleştirilen “Uluslararası Basketbol Bilimleri Sempozyumu” zamanlaması itibariyle de ayrı bir öneme sahip. Dev zirve, Avrupa’da basketbolun en prestijli organizasyonu olan THY Euroleague Final Four’u esnasında gerçekleştiriliyor.
Türkiye’de FIFA’nın ‘mükemmeliyet merkezi’ sertifikasının ilk ve tek sahibi Acıbadem Sports, İstanbul’da dünya basketbol devlerini bir araya getiriyor. Acıbadem Sports, 2 gün sürecek Uluslararası Basketbol Bilimleri Sempozyumu’nun ilk günü etkinlikleri İstanbul Hilton Bomonti Otel’de gerçekleştirildi.Sempozyumun açılış konuşmasını Acıbadem Sports Tıbbi Direktörü Prof. Dr. Ömer Taşer yaptı. Konuşmasında sempozyumun Türkiye için çok anlamlı bir günde başladığına dikkat çeken Prof. Dr. Taşer; “Böyle önemli bir spor zirvesinin Gençlik ve Spor Bayramı’na denk gelmesi de bizim için önemli. İlk büyük etkinliğimiz Futbol Bilimleriydi. Avrupa’dan yaklaşık 1000 kişi katıldı. Bu kez de aynısı basketbol için yaptık. Basketbolu 360 derece ele alacağımız geniş kapsamlı bir etkinlik gerçekleştiriyoruz. Bu etkinliğe THY ve Euroleague çok destek verdi. Kendilerine teşekkür ediyoruz” dedi. 213 ülkeye canlı yayın yapılıyor.
Pek çok önemli konuşmacıya ev sahipliği yapan sempozyumun “Chairman Panel” isimli ilk oturumlarından birinin konuşmacıları; Turkish Airlines Euroleague CEO’su Jordi Bertomeu, Türkiye Basketbol Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Hidayet Türkoğlu, THY Yönetim Kurulu Üyesi M. İlker Aycı oldu. Moderatörlüğünü spor spikeri Merve Toy’un yaptığı oturumda Turkish Airlines Euroleague CEO’su Jordi Bertomeu, İstanbul’da olmaktan çok mutlu olduğu belirterek, organizasyonları yapıldığı kente çok önemli katkılar sağladığını belirterek sözlerine şöyle devam etti:“Bu tip organizasyonlar şehrin marka değeri için önemlidir, şehri etkiler ama toplumları da etkiler. İstanbul’da gerçekleştirilen maçlar 213 ülkede yayınlanacak. Bu şu demek ki, 213 ülkede İstanbul’un tanıtımı yapılacak. Ayrıca önemli bir ekonomik katkısı da olacak”.