Güncelleme Tarihi:
Yarış içi geçişleri arttırmak amacıyla tasarlanan DRS; F1'e 2011 yılında, GP2'ye 2015 yılında girmişti.
GP2 ve GP3'ün CEO'su olan Bruno Michel, DRS sistemi ile birlikte seride yarışan pilotların GP2'ye daha iyi bir şekilde hazırlanmasının amaçlandığını belirtti.
GP2'nin dergisine konuşan Michel, ''Bu sene GP3'e yeni otomobiller getirdik ve dayanıklılık açısından bizi %100 tatmin ettiler. Biz de otomobilleri bir adım daha ileriye taşıyarak DRS sistemini seriye sokmaya karar verdik'' dedi.
''Tabi ki bu sayede sezonun başında pek heyecanlı olmayan ama son yarışlarda mücadelenin alevlendiği GP3 serisi daha heyecanlı bir hale gelecektir.''
''DRS ayrıca ileriye adım atmak için kendilerini geliştirmeyi düşünen sürücüleri de seriye çekecektir.''
GP3 serisi de, F1 ve GP2 ile aynı DRS kurallarını benimseyecek. Antrenman seansları ve sıralama turlarında belirlenen bölgelerde sınırsız kullanıma izin verilirken, yarış içerisinde öndeki otomobil ile arada belli bir farkın olması gerekecek.
Sistem 2017 ve sonrasında kullanılmaya başlanacak.