Dragon Türkiye’den haber var

Güncelleme Tarihi:

Dragon Türkiye’den haber var
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 17, 2010 13:17

Sınıf birliklerin çok önemli olduğunu yazmaktayım ısrarla Çünkü ülkemizde yelken sporu yapılanması bu sporun diğer oyuncu ülkelerinden farklı.

Haberin Devamı

Sınıf birlikleri yelken sporunun yaygınlaÅŸması ve geliÅŸimine katkı saÄŸlayacak sivilÂorganizasyonlar.Tabi sporcuların ve ilgililerin oluÅŸturduÄŸu aktif birliklerden.bahsediyorum .Dragon sınıfında yelken yapmak isteyenlerin,merak edenlerin ilgililerin ve sporcuların hem birliÄŸi hem de iletiÅŸim siteleri 15 Ocak tarihinde yayına girdi. Her türlü bilgi veÂyardımı bulabileceÄŸiniz amatör web sitesi yayında kutlarız.Her ÅŸeyi merkezden beklemek yerineÂdragon sporcuları yurt dışında da örnekleri olduÄŸu gibi sınıf birliklerini kurmuÅŸtu..Dragon sınıfının yaygınlaÅŸması için bir avuç sporcu yoÄŸun olarak çalışmakta onlar olmasaydı sınıf nerdeyse tarih olacaktı.Kadıköy sahil dolgusuyla barınma,balgama,çekek,iskele vinç hala bu sınıfın büyük sorunu. Fenerbahçe Spor Kulüp ü yelken ÅŸubesi ve Setur Kalamış Marina bu baÄŸlamda sınıfa büyük destek vermekte,Ä°stanbul Yelken Kulübü’deÂDragonlarını canlandırdıÂve tekne sayısı 8 ulaÅŸtı bu bir baÅŸlangıç..Sınıf daha eski günlerindeki sayıyaÂkavuÅŸamadı maalesef.Yerel yönetimlere ve kulüplere yelken sporu yapılabilmesi için barınma,çekek sorunu için çok iÅŸ düşmekte.

 

Haberin Devamı

Dragon'un Mükemmel Klasik Tasarımı

Dragona karakteristiÄŸini veren uzun omurgası ve zarif çizgisi deÄŸiÅŸmemiÅŸ, ancak günümüz üretimlerinde konstrüksiyonda son teknoloji kullanılarak dayanıklı ve bakımı kolay bir gövde elde edilmiÅŸtir. GRP son dönemde yaygın olarak kullanılmakta, ancak hem yeni hem de eski ahÅŸap konstrüksiyona sahip tekneler düzenli olarak büyük yarışmalarda yelkencilerin becerileri oranında birbirlerini geride bırakabilmektedir. Teknenin herhangi bir yerinde farklı malzeme kullanımının hoÅŸ karşılanmaması ve konstrüksiyonun tüm alanlarında getirilmiÅŸ katı kurallar sayesinde bir parça hız artışı için dizayn deÄŸerlerinden fedakarlık edilmesi engellenmiÅŸtir. Dragonun uzun yıllardır çekiciliÄŸini kaybetmemesinin en önemli nedenlerinden biri de armasıdır. Çok iyi dengelenmiÅŸ yelken planına sahip olması, teknenin kullanımını kolaylaÅŸtırmakta ve bu da otoritelerce yarış tekneleri içinde kontrolü en kolay ve esnek armalardan biri olarak öne çıkarılmasına kadar giden yolu açmıştır. Serenler ve yelkenler yarış sırasında sınırsız ve kolayca ayarlanabilmekte ve mürettebata her ÅŸart altında optimum trimi yakalama fırsatı sunmaktadır. DiÄŸer sınıflardakinin aksine optimum vücut ağırlığına olan ihtiyaç Dragonda bertaraf edilmiÅŸtir. Dragon yarışlarının kaba kuvvet ile kazanılması mümkün deÄŸildir. Dragonun tasarım felsefesi yarışlarda hız avantajından çok mürettebatın ÅŸartlara ve rota boyunca uyguladığı taktiklerde gösterdiÄŸi baÅŸarı ile kendini gösterir. Dragon ilk defa 1948 yılında olimpik bir sınıf olur. Bu statüsünü 1972 Münih Olimpiyatları ne kadar koruyan Dragon oyunlardan çıkartıldıktan sonra popülaritesini koruyabilen tek sınıftır Dünya’nın 26 ülkesinde kayıtlı 2000den fazla yarışan Dragon bulunmakta Prestij bir sınıf olan Dragon sporcuları içinde Kıralarda sade vatandaÅŸta yar Dünyaca ünlü önemli sporculardan bazılarıÂÄ°spanya Kralı Carlos, Danimarka Prensleri Hendrik ve Frederik, eski Yunan Kralı Constantine, ünlü yarışçılar Russell Couts ve Jesper Bank .Türk ekiplerin dragon sınıfında yurt dışı cıddı baÅŸarıları bulunmaktadır.Bu sınıfta ekipler maalesef yurt dışı temaslarını kendi imkanları ile yapmaktalar.

Haberin Devamı


Dragon BirliÄŸi BaÅŸkanı Ali DoÄŸaner. ‘’Dragon’la ilgili belge, bilgi ve fotoÄŸrafı olan meraklıların sitenin içeriÄŸine katkıda bulunmasını beklediklerini ve.ÂDragon BirliÄŸi’nin sitesindeki dışarıdan gelebilecek içeriÄŸin de kaydedilmesi amaçlı aktifÂolarak tasarlandı ÂYıllık yarış programının da dahil site içindeÂbir çok bilgiye ulaşılabilmekte’’olduÄŸunu belirtmekte

 

Ä°stanbul da 8 tekneden oluÅŸan filo ve ekipleri.

 

TUR 46 Arda Baykal- Kaya Dinar- Burak Zengin

TUR 48 Ali DoÄŸaner- Atiler BaÄŸci- Doruk Ayaz

TUR 47 Özgun Fırtına- Yüce Öneyli- Melike Karamehmetoğlu

TUR 42 Baki Kuriş- Naci Kuriş- Aras Çobanoğulları

TUR 15 Onur Tok- Öztuğ Evsizler- Uğur Bilen

Haberin Devamı

TUR 7 Aybars Gümüş- Muhittin Aykut- Arif Erdem

TUR 40 Azat Baykal- Erdil Uzaltan

TUR 1211 Hulki Oruz- Tuluğ Edige- Hüseyin Tok

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!